
Ajoneuvot | Moottoripyöränäyttely | Moottoripyörät | Uutinen | 21.11.2017
125 mutta siitä viis: uusi Honda Monkey markkinoille 2018
Hondan Milanon moottoripyöränäyttelyssä esittelemä konsepti-Monkey siirtyy tuotantoon. Suomeen uutuus saadaan jo kesäkuussa 2018.
Uusi Honda Monkey herätti Milanon moottoripyöränäyttelyssä ansaittua huomiota, sillä pykälää alkuperäistä isommasta koosta huolimatta ulkonäkö on selvästi yhteneväinen alkuperäisen Monkeyn kanssa. Alkuperäisen Monkeyn 50-kuutioinen moottori on kasvanut 125-kuutioiseksi, joten ajokortti- ja ikävaatimukset uutuuden ajamiseksi ovat samalla kasvaneet.
Ominaisuudet kasvaneen tehon tasolla
Isomman moottorin ja kasvaneen suorituskyvyn takia pyörän fyysistä kokoa on kasvatettu ja jousitus- ja jarruvarustusta tukevoitettu. Sekä edessä että takana on lukkiutumattomat levyjarrut. Takajousitus on edelleen ”stereoperä” ja edessä on USD-teleskooppi.
Moottori on yksisylinterinen ilmajäähdytteinen nelitahtimoottori. Kun Hondan CB 125 R:n nestejäähdytteinen nelitahtimoottori tuottaa 13,3 hevosvoiman huipputehon, niin ilmajäähdytteisen moottorin teho lienee noin 10 hevosvoiman tasolla.
Tärkeintä tuttu ulkonäkö
Tärkeintä uudessa Monkeyssa on kuitenkin ulkonäkö. Tankki ja satula noudattelevat mahdollisimman tarkasti samoja linjoja kuin alkuperäinen Monkey. Myös pakoputkisto kiertää samalla tavalla yläkautta, ja tuttua on myös ylös nostetut lokasuojat.
Honda Monkey 125 saapuu maahantuojan mukaan Suomeen kesäkuussa 2018. Hinnaksi ilmoitetaan 3 990 euroa sisältäen verot ja rekisteröinnin. Lisäksi tulee paikkakuntakohtaiset toimituskulut. Varauksia otetaan jo vastaan. Alustavan tiedon mukaan Suomeen saadaan kesäkuussa vain noin kymmenen kappaleen erä, joista jo muutama onkin ehditty varata.
Teksti: Janne Huhtala Kuvat: Honda
Valmistajalta: Honda
-
Koeajo: kasvanut ikinuori – Honda Monkey 125 Koeajo
-
100 000 000 ihmistä ei voi olla väärässä – Honda Super Cub lopultakin Suomeen Moottoripyörät
-
Maistiainen: Honda CB 650 R – korkeammalta ja kovempaa Moottoripyörät
-
Maistiainen: Honda Monkey 125 – Apina kasvoi aikuiseksi Moottoripyörät
-
Koeajo: crossipyörästä seuraava – Honda CRF450L Koeajo
-
Koeajo: kevyempi ja ajettavampi – Honda GL 1800 Gold Wing Koeajo
-
Koeajo: maailman suosituin uudistui – Honda CR-V Koeajo
-
Päivän kuva: Itasha, rakkaani – mangatyylistä metsään Päivän kuva
-
Sulavampi hymy: uudesti hienostuneempi Honda HR-V Esittely
-
Lämpöoranssi ja uudet kujeet: Honda NSX saa faceliftin Uutinen
-
Koeajo: Honda CB 1000 R+ – Sporttinen café racer Koeajo
-
Koeajo: pelottavan pehmeä – Honda Civic Type R Koeajo
-
MP-klassikko: ensimmäinen supersport – Honda CB500 Four Klassikko
-
Koeajo: Honda NSX – analoginen digitaalinen Koeajo
-
Koeajo: Honda Civic Type R – älä naura, kuoren alla on taikaa Koeajo
-
Avolava ja jättispoileri samassa paketissa: Honda Civic Type R Pickup Uutinen
-
Maistiainen: Honda Civic Type R – vaikuttava ratapeli Koeajo
-
Mp-klassikko: sirkuslelusta tuli mopo – Honda Monkey Klassikko
-
Uusi Honda CR-V tuo lisää joustavuutta arkeen Geneve 2018
-
Koeajo: kolmella kirjaimella adventurea – Honda X-ADV Koeajo
-
Mp-klassikko: kaukalosta kevariin – Teemu Selänteen Honda MBX 125F ’84 Klassikko
-
Kovan päivän Monkey: John Lennonin Honda Z50A huutokaupataan Moottoripyörät
-
Autovuosi 2017 on ohi – nämä mallit jäivät mieleen Uutinen
-
Se on Civic! Se on Accord! Ei, se onkin…. uusi Honda Insight! Uutinen
-
Viisi tähteä vakiintuu: Euro NCAP -törmäystestissä seitsemän uutuutta Uutinen
-
Honda CB 125 R – 16-vuotiaan Neo Sports Café Esittely
-
Honda CB4 Interceptor – tuleva café racer -tuotantomalli? Moottoripyöränäyttely
-
Suoraan kärkeen – täysin uusi Honda CB1000R Neo Sports Café Moottoripyöränäyttely
-
Konsepti vai uusi CB1000R valepuvussa? – Honda Neo Sports Café Concept Moottoripyörät
-
Koeajo: konservatiivisempi ja kauniimpi – Honda Civic 4D Koeajo
-
Palaako Honda S2000? Pääjohtaja: ”Ehkäpä, mutta ei vielä” Uutinen
-
Hyvä Honda, tuo tämä tuotantoon: Sports EV Concept on ihana Autonäyttely
-
Koeajo: lisää luonnetta – Honda Civic 5D 1.5 Koeajo
-
Honda: McLaren hyvin vakiintunut, Toro Rosso valmiimpi muutokselle Moottoriurheilu
-
Honda CR-V Hybrid Prototype – mitä seuraavaksi suosikkimaasturille? Autonäyttely
-
Tulevaisuuden Civic on siistimpi – Honda Urban EV Concept Autonäyttely
-
Honda Monkeyn valmistus historiaan? – ”Ehkä loppuu, ehkä ei” Klassikko
-
Maistiainen: Honda X-ADV – Moottoripyörän ja skootterin välimuoto? Moottoripyörät
-
Ennemminkin neliovinen coupe – Honda Civic Sedan Esittely
-
Uuden koneen tahtiin – Honda Jazz saa uutta rytmiä Uutinen
-
Parivertailu: radikaali Honda Civic vastaan hillitty Hyundai i30 Koeajo
-
Koeajo: vaihteiston vaimentama – Honda Civic Koeajo
-
Vedyn voimalla vastaisuudessakin – Honda Clarity Fuel Cell Uutinen
-
7 sekunnin ikuisuus – Honda Civic Type R etuvetoennätykseen Nürburgringillä Uutinen
-
Sporttikärjellä suunniteltu – Type R vapauttaa Honda Civicin Autonäyttely
-
Legendaarinen mopo aikuisikään – Honda julkaisee Monkeystä 50-vuotisjuhlamallin Japanissa! Moottoripyörät
-
Koeajo: Honda Civic 1.0 VTEC Turbo Elegance – Jälleen hiukan erilainen Koeajo
-
Maistiainen: Uusi siistimpi Honda Civic 1.0 VTEC Turbo Koeajo
-
Honda MP17-näyttelyssä: uusi X-ADV ja ”Bleidi on aina Bleidi” Uutinen
-
Konseptipyörä kuin koira – Honda Riding Assist ei hylkää eikä kaadu Moottoripyörät
-
Suo, kuokka ja hybridijärjestelmä: uusi Honda NSX ja vaikea lapsuus Uutinen
-
Kolibripiirros aavikolle – Honda NSX piirtää Nazcan viivoja uudelleen Uutinen
-
Honda CBR1000RR Fireblade SP – lisää voimaa ja elektroniikkaa Moottoripyörät
-
Kymmenes kerta: Honda Civic kasvaa urheilullisemmaksi Autonäyttely
-
Honda tuo Monkeyn uudelleen markkinoille? Uutinen
-
Uuden Honda NSX:n suurin heikkous? Heikko töötti. Uutinen
-
Porschellakin on huumorintajua – ”Onnea matkaan!” Uutinen
-
Hondan sähkömoottori vaihtaa yleisempiin metalleihin Uutinen
-
Honda NSX saapuu Eurooppaan syksyllä – onko vieläkin kesää jäljellä? Uutinen
-
Honda Civic Tourer nyt pyöräilijöiden asialla – fillari sisään autoon Uutinen
-
Honda takaisinkutsuu 2002–2009 mallejaan turvatyynyvian vuoksi Uutinen
-
Uusi siistimpi Civic esittäytyy Genevessä Uutinen
-
Hondan pääjohtaja haluaa lukita myyntimiehet ulos kokouksista Uutinen
-
Muunneltava, mutta ei niin mukava – Honda Jazz Koeajo
-
Honda Africa Twin – matkaenduroiden ikonin paluu Esittely
-
Pikkumaasturin paluu mallistoon – Honda HR-V Koeajo
-
Honda Civic Type R on kallis, mutta koukuttava Koeajo
-
Maistiainen: Honda Civic Type R ei sovi ujoille Koeajo
-
Koeajossa: tilava pikkuauto Honda Jazz Koeajo
-
Koeajossa: automaatti Honda CR-V Koeajo
-
Koeajossa: avara Honda HR-V Koeajo
-
Koeajossa: turboahdettu Honda Civic Type R Koeajo
-
Koeajossa: katumaasturisuosikki Honda CR-V Koeajo
-
Koeajossa: urheilullisempi Honda Civic Koeajo
-
Koeajossa uudistunut matka-auto Honda Civic Sedan Koeajo
-
Honda CR-V Koeajo
-
Honda Civic Koeajo
Kaikki koeajot
- Adria
- Alfa Romeo
- Aprilia
- Audi
- Bentley
- BMW
- Can-Am
- Caterham
- Chevrolet
- Citroën
- Cupra
- Dacia
- DS
- Ducati
- ERA
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Harley-Davidson
- Honda
- Husqvarna
- Hymer
- Hyundai
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kawasaki
- Kia
- Koenigsegg
- KTM
- Lamborghini
- Land Rover
- Lexus
- Lotus
- MAN
- Maserati
- Mazda
- Mercedes-Benz
- Mini
- Mitsubishi
- Moto Guzzi
- MV Agusta
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Polaris
- Porsche
- Renault
- Rolls-Royce
- Seat
- Škoda
- Smart
- Solifer
- SsangYong
- Subaru
- Sunlight
- Suzuki
- Tesla
- Toyota
- Triumph
- TruckMasters
- Victory
- Volkswagen
- Volvo
- Yamaha
- Zero
Keskustelu