15.9.2017

Kippis ja kulaus – suomalaista kivennäisvettä Singaporen F1-GP:n vip-juhliin

Vellamo

Jos viikonloppu vie Singaporen F1-kisoihin ja vieläpä tilaisuuden vip-juhliin Amber Loungeen, saattaa kisamatkalaisen lasissa poreilla suomalaista kuplajuomaa.

Suomalainen luonnon kivennäisvesi Vellamo tekee itseään tunnetuksi maailmalla.

Trendijuomaksi mielivä vesi esittäytyy kansainväliselle yleisölle 15.–17. syyskuuta 2017 Singaporen F1-GP:n Amber Loungessa, formulasirkuksen vip-juhlassa, joka vilisee urheilun ja viihteen supertähtiä, mediaa sekä liike-elämän vaikuttajia.

Formula 1 Monacon GP

Amber Lounge juhlii tänä vuonna viisitoistavuotista taivaltaan Formula 1:n virallisena vip-juhlien järjestäjänä, joten paikka juhlajuomavalikoimassa on kenties pykälää prameampi.

– Toukokuun puolivälissä olimme juuri saaneet Vellamolle uuden ilmeen, kirkkaan tarinan ja pullon designin konseptikuvat ennakkomarkkinointia varten. Olihan se iso yllätys, kun Amber Loungesta otettiin yhteyttä ja kysyttiin, pystyisimmekö toimittamaan Vellamoa Monacon GP:n vip- tilaisuuksiin, Ice Age Water Oy:n osakas ja hallituksen puheenjohtaja Pekka Kari kertoo.

– Oli pakko hieman nipistää itseään, sillä en meinannut uskoa todeksi, että tällainen mahdollisuus tarjoutui näin äkkiä. Kai tässä jonkinlainen kierrosennätys kirjattiin.

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Heinolasta maailmalle

Ice Age Water Oy osti keväällä käyttöoikeudet Vellamo-tavaramerkkiin ja Heinolan Viikinäisissä sijaitsevaan syväkaivoon.

Kaivon mineraalipitoinen vesi on keskimäärin 8 000 vuotta vanhaa, ja noin 30 prosenttia siitä on jääkauden ajalta. Suomalaisista vesistä vain Vellamo on luonnon omaa kivennäisvettä.

Vellamon tuotannosta vastaava Samuel Sarja muistaa nuo hetket kutkuttavan jännittävinä mutta myös hieman tragikoomisina.

– Amber Loungen edustaja kertoi haluavansa Vellamoa, koska he olivat niin vaikuttuneita tarinasta ja pullon designista. Meille tarjotaan maailmanluokan mahdollisuutta, ja minä joudun sanomaan, että emme pysty toimittamaan, emme mitenkään ennen syyskuuta, ennen kuin tuotanto saadaan käyntiin. Onneksi saimme sovittua samassa yhteydessä, että olemme mukana Singaporessa.

F1-kulisseissa globaalia bisnestä

Ice Age Water Oy on panostanut Vellamon ilmeen ja brändin uudistamiseen ennen Singaporen Grand Prix’tä.

F1-kilpailujen kulisseissa tehdään globaalia bisnestä, ja monet merkittävät yhteistyösopimukset saavat alkusysäyksensä juuri GP-viikonloppuina.'

Formula 1 Itävallan GP

– Vellamolla on yksi valttikortti jo lähtöruudussa: suomalaisuus. Suomen puhdas luonto on maailmalla käsite, ja formulafanit rakastavat suomalaisten formulakuskien aitoutta, yhtiön osakas Antti Mäkelä sanoo.

– Olemme selvästi tehneet oikeita asioita, mutta kyllä tässä on vielä paljon tehtävää. Meidän kautemme alkoi vasta nyt.

Lähde: Ice Age Water Oy Kuvituskuvat: Ice Age Water Oy ja Red Bull

Luetuimmat