23.9.2017 Ajoneuvot Yamahalle MM-sarjan tekniikkaa WR250F ja WR450F -enduromoottoripyörämalleihin Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Yamaha on hyödyntänyt EnduroGP:n ja Enduro 2:n kilpailukokemustaan uudistaessaan WR250F- ja WR450F-enduromallien alustatekniikan ja moottorit kaudelle 2018. EnduroGP:n MM-sarjaa Yamaha WR450F:llä ajava Ranskan Loïc Larrieu ja Enduro 2 -luokkaa WR250F:llä ajava Iso-Britannian Jamie McCanney ovat kumpikin luokkansa kakkossijalla MM-pistetaulukossa ennen kauden kahta viimeistä osakilpailua. Niinpä japanilaisvalmistaja onkin hyödyntänyt WR-mallien kehitystyössä MM-sarjan menestystä ja tuonut samoja teknisiä ratkaisuja myös ensi vuoden tuotantopyöriin. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy WR250F Pienemmässä nelitahtiendurossaan Yamaha on kallistanut moottoria taaksepäin. Käännetyssä sylinterikannessa imupuoli on suunnattu eteen. Imu- ja pakokanavien muotoilua on uusittu ja imukanavia lyhennetty. Tuloksena on valmistajan mukaan parempi huipputeho korkeilla kierroksilla. Venttiilien materiaaliksi on valittu titaani. Uusilla nokka-akseleilla ja venttiilijousilla puolestaan pyritään parantamaan ala- ja keskikierrosten tehoa. Mäntä on vaihdettu kevyempään tasalakimäntään ja männäntapissa on nyt kitkaa vähentävä ja kestävyyttä parantava DLC-pinnoitus. Kampiakselin tasapainotus on uusittu ja kiertokanget on valmistettu nikkeli-kromi-teräs-seoksesta. Moottorinohjausta on kehitetty uuden ohjausyksikön myötä. Bilateral Beam -alumiinirunkoa on parannettu painon keskittämiseksi. Moottorin kiinnikkeet on uusittu ja jalkatappien sijoitusta muutettu. KYB-etuhaarukan ja KYB-takajousituksen säädöt on optimoitu toimimaan uuden rungon ja painon mukaisesti. Painon vähentämiseksi käynnistyspoljin on poistettu ja virtalukottomassa järjestelmässä käynnistys hoituu nopeasti pelkästään käynnistysnapin painalluksella. Uutta kaudelle 2018 ovat myös lisäsivusuojus ja uudet grafiikat. WR450F Myös isommassa WR450F:ssä käytetään käännettyä sylinterikantta. Pienemmästä mallista poiketen 450-kuutioisessa on viisivaihteinen vaihteisto. Isompi malli lähtee ensi kauteen pienemmillä muutoksilla, joita ovat lähinnä uusi moottorinohjausyksikkö ja moottorikartat sekä optimoidut jousituksen säädöt. Pienempiä muutoksia ovat lisäsivusuojus, uudet grafiikat ja siniset vanteet. Sekä WR250F että WR450F on varustettu Metzeler 6 Days FIM / Extreme -renkain. Molempiin malleihin on lisävarusteena saatavana Power Tuner helppoa tehontuoton säätelyä varten. Uudet mallit on saatavilla Yamaha-jälleenmyyjiltä lokakuusta 2017 alkaen. Hinnat punakilpisinä: Yamaha WR250F 10 290 euroa Yamaha WR450F 10 490 euroa Lähde ja kuvat: Yamaha Lue lisää Kaikki artikkelit 25.4.2024 Ajoneuvot Nimi muutettu: Mazda 6 ei katoa, vaan muuttaa muotoaan – tällä kertaa kiinalaisena sähköautona 25.4.2024 Ajoneuvot Lamborghini Urus SE kulkee 60 kilometriä sähköllä – ja pauhaa 800 hevosvoiman edestä 24.4.2024 Ajoneuvot Mercedes-Benz G580 with EQ Technology – ei nimi vuoden odotetuinta sähkömonsteria pahenna 23.4.2024 Ajoneuvot 350 000 uutta kotia vuodessa – tätä kaikkea sopii odottaa bestseller BMW X3:n pian koittavalta uudistukselta 22.4.2024 Moottoripyörät Dakar-aavikkorallin harjoittelu vaatii sekä ajo- että suunnistustaitoa 22.4.2024 Moottoripyörät Tiesitkö, että amerikkalaiset Indian-moottoripyörät suunnitellaan Ruotsissa? 21.4.2024 Ajoneuvot Ford Mustang 60th Anniversary Package kunnioittaa alkuperäistä ja ainoaa muskeliautoa 20.4.2024 Moottoripyörät Koeajo: Triumph Daytona 660 – 2020-luvun Daytona 19.4.2024 Ajoneuvot Suomen presidentin käyttöön ensimmäistä kertaa koskaan Audi – mutta onko 1,1 miljoonan euron A8 L Security suhteessa edes kallis? Meillä on keinoja selvittää Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 24.4.2024 Yleinen Uusi Tesla Model 3 Ludicrous on kolmessa sekunnissa nollasta sataan kiihtyvä perheauto, jonka saa alle 60 000 eurolla - naurettavaa 24.4.2024 Koeajo Koeajo: Mercedes-Benz V 300 d 4Matic - pröystäilemätöntä luksuskyytiä 23.4.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: Mercedes-Benz S124 tyylikkäämmäksi tummennuskalvojen poistolla 24.4.2024 Ajoneuvot Mercedes-Benz G580 with EQ Technology - ei nimi vuoden odotetuinta sähkömonsteria pahenna 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 22.4.2024 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Simca Chambord V8 - ”kaunis mutta voimaton” 19.4.2024 Ajoneuvot Suomen presidentin käyttöön ensimmäistä kertaa koskaan Audi - mutta onko 1,1 miljoonan euron A8 L Security suhteessa edes kallis? Meillä on keinoja selvittää 19.4.2024 Koeajo Maistiainen: Škoda Kodiaq – suosikki nyt lataushybridinä alkaen 48955 euroa 1.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Toyota Yariksen avolavaversio ei ole ollenkaan hassumpi 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 9.4.2024 Autoilu Auton kilometrimittaria rukattu – mistä huijaus paljastuu? 2.4.2024 Ajoneuvot 7 vuotta vanha hybridi-Volkkari hajosi takuuaikana – korjaus kesti kuukausia, syntyi yli 14 000 euron lasku