15.10.2016 Ajoneuvot Uusi Yamaha R6 on kuin kopio isoveljestään Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Yamaha uudistaa 600-kuutioisen YZF-R6:n sekä teknisesti että ulkonäöltään kaudelle 2017. Uuden R6:n muotoilu on saanut selvästi vaikutteita uusimman sukupolven 1000-kuutioisista YZF-R1-pyöristä. M1-tyyppinen ilmanotto ja kapeat kiilamaiset kaksoisajovalot ovat lähes identtiset R1-mallin kanssa. Ilmettä on korostettu kapeilla seisontavaloilla. Vakiovarusteisiin kuuluvat mm. vaihteiden vaihtamista nopeuttava Quick Shift System -vaihdeavustin sekä luistonestojärjestelmä, joka on tarvittaessa kytkettävissä pois käytöstä. Vuoden 2017 YZF-R6:n etukate ja tuulilasi ovat aerodynaamisilta ominaisuuksiltaan selvästi nykymallia virtaviivaisemmat. Ilmanvastusta vähentävä uusi etukatteen muotoilu on kehitetty YZF-R1:n ominaisuuksien pohjalta ja se parantaa pyörän aerodynamiikkaa jopa kahdeksan prosenttia. Niiden lisäksi myös pyörän LED-vilkkujen aerodynamiikka on parannettu integroimalla ne taustapeileihin, mikä vähentää ilmanvastusta ja turbulenssia. Kaasukahvalta ei enää lähde vaijeria, vaan Yamaha on ottanut käyttöön sähköisen ride-by-wire -kaasun. Luistonesto on kuusiasentoinen. Järjestelmän ohjelmisto varmistaa, että luistoneston puuttuminen peliin ei tee ajamisesta epäluonnollisen tuntuista. Lisäksi se kompensoi takarenkaan kulumista ja pyörä toimii entistä vakaammin. Etuteleskoopit on lainattu suoraan YZF-R1:stä, ne ovat halkaisijaltaan 43 milliä aiemman 41 millin sijaan. Tukevampi etuhaarukka parantaa ajettavuutta erityisesti jarrutuksissa sekä kaarreajossa. Etupyörän akselin halkaisija on samalla kasvatettu 25 milliin. Sekä etu- että takajousituksen valmistaja on KYB, ja molemmat jousitukset ovat täysin säädettäviä. Etujarruina on kaksi 320-millistä levyä yhdessä nelimäntäisten jarrusatuloiden kanssa. Uudistetun satulan ja takarungon ansiosta kuljettaja pystyy siirtämään nopeasti painopistettä puolelta toiselle. CF-valumagnesiumista valmistettu takarunko on edestä 20 milliä kapeampi, minkä ansiosta kuljettaja voi painautua tehokkaammin katteiden suojaan ja parantaa näin aerodynamiikkaa. Istuimen korkeus on säilytetty ennallaan, mutta sen takaosaa on kohotettu loivasti, mikä tukee kuljettajaa paremmin ja sallii vapaamman liikkumisen. Alumiinista valmistetussa polttoainesäiliössä on syvät polvikuopat, joiden avulla kuljettaja saa pyörästä tukevan otteen. Alumiininen polttoainesäiliö painaa 1,2 kiloa vähemmän kuin teräksinen. YZF-R1-mallien mittareihin perustuvaan mittaristoon kuuluu analogistyylinen kierroslukumittari ja digitaalinen nopeusmittari, jonka monitoiminäyttö kertoo luistoneston ja ABS-järjestelmän tilan. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Yamaha YZF-R6 Moottori: nelisylinterinen rivimoottori, nestejäähdytys Iskutilavuus: 599 kuutiosenttimetriä Poraus x isku: 67 x 42,5 mm Puristussuhde: 13,1:1Värit kaudella 2017: Race Blue ja Tech Black Yamaha R6 esittelyvideo: https://youtube.com/watch?v=3Pq6K_uaUzw Lähde: Konekesko Kuvat: Yamaha Lue lisää Kaikki artikkelit 19.4.2024 Ajoneuvot Suomen presidentin käyttöön ensimmäistä kertaa koskaan Audi – mutta onko 1,1 miljoonan euron A8 L Security suhteessa edes kallis? Meillä on keinoja selvittää 19.4.2024 Ajoneuvot 24 senttimetriä ja yksi kokonainen istuinrivi lisää: uuden C3 Aircrossin myötä Citroën C3:n käsite venyy ja paukkuu 18.4.2024 Moottoripyörät ”Jotain suurta tulossa” – BMW:ltä vihaisempi versio R18-retromallista? 17.4.2024 Liikenne Veroaikeet: Autoilulle keppiä ja porkkanaa 17.4.2024 Ajoneuvot Uudistunut Nissan Qashqai leikittelee muun muassa valoilla, väreillä ja isompien autojen herkuilla 16.4.2024 Ajoneuvot Tesla Model Y sai myös Suomessa houkuttelevan uuden version – Long Range RWD nostaa toimintamatkaa mutta laskee hintaa 16.4.2024 Uutinen Dacia Duster alkaen 24399 euroa – eikä muitakaan hintoja tarvitse muistaa kuin kaksi 15.4.2024 Ajoneuvot Melkoisen uskomaton käänne: Alfa Romeo joutuu vaihtamaan alle viikon vanhan uutuutensa nimen, koska se on tulkittu lain vastaiseksi – tervetuloa siis uusi Alfa Romeo Junior 15.4.2024 Moottoripyörät MV Agusta Enduro Veloce – maantieltä maastoon Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 19.4.2024 Koeajo Maistiainen: Škoda Kodiaq – suosikki nyt lataushybridinä alkaen 48955 euroa 18.4.2024 Esittely Koeistuttu: Mazda CX-80 – kun iso katumaasturi haluaa olla 7-paikkainen tila-auto 18.4.2024 Moottoripyörät "Jotain suurta tulossa" - BMW:ltä vihaisempi versio R18-retromallista? 18.4.2024 Koeajo Maistiainen: Audi A3 Allstreet – kolme ratkaisevaa lisäsenttiä? 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 16.4.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: ”onko teillä edes oikeita työkaluja autoonne?” 16.4.2024 Koeajo Koeajo: Škoda Superb Combi – kuin hengähdystauko kaiken nykymaailman hektisyyden keskellä 17.4.2024 Ajoneuvot Uudistunut Nissan Qashqai leikittelee muun muassa valoilla, väreillä ja isompien autojen herkuilla 24.3.2024 Ajoneuvot Et ollutkaan ainoa, joka ei ymmärtänyt Audin numeropohjaista mallimerkintäpolitiikkaa - siksi se siirtyy historiaan 20.3.2024 Ajoneuvot Vanhassa, yli 170 000 kilometriä ajetussa Škodassa havaittiin suuri öljynkulutus pian kauppojen jälkeen – myyjän mielestä autossa ei ollut vikaa luovutushetkellä 1.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Toyota Yariksen avolavaversio ei ole ollenkaan hassumpi 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 9.4.2024 Autoilu Auton kilometrimittaria rukattu – mistä huijaus paljastuu?