Koeajo: Volvo V60 T5
Pirteä farkku on parhaimmillaan matka-ajossa. Hyvää: Istuimet, vaivattomuus. Huonoa: rengasmelu.
T5-yhdistelmä takaluukussa ei enää tarkoita viehkeästi kurnuttavaa viitosturboa. Uusi nelisylinterinen moottoripolitiikka tähtää taloudellisuuteen. Voimavaroista ei silti tarvitse tinkiä.
Etuvetoisen 235 millimetriä leveät eturenkaat vetelevät täyskiihdytyksissä. Maantiellä 19-tuumaiset Bridgestonet tuottavat rengasmelua hieman turhan paljon, kaupungissa poikittaissaumat tuntuvat terävämmin kuin toivoisi.
Matka taittuu miellyttävästi, mutta urheilulliseksi iso perhefarmari ei taivu. Valtaosan ajasta jousitus toimii mukavasti. Moottoritien rampit ja ohitukset sujuvat kevyelläkin kaasujalalla kiitos väkevän moottorin.
Turvallista matkaa
Viihtyvyyttä tuo hyvä äänentoisto ja turvallisuutta parantaa aktiivinen vakionopeudensäädin. Se on aavistuksen yliholhoava. Turvavälin muuttuessa riittämättömäksi heijastuu tuulilasin kautta varoitusvalo kuljettajalle.
Peräänajovaroitin toimii turhankin herkästi. Hälytysääniin saa ajoittain tottua kapeilla kaksisuuntaisilla sivukujilla, kun auto epäilee kuljettajan törmäävän pysäköityyn autoon.