29.3.2017 Liikenne Pelasta kaveri parkkisakolta – sama pysäköintisovellus kattaa monta autoa Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Tiesitkö, että EasyPark pysäköintisovellus on käyttäjäkohtainen, eli samaan asiakastiliin voi liittää useamman auton? Jos et, ei hätää. Tieto on todennäköisesti uutta monelle muullekin. Pysäköinnin mobiilimaksupalvelua tarjoava EasyPark herättelee asiakkaitaan talviunilta. Yrityksen mukaan moni luulee edelleen, että pysäköintipalvelu on ajoneuvokohtainen, mutta näin ei suinkaan ole. Samaan pysäköintitiliin voi yhdistää rajattoman määrän ajoneuvoja, kuten esimerkiksi parkkipulaan joutuneen kaverin ja anopin autot sekä lomalla vuokraamosta poimitun menopelin. EasyPark-sovellukseen lisätyt rekisterinumerot liitetään samaan käyttäjätiliin, joten maksu löytää perille tuttuun tapaan. Vaivattomuudesta huolimatta yksi käyttäjä voi jatkossakin maksaa vain yhtä pysäköintiä kerrallaan. Useamman ajoneuvon loukkuun jäänyttä palvelu ei ainakaan toistaiseksi pelasta. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Kymmenen maata, 500 kaupunkia Auton tuulilasiin liimattavat pysäköintipalvelun käytöstä kertovat tarrat jäävät EasyParkin mukaan kolikkomaksun tapaan pian historiaan. – Ainakin me hieman vanhemmat autoilijat muistamme tuulilasien ajoneuvokohtaiset katsastustarrat. Ehkä sen systeemin perintönä tulee, että luulemme uusienkin palvelujen liittyvän vain yhteen ajoneuvoon. Moni onkin pelastanut puhelinpalvelua vielä käyttämättömän ja kolikottoman ystävän parkkipinteestä. Ei mene kuin muutama sekunti ja kaverin auton rekisterinumero on syötetty omaan tiliin. Pelastusoperaation lisäksi tulee samalla tehtyä päivän hyvä teko, Suomen EasyParkin toimitusjohtaja Stefan Anderson vinkkaa. EasyPark auttaa autoilijaa löytämään pysäköintipaikan ja maksamaan pysäköinnistä yli 500 kaupungissa kymmenessä eri maassa, joten sovelluksen käyttökohteet eivät lopu aivan heti. Edelläkävijät mukana jo nyt Suuressa osassa Suomen kaupunkeja tuulilasiin ei enää tarvitse liimata pysäköintipalvelun käytöstä kertovaa tarraa tai kirjoittaa palveluntarjoajan nimellä varustettua lappua kojelaudalle . Jo lähes 90 prosenttia EasyParkin mobiilipalvelun kautta maksetuista pysäköinneistä tunnistetaan älylaitteilla, eli pysäköinninvalvojat skannaavat ajoneuvojen rekisterinumerot ja saavat sitä kautta reaaliaikaisen tiedon maksutilanteesta. Tarrattoman aikakauden edelläkävijäkaupungit ovat Helsinki, Jyväskylä, Kuopio, Lahti, Porvoo, Seinäjoki, Tampere, Turku ja Vaasa. – Kokonaisuudessaan tarrasirkuksen poisjäänti helpottaa sekä autoilijan että palveluntarjoajan tilannetta. Jopa viidesosa asiakaspalvelumme yhteydenotoista liittyi pyyntöön saada uusia tarroja, EasyParkin Stefan Anderson kertoo. Tarravaatimuksen viimeiset linnakkeet Aivan täysin sähköistä ja kätevää ei pysäköinti kuitenkaan ole vielä koko maassa. Pysäköinninvalvonta tarvitsee tiedon mobiilipalvelun käytöstä tuulilasitarralla vielä ainakin Hämeenlinnassa, Joensuussa, Kajaanissa, Kokkolassa, Kotkassa, Lappeenrannassa, Lohjalla, Mikkelissä, Naantalissa, Oulussa, Pietarsaaressa ja Porissa. – Lähitulevaisuudessa kaikissa kaupungeissa päästään eroon tarroista. Se on sekä autoilijan että kaupunkien yhteinen etu. Digitalisaatio tuo tässäkin varsin arkisessa toiminnossa lisää sekä tuottavuutta että tehokkuutta, Anderson vakuuttaa. Lähde: EasyPark Kuvat: Antti Hentinen Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 29.3.2024 Uutinen World Car of the Year 2024 on Kia EV9 – myös Hyundai Ioniq 5 jälleen palkinnonsyrjässä kiinni ja Toyota Priukselle muotoilupalkinto Ferrarin nenän edestä 28.3.2024 Uutinen Vaarana on tiestön korjaustarpeen hallitsematon kasvu 27.3.2024 Moottoripyörät KTM haukkasi itselleen päätösvallan MV Agustasta 27.3.2024 Uutinen Kainuulle messevä tunnustus luontomatkailualueena 26.3.2024 Uutinen Operaatio Pajunkissa starttaa jo 54. kerran – Autoliitto varoittaa routakuopista ja kevätauringosta 26.3.2024 Moottoripyörät Husqvarna Svartpilen 801 – malliston suurin ja tehokkain nakupyörä 25.3.2024 Ajoneuvot Asiakkaan ostama Volkswagen olikin savuttava öljynkuluttaja – myyjäliike alkoi etsiä syyllistä edellisestä omistajasta 24.3.2024 Uutinen Taksien ryvettynyt maine vaatii korjausta – mutta mitä toimia? 23.3.2024 Uutinen Kuolonkolareiden kauhun kolmikko – vuodesta toiseen Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 27.3.2024 Ajoneuvot Koeajo: Mercedes-Benz EQB 300 4Matic – tämä tulee tarpeeseen 28.3.2024 Päivän kuva Päivän kuva: Herra tasavallan presidentti, kuinka usein pesetätte autonne? 27.3.2024 Matkailu Satavuotias Fordin matkailuauto – osattiin sitä ennenkin 26.3.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: oliko käytetyllä Volvo V50 -ekodieselillä ajaminen oikeasti halpaa? 28.3.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Cadillac Escalade 25 vuotta - sivujuonteesta statussymboliksi 24.3.2024 Ajoneuvot Et ollutkaan ainoa, joka ei ymmärtänyt Audin numeropohjaista mallimerkintäpolitiikkaa - siksi se siirtyy historiaan 25.3.2024 Ajoneuvot Asiakkaan ostama Volkswagen olikin savuttava öljynkuluttaja – myyjäliike alkoi etsiä syyllistä edellisestä omistajasta 25.3.2024 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: 2 x VW Golf - kaksipäisen Golfin varjossa 25.3.2024 Ajoneuvot Koeajo: Volvo XC90 T8 – vanhojentanssien kuningatar 26.3.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: oliko käytetyllä Volvo V50 -ekodieselillä ajaminen oikeasti halpaa? 24.3.2024 Ajoneuvot Et ollutkaan ainoa, joka ei ymmärtänyt Audin numeropohjaista mallimerkintäpolitiikkaa - siksi se siirtyy historiaan 20.3.2024 Ajoneuvot Vanhassa, yli 170 000 kilometriä ajetussa Škodassa havaittiin suuri öljynkulutus pian kauppojen jälkeen – myyjän mielestä autossa ei ollut vikaa luovutushetkellä 20.3.2024 Ajoneuvot Nimi muutettu: Kiinan poliisin peitellessä ökyostoksiaan, voi Mercedes-Benz ML muuttua yhtäkkiä Honda CR-V:ksi 20.3.2024 Uutinen Vakuutusyhtiö If myöntää taas vakuutuksia Porsche Taycan -sähköautoille ja sen sisarmalleille – kunhan tietty ehto täyttyy 25.3.2024 Ajoneuvot Asiakkaan ostama Volkswagen olikin savuttava öljynkuluttaja – myyjäliike alkoi etsiä syyllistä edellisestä omistajasta