
Ajoneuvot | Tekniikka | Uutinen | 23.11.2017
Uusi A, uusi aikakausi: Moottori tutustuu uuden Mercedes-Benz A-sarjan sisätiloihin
Moottori tutustui salattujen ovien takana tulevan Mercedes-Benz A-sarjan sisustaan.
Kun kännykän kamerat sinetöidään numeroidulla tarralla, tietää olevansa jännän äärellä. Maanantaina 20. marraskuuta Moottori pääsi tutustumaan seuraavan sukupolven Mercedes-Benz A-sarjaan lähietäisyydeltä.
Mercedes-Benzin kotikaupungissa Stuttgartissa järjestetyssä tilaisuudessa ei vielä esitelty auton ulkokuorta: studiomaisessa hämärästi valaistussa tilassa komeili maskeerausteipillä kiedottu viisiovinen pystyperä. Teipin alta erottuvat aiempaa viirumaisemmat etuvalot ja pelkistetymmät kyljet: tulokas noudattaa Mercedes-Benzin uutta muotoilufilosofiaa, joka luottaa puhtaisiin muotoihin ja mittasuhteisiin.
Uutuuden kerrotaan kasvaneen akseliväliä 30 millimetriä ja kokonaispituutta peräti 120 milliä. Leveyttä korilla on 10 milliä aiempaa enemmän, mutta uusittujen peilien ansiosta kokonaisleveyden kerrotaan kaventuneen.
Kohokohtana sisusta
Se mitoista ja ulkokuoresta. Uuteen A-sarjaan tutustuminen aloitetaan sisältä. Mercedes-Benzin sisätilojen muotoiluvastaava Hartmut Sinkwitz esittelee luonnospiirroksia, joissa lähes tasaisen kojelaudan muotoja rikkovat vain turbiinimaiset ilmastoinnin suuttimet. Kojelaudan päällä leijailee leveä tablettimainen näyttö.
Sinkwitz kertoo perusteeman pysyneen edeltäjänsä tapaan urheilullisuudessa, mutta nyt tunnelmaa halutaan täydentää paremmalla käyttökokemuksella, teknisyydellä, ripauksella modernia luksusta ja parempaa tilantuntua.
Lopputulos näyttää ensivilkaisulla valokuvissa valotehosteita ja näyttöä vaille edeltäjänsä kaltaiselta, mutta luonnossa tunnelma on kaikkea muuta kuin entisellään. Maskeeratun prototyypin sisusta vaikuttaa täysin lopulliselta, joskin yksilö on varusteltu runsain herkuin.
Pelkistystä ja suuria näyttöjä
Ohjauspyörä on kuin suoraan uudistuneesta S-sarjasta, ja sen takaa paistaa kaksi suurta näyttöä: tässä versiossa molemmat ovat kymmentuumaisia, perusversio tulee toimeen kahdella seitsentuumaisella, ja välimuotona tarjotaan seitsemän ja kymmenen tuuman yhdistelmää.

Ohjauspyöriä on tarjolla montaa sorttia, eikä kuvassa edes näy kaikkein edullisinta nahatonta versiota. Perusdesign on kaikissa sama, mutta ohjauspyörän muoto, materiaalit ja verhoilu vaihtelee.
Näyttöpaneelin reunoilta linjat kaartuvat pehmeästi oviverhouksia kohti, vain E-sarjan Coupésta lainatut pyöreät turbiinimaiset ilmasuuttimet katkaisevat luonnolliset linjat. Samanlaiset suuttimet hallitsevat kojelaudan keskialuetta heti näytön alapuolella. Niiden alta löytyvät litteät pianomaiset kytkimet ilmastoinnin säädöllä.
Käynnistyspainike sijaitsee ilmasuuttimien ja ohjauspyörän välissä: sijainti on ehtaa BMW:tä, samoin painikkeen viereen tuotu start-stop -järjestelmän poiskytkentämahdollisuus.
Kosketuslevy hallitsee
Keskikonsoli on pelkistetty. Automaattivaihteisessa prototyypissä etuosa tarjoaa runsaat lokerot tavaroille, vaihteensiirto tapahtuu Mercdes-Benzille tyypilliseen tapaan oikeasta viiksestä. Taaempana konsolista löytyy rannetuki ja suuri kosketuslevy: kompaktiluokan autot luopuvat Comand-järjestelmän rullasta. Käytettävyys selviää myöhemmin, sillä uusi käyttöliittymä paljastetaan vasta alkuvuonna 2018 CES-messuilla. Saa nähdä, onko uusi järjestelmä varustettu myös kosketusnäytöllä?
Tunnelmaa valaistuksella
Näyttöjen ja ilmasuuttimien ohella päähuomiota kerää tunnelmavalaistus. Mercedes-Benz kertoo 64 eri värin joukosta löytyvän 10 eri mielialaa. Valaistus yhdistää suoraa listojen välistä ja tuuletussuuttimien keskeltä paistavaa valoa pehmeämpään epäsuoraan valoon, joka on toteutettu valaisemalla listojen tai näyttöjen taustoja. Osa pitänee tunnelmavalaistusta kenties turhana kikkailuna, mutta omaan makuun prototyyppiauton sisätiloihin teknistä olemusta luonut valaistus sopii mainiosti.
Ilmettä moneen makuun
Sisätilojen ilme jakautuu tyylipakettien mukaan. Tarjolla on lähtötaso, Style, Progressive ja AMG Line. Kaksi ensimmäistä saavat tulla toimeen ilman kojelaudan ja ovien koristelistoja. Hartmut Sinkwitzin näyttämien esimerkkiyhdistelmien perusteella sisäilme vaihtelee rajusti erilaisten yhdistelmien ansiosta: pelkistetymmät väri- ja materiaaliyhdistelmät korostavat yksinkertaista ilmettä, mikä tuo näytöt ja ilmasuuttimet selkeämmin esiin. Erityisesti muutama vaaleampi väriyhdistelmä vaikuttaa mielenkiintoiselta. Valitettavasti esityksen ja prototyyppiauton kuvaaminen kiellettiin, joten voimme esitellä vain Mercedes-Benzin toimittamia kuvia lopputuloksesta.
Ehostettua tilantuntua
Pirteämmän ja mielenkiintoisemman ilmeen ohella valmistaja kertoo panostaneensa tiloihin ja tilantuntuun. Pilarit ovat aiempaa kapeammat ja peilejä siirretty taaksepäin. Se tuo Volkswagen-konsernin autoista tutun aukon peilien ja pilarien väliin, joka pienentää katvetta huomattavasti. Myös B-pilari on aiempaa ohuempi ja hivenen taaempana, joten näkyvyys sivuille on kohentunut. Muutoksiin on ollut tarvetta, sillä huono näkyvyys ulos on ollut tehtaan mukaan yksi väistyvän A-sarjan suurimpia moitteita asiakkaiden keskuudessa.
Kritiikkiä on satanut myös kapeaan tavaratilan lastausaukkoon. Nyt viirumaisia takavaloja on levitetty korista takaluukun puolelle, joten lastausaukkoa ei ole enää muotoiltu takavalojen ehdoilla. Tehdas kertookin luukun leventyneen parhaimmillaan jopa 200 milliä!
Käytettävyys etusijalla
Mercdedes-Benz kertoo tavaratilassa pääpainon olleen käytettävyydessä, ei äärimmäisessä litratilavuudessa. Huomattavasti kasvaneen peräylityksen ansiosta ruuma on silmin nähden aiempaa suurempi, ja sen kerrotaan nielevän muun muassa golf-bägit. Lisävarusteena selkänojan voi nyt asettaa pystympään lastausasentoon.
Muuten lupaavan alkuvaikutelman ainoa moitemahdollisuus koskee takatiloja: tilaa on sinänsä mainiosti, mutta istuin on laskettu hyvin matalalle lähelle auton lattiaa, joka yhdessä niukan varvastilan kanssa pakottaa polvet koukkuun. Tällöin reidet irtoavat tasaisesta istuimesta, ja valtaosa ruumiin painosta kertyy pakaroille. Tehtaan edustajat kertoivat auton olevan vielä prototyyppi, jossa saatetaan tehdä hienosäätöä istuinten pehmusteille, mutta pääsyy ratkaisuun johtuu lastenistuinten vaatimuksista. Niin tai näin – moni kilpailija ja jopa pikkuauto suoriutuu paremmin. Keskikonsoli paljastaa 230 voltin vaihtovirtapistokkeen ja USB-C -latauspistokkeita.

Julkaisuhetkellä A-sarjan värivalikoima painottuu harmaasävyihin: niitä on peräti kahdeksan, joista kaksi mattavärejä. Piristystä katukuvaan tuovat kirkkaan punainen ja keltainen sävy.
Ensivuoden uutuuksia
Mercedes-Benzin uuden A-sarjan virallinen julkistus tapahtuu ensivuoden puolella. Silloin selvinnee, miltä perusvarusteltu sisusta näyttää ja tuntuu: kuinka paljon kiehtovaa teknisyyden tunnetta menetetään, jos auton varusteista poistetaan suurimmat näytöt ja näyttävä tunnelmavalaistus? Toivottavasti huomattavan vähän, sillä A-sarjan sisusta tarjoaa perustan tuleville CLA-, B- ja GLA-sarjoille. Uutta A:ta tai jotakin muuta malliversiota tullaan valmistamaan Valmet Automotiven tehtailla Uudessakaupungissa, joten nyt esiteltyjen sisätilojen kiehtovuus koskettaa myös Suomea.

Istuimia on kolmea tyyppiä: kankainen perusistuin, säädettävällä istuinosalla varustettu Comfort-istuin ja kiinteästä selkänojasta tunnistettava urheiluistuin. Nahalla ja Dinamica-keinonahalla verhottuihin Comfort- ja Sport -istuimiin on nyt tarjolla jäähdytys, Comfortin saa myös hierontatoiminnolla.
Valmistajalta: Mercedes-Benz
-
Maistiainen: Mercedes-Benz A 220 4Matic – tarkka, helppo ja hauska Koeajo
-
Paljon onnea G: Mercedes-Benzin perinteikäs maasturi viettää nelikymppisiä Klassikko
-
Koeajo: sähäkkää sähköavustusta – Mercedes-Benz C 200 EQ-Boost Koeajo
-
Pidempi ja matalampi – Mercedes-Benzin B-sarjalainen Suomeen Esittely
-
Kilpailijoiden yllätysliitto: tekevätkö Mercedes-Benz ja BMW yhteistyössä kompaktiauton? Uutinen
-
Isona minusta kasvaa CLS: uusi Mercedes-Benz CLA tuo tutut linjat helpommin saavutettaviksi Uutinen
-
Mercedes-Benz CLA paljastetaan tänään illalla – kuvat levisivät jo nettiin Uutinen
-
Koeajo: vilkas mutta vakaa – Mercedes-Benz A 250 AMG Line Koeajo
-
Koeajo: monella tapaa mukava – Mercedes-Benz C 220 d Koeajo
-
Koeajo: parasta A-sarjaa – Mercedes-AMG A 35 4Matic Edition 1 Koeajo
-
Koeajo: tila-auton vastaisku – Mercedes-Benz B 220 d 8G-DCT Koeajo
-
Maistiainen: nuorekas ja ripeä – Mercedes-AMG A 35 Koeajo
-
Maistiainen: Mercedes-Benz B-sarja – linjakkaasti rehellinen tila-auto Koeajo
-
Koeajo: Mercedes-Benz EQ Power -mallisto – miksi yhteinen hybridijärjestelmä C:stä S-sarjaan on hyvä ratkaisu? Koeajo
-
Mercedes-Benzien polttoainevikavalon syyksi paljastui viallinen bensiinierä Uutinen
-
Maistiainen: Mercedes-Benz GLC F-Cell – miksi ladattavassa vetyhybridissä on paljon järkeä? Koeajo
-
Koeajo: superfarmarin sielunelämää – Mercedes-AMG E 63 S Koeajo
-
Koeajo: myrsky tyynen edellä – Mercedes-AMG GLC Coupe 63 S 4Matic+ Koeajo
-
Mercedes-Benz A-sarjan uutuudet: porrasperä ja kuuma A 35 Esittely
-
Seuraava kirjain aakkosissa: Mercedes-Benz B-sarja jatkaa A:n tyylillä Esittely
-
Koeajo: Mercedes-Benz G 500 – kauan eläköön uusi kuningas Koeajo
-
Syyssporttia A-sarjaan: 306 hevosvoiman Mercedes-AMG A 35 4Matic Esittely
-
Koeajo: Mercedes-Benz A 200 A Launch Edition AMG – varusteilla voittoon? Koeajo
-
Uusi Mercedes-Benz GLE: 48 voltin aktiivijousitus ja enemmän kaikkea Pariisi 2018
-
Koeajo: Mercedes-Benz CLS 450 4Matic – Kuinka pienellä pääsee? Koeajo
-
Maailmassa on nyt saksalainen premiumsähköauto – mitä Mercedes-Benz EQC 400:n esittely tarkoittaa? Uutinen
-
Nyt loppui leikkiminen: Mercedes-Benz EQC aloittaa Saksan vakavan sähkökauden Uutinen
-
Kotikulmien haastaja: Mercedes-AMG pohtii vastinetta Porsche 718:lle Uutinen
-
Jako kolmeen: Daimler varautuu tulevaisuuteen jakautumalla Uutinen
-
Koeajo: Erilaisia unelmia – Mercedes-Benz C 400 4Matic Cabriolet ja Mercedes-AMG C 43 Coupé 4Matic Koeajo
-
Bosch ja Daimler: autonominen ajaminen vaatii kuuden tietokoneen laskentatehon Tekniikka
-
Nyt niitä tehdään: Mercedes-Benz A-sarjan tuotanto alkoi Valmet Automotivella Uutinen
-
Koeajo: viettelin sut veekasilla – Mercedes-Benz S 560 Coupé Koeajo
-
Koeajo: Mercedes-Benz C 200 – parempi hyvää hiomalla Koeajo
-
Koeajo: tuttu roudari uudessa etuvedossa – Mercedes-Benz Sprinter Koeajo
-
Maistiainen: Mercedes-Benz C 200 EQ Boost – mallipäivityksen kohokohtana sähköpuoli Koeajo
-
Parivertailu: mistä on pienet premium-autot tehty? Uutinen
-
Saksalaismääräys: 774000 diesel-Mercedestä takaisinkutsuun Uutinen
-
Parivertailu: miten Audi A3 ja Mercedes-Benz A kiihtyvät? Koeajo
-
Saksan liikenneministeri uhkailee Daimleria jättisakoilla dieselpäästöistä Uutinen
-
Parivertailu: Audi A3 ja Mercedes-Benz A studiolamppujen alla Koeajo
-
Parivertailu: Audi A3 ja Mercedes-Benz A tien päällä Koeajo
-
KBA: Mercedes-Benzin 1,6-litrainen diesel-Vito takaisinkutsuun Uutinen
-
Parivertailu: uusi Mercedes-Benz A kohtaa Audi A3:n – kumpi on pikkupremiumien kuningas? Uutinen
-
Mercedes-Benzin täyssähköinen EQC saapuu markkinoille 2019 Uutinen
-
20 vuotta sitten: DaimlerChryslerin tuhoon tuomittu liitto Uutinen
-
Koeajo: kehittynyt kotimainen – Mercedes-Benz A 180 d Koeajo
-
Daimler ja kiinalainen CATL sopimukseen akkukennoista Uutinen
-
Koeajo: lähempänä lähtökohtaansa – Mercedes-Benz CLS 400 d 4Matic Koeajo
-
Rahalla ei saa makua: Vision Mercedes-Maybach Ultimate Luxury Autonäyttely
-
Pitkä vokaali Kiinassa: Mercedes-Benz A-sarjan L sedan Autonäyttely
-
Takana mahdollinen ristiomistus: ryhtyvätkö Daimler ja Volvo yhteistyöhön? Uutinen
-
Esimakua luksuksesta: Mercedes-Maybach katumaasturikonsepti Uutinen
-
Koeajo: A-luokan valmistujaiset – Mercedes-Benz A 200 A Koeajo
-
Maistiainen: nuorekas ja älykäs – Mercedes-Benz A-sarja Koeajo
-
Tilaa, tyyliä ja törkeästi tehoa: Audi RS 5 Sportback ja uudistunut Mercedes-AMG C 63S Autonäyttely
-
Koeajo: Uudenkaupungin pelastaja – Mercedes-Benz A 180 A Koeajo
-
Uudenkaupungin kaveriksi 31645 eurolla: Mersun uusi A-sarja hinnoiteltiin Uutinen
-
Saksalaislegendaa American Car Show’ssa: erikoisnäyttelyssä kuusi sukupolvea SL-Mercedeksiä Uutinen
-
Kaksioviset kasvot kohenevat: Mercedes-Benz C-sarjan Coupé ja Cabriolet uudistuvat Uutinen
-
Koeajo: keskinkertainen hybridi, mutta erinomainen auto – Mercedes-Benz E 350e Koeajo
-
Mercedes-AMG GT neliovisena: suuri, nopea ja täysin hämmentynyt Autonäyttely
-
de niin kuin saksalainen ladattava dieselhybridi: Mercedes-Benz C 300de ja E 300de Geneve 2018
-
Koeajo: kiipeilee kuin lumivuohi – Mercedes-Benz Sprinter 6×6 Oberaigner Koeajo
-
Koeajo: Mercedes-Benz CLS – yksi auto, kaksi tähteä Koeajo
-
Tulossa kesällä, uusi Mercedes-Benz Sprinter Uutinen
-
Maistiainen: uusi Mercedes-Benz CLS – haikeula, pyöreä perä ja suorat kuutoset hallitsevat Koeajo
-
Maistiainen: Mercedes-Benz Sprinter Oberaigner 6×6 – pakettiauto viidellä tasauspyörästön lukolla Koeajo
-
Lykästikö rahapeleissä? Kaksi uutta autovaihtoehtoa Mercedekseltä Geneve 2018
-
Menestyjän uusi ilme: Mercedes-Benz C-sarja virkistyy Geneve 2018
-
Taas mennään: Valmet Automotive rekrytoi 1000 Uuteenkaupunkiin! Uutinen
-
Älykäs pikkuveli: Mercedes-Benz A-sarja vie koko merkin tulevaan Esittely
-
Koeajo: Mercedes-Benz X 250d Power – X missaa kohteen Koeajo
-
Maistiainen: arjen johtotähti monipuolistuu – Mercedes-Benz Sprinter Esittely
-
Se ei ole vain auto: ensikuvat uudesta Suomessa valmistettavasta Mercedes-Benz A:sta Uutinen
-
Kasvu kävi kalliiksi – Valmet Automotiven toimitusjohtaja vaihtuu Uutinen
-
Ajatuksia autoista: G on kuollut, kauan eläköön uusi G Ajatuksia autoista
-
Suoraa kuutosvoimaa: Mercedes-AMG julkaisi 435-hevosvoimaisen 53-malliston Autonäyttely
-
Koskettamalla paras: Mercedeksen MBUX uudistaa tietoviihteen, alkaen A-sarjasta Tekniikka
-
Koeajo: nautinnon numeroleikki – Mercedes-Benz E 400 Coupé Koeajo
-
Viikon videot: kokeilullista kahvia ja uudistuva klassikko Uutinen
-
Pian julkaistavasta Mercedes-Benz G-sarjasta tihkuu faktoja ja kuvia Uutinen
-
Tätä ei pitänyt nähdä: uuden Mercedes-Benz G-sarjan kuvat vuodettiin nettiin Uutinen
-
Koeajo: Mercedes-AMG S 63 – herrasmiehen hirviö Koeajo
-
Renault Scenicin uusi 1,3-litrainen bensakone myös Mersun A:han? Tekniikka
-
Slush y Mobilityssä puhunut AMG:n Moers: “Jatkossa myydään elämyksiä” Uutinen
-
Ikoni jaksaa ja kasvaa: ensikatsaus uudistuvan Mercedes-Benz G-sarjaan Uutinen
-
AMG-pomo Moers vahvistaa: Mercedes-AMG A 35 on tulossa Uutinen
-
Hyvästi kantit ja pokkaukset: uusi Mercedes-Benz CLS luottaa pehmeisiin pintoihin Autonäyttely
-
Viisi tähteä vakiintuu: Euro NCAP -törmäystestissä seitsemän uutuutta Uutinen
-
Päivän kuva: Mannerheimin Mercedes 770 ja kenraali Lyon Päivän kuva
-
Koeajo: Mercedes-AMG GLC 63 S – Ratamaasturi Koeajo
-
Koeajo: Vähän fiinimpi avolava – Mercedes-Benz X Koeajo
-
Mille Miglia: Hopeanuolen jäljillä Mercedes-AMG GT S:llä Klassikko
-
Koeajo: jalostettu johtaja – Mercedes-Benz S 400 d 4Matic Koeajo
-
Mercedes-Benzin Ultra Range -kaukovalot: valotehoa niin paljon kuin laki salli – tavallaan Tekniikka
-
Koeajo: Mercedes-AMG GLC 43 Coupé 4Matic – kuin Suomen kesä Koeajo
-
Elämäsi tärkein Mercedes uudistuu – ensimmäiset tiedot Sprinteristä Uutinen
-
Koeajo: Mercedes-AMG GT C Roadster Edition 50 – modernin ajan muskeliauto Koeajo
-
Maistiainen: Mercedes-AMG GT C Roadster – hymy edessä, ukkonen takana Koeajo
-
Brabus Classic – klassikkomersut pääsevät taivaaseen Autonäyttely
-
Matkalla A-sarjan tulevaisuuteen – Mercedes-Benz Concept EQA Autonäyttely
-
Todellinen katujen F1 – yli 1000 hevosvoiman Mercedes-AMG Project ONE Autonäyttely
-
Kirjava joukko törmäystesteissä – pikkuautoille ilahduttavia tuloksia Uutinen
-
Tästä ei auto parane – Mercedes-Benzin G-maasturi Porschen V8:lla! Klassikko
-
Luksusjahti maaoloihin: Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet Uutinen
-
Koeajo: Mercedes-AMG E 63s 4Matic+ – 612 hevosvoimaa riittää Koeajo
-
Edustusautojen ikoni Mercedes-Benz S rantautui Suomeen Esittely
-
Johtotähdeltäkin rivikutosen tehoversio: horisontissa Mercedes-AMG 53 Tekniikka
-
Koeajo: Mercedes-Benz S 500 on ehdokas maailman parhaaksi autoksi Koeajo
-
Mercedes-Benz X – premiumia pickup-luokkaan Uutinen
-
Maistiainen: Mercedes-Benz S500 – huipulta ylöspäin Koeajo
-
Avolavaa premiumina – Mercedes-Benz X-sarja Esittely
-
300000 kertaa G – Mercedeksen klassikkomaasturi juhlii merkkipaalua Uutinen
-
Daimler takaisinkutsuu yli 3 miljoonaa diesel-Mercedestä Uutinen
-
Koeajo: Olemisen ihastuttava keveys – Mercedes-Benz E 300 A Cabriolet Koeajo
-
AMG 50 vuotta: lyhyt katsaus Affalterbachin merkkipaaluihin Uutinen
-
Ainutlaatuinen Waxenberger-Mercedes esillä Veho Airportissa Klassikko
-
Elämyksiä radalla – Viisikymppinen AMG juhlii railakkaasti Esittely
-
Koeajo: matalampi maastomalli – Mercedes-Benz E All Terrain Koeajo
-
Koeajo: Muotovalio – Mercedes-Benz E 220d A Coupe Koeajo
-
Koeajo: Mercedes-Benz GLA erottuu enemmän edukseen Koeajo
-
Elämäntapamaasturi mukavuusalueen ulkopuolella: veimme Mercedes-Benz GLA:n maastoradalle Koeajo
-
Riviin järjesty! – Mercedeksen uudistuva S-sarja saa älyä ja moottoreita Uutinen
-
Tähtikeulat näyttelyn loisteessa – MB vastaan ACS Uutinen
-
Koeajo: Mercedes-AMG A 45 vastaan formularata Koeajo
-
Koeajo: Suomessa tehty – Mercedes-Benz GLC 220d Koeajo
-
Koeajo: huikea hopeanuoli – Mercedes-AMG E 43 Koeajo
-
Mercedes-Benz vauhdittaa sähköautosuunnitelmiaan vuosilla Uutinen
-
Koeajo: liukas liikkeissään – Mercedes-Benz E 350 d Koeajo
-
Vaikeimpiin työpäiviin – Mercedes-Benz Sprinter Oberaigner 6×6 Uutinen
-
Koeajo: Mercedes-Benz E 220d Coupe on saavutettava unelma Koeajo
-
AMG-taksi 805 hybridihevosella – Mercedes-AMG GT Concept Autonäyttely
-
Jäähyväiset järjelle – Mercedes-Maybach G 650 Landaulet Autonäyttely
-
Mercedes-Benz takaisinkutsuu miljoona autoa tulipaloriskin vuoksi Uutinen
-
Nyt meni Mercdes-Benzin E-sarjan valitseminen vaikeaksi: Coupen sijaan sittenkin Cabriolet? Geneve 2017
-
Maistiainen: Mercedes-Benz E 220d Coupe on kaunis katsoa ja koskettaa Koeajo
-
Tarhakyyti kilparadalla – Mercedes-AMG E 63 S nyt räyhäfarkkuna Uutinen
-
Katujen Formula – Mercedes-AMG Project One -hyperautoon yli 1000 hv Uutinen
-
Koeajo: Mercedes-Benz E 220d All-Terrain – kolme senttiä lisää Koeajo
-
Koeajo: Mercedes-AMG E 63 S 4Matic+ ja 612 hevosvoiman raivo Koeajo
-
Mercedes-Benz paljasti E-sarjan coupen – onko tässä aikakautemme kaunein auto? Uutinen
-
Aurinkoinen päivä kuninkaana – Mercedes-Maybach S 650 Cabriolet Uutinen
-
Autotrendien arvoituksia: Mercedes-Benz GLC 220d Coupé Koeajo
-
Polttomoottori jaksaa yhä – Mercedes-Benz palaa kuusisylinteriseen rivimoottoriin Uutinen
-
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake – kromilla kuntoon? Koeajo
-
Taksivitsien loppu – Mercedes-AMG E 63 S 4Matic+ Uutinen
-
X merkkaa avolavaa – Mercedes-Benz X-sarja tuo tyyliä roudaukseen Uutinen
-
Mercedes kiusoittelee avolavastaan – varsinainen julkistus tiistaina Uutinen
-
Mercedes-Benz, mitä tarkoittaa EQ? Uutinen
-
Muotoilulla myyntikasvuun – Mercedes-Benz ja ”Sensual Purity” Uutinen
-
Formula 1 Japanin GP – Mercedeksen kausi Uutinen
-
Taksimersulla sivuluisussa: neliveto ja driftaustila vakiona Mercedes-AMG E63:een Uutinen
-
EQ tarkoittaa Mercedes-Benzin sähkövyörytystä Autonäyttely
-
Pariisi 2016: Mercedes-AMG haluaa paljon, enemmän, kaiken! Uutinen
-
Taksilla mökille: Mercedes-Benz E-sarjan All Terrain nostaa helmat ylös Uutinen
-
Klassikko: Mercedes-Benz 280 TE on farkkumersujen pioneeri Klassikko
-
Mercedes-AMG C 63 S Coupé A – tee se hauskasti Koeajo
-
Avohullutuksen mieto ja tulinen – Mercedes-AMG GT Roadster Uutinen
-
Maistiainen: tässä on Mercedes-Benz E-sarjan farmari Esittely
-
Langaton induktiolataus Mersun S-sarjaan jo ensi vuonna Uutinen
-
Mercedes-Benz GLC 350 e A 4Matic – modernimpaa latailua Koeajo
-
Huhu: Mercedes suunnittelee alamerkkiä täyssähköautoille Uutinen
-
Ylellinen tila-auto – Mercedes-Benz V 250d A Avantgarde AMG-line Koeajo
-
Mercedes-Benz Style Edition Garia Golf Car – johtotähden maila-auto Uutinen
-
Mercedes-Benz GLC F-CELL – sähköä ja vetyä samassa voimalinjassa Uutinen
-
Vihreää suorituskykyä – Mercedes-AMG GT R Uutinen
-
Muotovalio ja pippurinen pikkuavo – Mercedes-Benz SLC 300 A Koeajo
-
Kesästä kaikki irti: Mercedes-Benz C 400 Cabriolet Koeajo
-
Ottaako Mercedeksen E-sarja mallia Audi Allroadista? Uutinen
-
401 hevosvoimainen järkifarkku Mercedes-AMG E 43 Uutinen
-
Stuttgartin sähköisku Teslan sydämeen: Mercedes-Benz esittelee 500 kilometrin sähköauton Uutinen
-
Ei yllättävä, mutta älykäs – Mercedes-Benz E-sarja laajenee farmarilla Uutinen
-
Maistiainen: Mercedes-Benz GLC 350 e – hybridiä katujen maasturointiin Uutinen
-
Taksisi on entistä mukavampi: Mercedes-Benz E 220d Koeajo
-
Maistiainen: Mercedes-Benz S 500 Cabriolet – äärimmäistä avoluksusta Koeajo
-
Maistiainen: Mercedes-Maybach tiivistää 130 vuoden kokemuksen yhteen autoon Koeajo
-
Maistiainen: Mercedes-Benz SLC 300 Uutinen
-
Uudenkaupungin autotehdas jatkaa A-sarjalla myös 2017 Uutinen
-
Mercedes-Benz E-sarja – maailman älykkäin auto? Koeajo
-
S Cabriolet: Mercedes-Benzin luksuksella vain taivas on rajana Uutinen
-
Mercedes-Benz GLS – täydellinen perheauto 180 000 eurolla? Koeajo
-
-
Taksi muuttuu tyylimestariksi – Mercedes-Benz C 220d Coupé Koeajo
-
Mercedes-Benzin uusi coupemaasturi: GLC Coupé Uutinen
-
Veho avaa hulppean Mercedes-Benz -lippulaivamyymälän Uutinen
-
Mercedes-Benz C-sarjan Cabriolet tuulettaa neljä henkeä kerralla Uutinen
-
Panssaroitua luksusta: Mercedes-Maybach S 600 Guard Uutinen
-
Mercedes-Benz luottaa Genevessä avoautoilun unelmaan Uutinen
-
Mercedes-Maybach S 600 Pullman – diktaattoreille ja sellaisiksi haluaville Uutinen
-
Hollywood-tähdet ja kultaisen Mersun arvoitus Uutinen
-
Mercedeksellä käy kauppa – Daimler ennätysvauhdissa viime vuonna Uutinen
-
Mercedes mukaan avolavabileisiin – onko uutuus GLT, X vai Z? Uutinen
-
Onneksi olkoon auto 130 vuotta! Uutinen
-
Uusi Mercedes-Benz E-sarja on entistä lähempää sukua ässämersulle Uutinen
-
Vihdoin täällä: Mercedes-Benzin uusi E-sarja Uutinen
-
Salonkikelpoinen dinosaurus: Mercedes-Benz G Koeajo
-
Tältä näyttää Mercedes-Benzin uusi E-sarja Uutinen
-
Mercedes-Benz hippasille Teslan kanssa jo 2018? Uutinen
-
Huimat, erilaiset ja kauniit – autoelämykset vuonna 2015 Koeajo
-
Mercedes-Benzin pikku-roadster uudistuu Uutinen
-
Maistiainen: Mercedes-Benz G500 4×4² – erikoismaasturi nuorentaa viisivuotiaaksi Koeajo
-
Joulupukki aloitti joulunvieton Uudenkaupungin Automuseolla Uutinen
-
Päivän kuva: Mercedes-AMG maailman katolla Uutinen
-
Valmet Automotive vaihtaa suurempaan Mercedes-Benziin Uutinen
-
Koeajossa: kahdeksansylinterinen Mercedes-AMG C 63 S Koeajo
-
Koeajossa: hillitysti viilattu Mercedes-Benz A 220d Koeajo
-
Maistiainen: Äänet tekevät C 63 S Coupén Koeajo
-
Unelmavertailu: Lexus RC F vastaan Mercedes-AMG C 63 Koeajo
-
Koeajossa: huomiota herättävä Mercedes-Benz GLE Coupé Koeajo
-
Maistiainen: Uudenkaupungin ylpeys uudistuu Esittely
-
Mercedes-Benz esitteli muotoaan muuttavan transformer-konseptiauton Uutinen
-
Maistiainen: Uusi nimi, alla tuttu Mercedes-Benz ML Koeajo
-
Koeajossa: sulava Mercedes-Benz GLC Koeajo
-
Koeajossa: sähköistetty Mercedes-Benz C 350 Koeajo
-
Uutta tyyliä Mercedes-Benzin maasturimallistoon Uutinen
-
Koeajossa: Muhkea Mercedes-AMG GT S Koeajo
-
Koeajossa: urheilullinen Mercedes-Benz GLA Koeajo
-
Koeajossa: Mercedes-AMG GT S ja Mercedes-AMG C63 S Koeajo
-
Koeajossa: Mercedes-Benz CLA Koeajo
-
Koeajossa käytännöllinen Mercedes-Benz CLA Koeajo
-
Koeajossa tyylifarmari Mercedes-Benz CLS Koeajo
-
Mercedes-Benzin möhköcoupé Uutinen
-
Mercedes-Benz B220 Koeajo
-
Mercedes-Benz Vito Koeajo
-
Mercedes-Benz S500 Coupé Koeajo
-
Mercedes-Benz S 500 Koeajo
-
Mercedes-Benz V250 Koeajo
-
Mercedes-Benz C 200 Koeajo
-
Mercedes-Benz Citan Koeajo
-
Mercedes-Benz G Koeajo
-
Mercedes-Benz V 250 Koeajo
-
Mercedes-Benz GLA Koeajo
-
Mercedes-Benz C 220 Koeajo
-
Mercedes-Benz GLA Koeajo
-
Mercedes-Benz V-sarja Esittely
-
Mercedes-Benz C-sarja Esittely
-
Mercedes-Benz S 350 Koeajo
-
Mercedes-Benz E 300 Koeajo
-
Mercedes-Benz A Koeajo
Kaikki koeajot
- Adria
- Alfa Romeo
- Aprilia
- Audi
- Bentley
- BMW
- Can-Am
- Caterham
- Chevrolet
- Citroën
- Cupra
- Dacia
- DS
- Ducati
- ERA
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Harley-Davidson
- Honda
- Husqvarna
- Hymer
- Hyundai
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kawasaki
- Kia
- Koenigsegg
- KTM
- Lamborghini
- Land Rover
- Lexus
- Lotus
- MAN
- Maserati
- Mazda
- Mercedes-Benz
- Mini
- Mitsubishi
- Moto Guzzi
- MV Agusta
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Polaris
- Porsche
- Renault
- Rolls-Royce
- Seat
- Škoda
- Smart
- Solifer
- SsangYong
- Subaru
- Sunlight
- Suzuki
- Tesla
- Toyota
- Triumph
- TruckMasters
- Victory
- Volkswagen
- Volvo
- Yamaha
- Zero
Keskustelu