20.10.2018 Ajoneuvot Testi: Korrek Pro TFC Viimeistelyaine – paljon pikakiilloke Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Korrek Pro TFC Viimeistelyaine omaa pitkän nimen ja monta käyttötarkoitusta. Taustalla piilee ohutkalvopinnoitteen teknologiaa ja me testasimme tuotteen. Pikakiilloke tai viimeistelyaine voi toimia pesun jälkeisenä pikamenetelmänä maalipinnan suojatuotteen ehostamiseen ja keston jatkamiseen. Korrek Pro TFC Viimeistelyaine sopii tähän ja moneen muuhunkin. Esimerkiksi sisätilojen muovit voi pyyhkäistä pölyistä tällä samalla tuotteella. Moottorin Autonhoitojuttusarja kattaa jo usean aihepiirin. Myös pikakiillokkeet on selitetty aihealueena, joten siihen kannattaa tutustua aiemman artikkelin kautta. Tällä kertaa keskitytään vain yhteen tuotteeseen. Maalipinnan lisäksi alumiinille, kromille, kumille ja muoville sopiva viimeistelyaine kuulostaa kätevältä. Tuotetta voi käyttää sekä ulkopinnoille että sisätiloihin. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Korrek Pro TFC Viimeistelyaine Kuten jo edellä vihjasimme, Korrek Pro TFC Viimeistelyaine erottuu massasta sopimalla myös alumiinille, kromille, kumille ja muoville. Tämä ei toki ole ainutlaatuista, mutta ei myöskään tyystin tavanomaista. Tuote kuuluu Korrekin ohutkalvopinnoitesarjaan, josta kertovat kirjaimet TFC. Korrek Pro TFC Viimeistelyaine on suunniteltu täydentämään Korrek Pro TFC Kestopinnoite -käsittely. Olemme ottaneet pikatyypit myös nimellä Kestopinnoite myytävästä tuotteesta, mutta emme olleet vaikuttuneita. Kestopinnoite on sen tapauksessa vain markkinointinimi johtamassa kuluttajaa harhaan. Korrek Pro TFC Viimeistelyaine myydään käyttövalmiina 350 millilitran sumutinpullossa. Suutin on säädettävää mallia, joka on loistava asia. Viimeistelyaineen pakkauskokona on 350 millilitraa käyttövalmiissa sumutinpullossa ja sen hinta on tavallisesti hieman alle 19 euroa. Yhden käsittelykerran hinnaksi muodostuu 6-9 euroa valmistajan suosittelemalla käytöllä. Korkea käytön hinta nostaa odotuksia, josta päästäänkin kätevästi seuraavaan aiheeseen. Käyttö Korrek mainostaa tuotteen olevan helppo ja nopea käyttää. Korrek Pro TFC Viimeistelyaine suihkutetaan puhtaalle ja kuivalle maalipinnalle – kunhan pulloa on ravistettu huolella. Kokonainen konepelti voidaan työstää kerralla. Aine levitetään mikrokuituliinalla kunnes ainejäämiä ei ole näkyvissä. Korrek ohjeistaa suihkuttamaan tuotteen suoraan maalipinnalle ja levittämään sen jälkeen mikrokuituliinalla. Käyttö on helppoa ja vaivatonta. Ainetta kehotetaan käyttämään todella runsaasti. Yksi 350 millilitran pakkauskoko riittää ohjeistuksen mukaan vain 2-3 käsittelykertaan. Tämä on moninkertainen kulutus allekirjoittaneen aiemmin käyttämiin pikakiillokkeisiin, -vahoihin ja muihin sumutettaviin suojatuotteisiin nähden. Toisaalta Viimeistelyaine on helppo työstettävä näinkin runsaasti käytettynä. Monella muulla aineella syntyy suuria ongelmia yhtä paljon ainetta lutratessa. Ongelmista yleisin olisi perään jäävät rannut kun mikrokuituliina ei jaksa pyyhkiä ylijäämiä pois – Korrekilla jälki on tasainen kaikesta huolimatta. Emme saaneet aivan suositusten mukaista kulutusta aikaan, mutta toinen mikrokuituliina on silti tuotteen kanssa paikallaan. Aineen ei anneta haihtua tai kuivua, joten jonnekin tulisi saada imeytettyä tuo yli desilitra nestettä. Se on pienelle yleiskäyttöiselle mikrokuituliinalle paljon. Suuret muutokset ulkonäköön ovat harhakuvitelmia pikakiillokkeen tapauksessa. Heijastus on niin hyvä kuin maalipinnan kunto sallii. Testissä Maalipinnalla Korrek Pro TFC Viimeistelyaine jättää varsin valjun kuvan. Ulkonäköön mikään toistaiseksi kokeilemamme pikakiilloke ei tuo valtavaa muutosta eikä Korrek tee tämän suhteen poikkeusta. Lisäksi Korrekin jäljiltä veden pisarointi on heikohkoa ja pisaran muoto lättänä. Vesi valuu hitaasti laattana pois. Tämä on pikakiillokkeelle tavallista, mutta sumutettavalle suojatuotteelle heikko suoritus. Vesi ei myöskään juokse pinnalta pois erityisen nopeasti vaan valuu hitaahkosti laattana. Se jättää kuitenkin jälkeensä varsin kuivan pinnan eli esimerkiksi auton kuivaaminen vedellä onnistuu. Tuotteen kestoa emme osanneet arvioida jo alkujaan heikosta vedenkäytöksestä johtuen, mutta kuukauden päästä suoritetun pesun yhteydessä pinnan liukkaudessa ei havaittu eroa käsittelemättömään pintaan. Sisätilojen muovipintojen pyyhkimiseen tuote on oikeastaan ulkopintoja vakuuttavampi. Korrek Viimeistelyaine vie mukanaan pölyt sekä kevyen lian ja jättää käsittelemättömän näköisen nätin pinnan. Se ei aiheuta rumaa kiiltoa tai rasvaisuutta. Sisätiloissa Korrek Pro TFC Viimeistelyaine on parhaimmillaan. Se jättää tasaisen kauniin pinnan ilman ylimääräistä kiiltoa. Tämä ei toki suuresti poikkea nihkeäksi kostutetun mikrokuituliinan suorituksesta, mutta eipä sen välttämättä tarvitsekaan. Korrek Viimeistelyaine vastaa laadukkaan pelkästään sisätiloihin tarkoitetun pikakiillokkeen käytöstä. Sitä kuitenkin kuluu enemmän - aivan kuin tuotetta olisi laimennettu runsaammin. Tämä koituu lopulta Korrek Viimeistelyaineen ongelmaksi. Keskinkertainen pikakiilloke, vaikka se sopii useampaan tarkoitukseen, on käyttökustannukseltaan korkeassa luokassa. Kustannus on hyväksyttävissä kotimaiselle tuotteelle, mutta vedenkäytökseen kaipaisi runsasta parannusta perustelemaan suurempaa sijoitusta. Teksti ja kuvat: Henri Posa Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 27.3.2024 Ajoneuvot Koeajo: Mercedes-Benz EQB 300 4Matic – tämä tulee tarpeeseen 26.3.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: oliko käytetyllä Volvo V50 -ekodieselillä ajaminen oikeasti halpaa? 25.3.2024 Ajoneuvot Koeajo: Volvo XC90 T8 – vanhojentanssien kuningatar 25.3.2024 Ajoneuvot Asiakkaan ostama Volkswagen olikin savuttava öljynkuluttaja – myyjäliike alkoi etsiä syyllistä edellisestä omistajasta 25.3.2024 Ajoneuvot Supersuositun Fiat 500:n myynti loppuu Euroopassa – siksi täyssähköversiolle jouduttaneen tekemään oma polttomoottorivaihtoehtonsa 24.3.2024 Ajoneuvot Täysin uusi Infiniti QX80 lienee parasta, mitä Nissan Patrolista on koskaan tehty 24.3.2024 Ajoneuvot Et ollutkaan ainoa, joka ei ymmärtänyt Audin numeropohjaista mallimerkintäpolitiikkaa – siksi se siirtyy historiaan 23.3.2024 Yleinen Peugeot E-5008 – seitsenpaikkaista sähköcrossoveria voisi luonnehtia houkuttelevaksi 23.3.2024 Ajoneuvot Koeajo: Yamaha MT-09 – hiottu timantti Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 27.3.2024 Ajoneuvot Koeajo: Mercedes-Benz EQB 300 4Matic – tämä tulee tarpeeseen 28.3.2024 Päivän kuva Päivän kuva: Herra tasavallan presidentti, kuinka usein pesetätte autonne? 27.3.2024 Matkailu Satavuotias Fordin matkailuauto – osattiin sitä ennenkin 26.3.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: oliko käytetyllä Volvo V50 -ekodieselillä ajaminen oikeasti halpaa? 28.3.2024 Moottoriurheilu Nimi muistiin! - 19-vuotias Pedro Acosta paalutti nimensä MotoGP-historiaan 24.3.2024 Ajoneuvot Et ollutkaan ainoa, joka ei ymmärtänyt Audin numeropohjaista mallimerkintäpolitiikkaa - siksi se siirtyy historiaan 25.3.2024 Ajoneuvot Asiakkaan ostama Volkswagen olikin savuttava öljynkuluttaja – myyjäliike alkoi etsiä syyllistä edellisestä omistajasta 25.3.2024 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: 2 x VW Golf - kaksipäisen Golfin varjossa 25.3.2024 Ajoneuvot Koeajo: Volvo XC90 T8 – vanhojentanssien kuningatar 26.3.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: oliko käytetyllä Volvo V50 -ekodieselillä ajaminen oikeasti halpaa? 24.3.2024 Ajoneuvot Et ollutkaan ainoa, joka ei ymmärtänyt Audin numeropohjaista mallimerkintäpolitiikkaa - siksi se siirtyy historiaan 20.3.2024 Ajoneuvot Vanhassa, yli 170 000 kilometriä ajetussa Å kodassa havaittiin suuri öljynkulutus pian kauppojen jälkeen – myyjän mielestä autossa ei ollut vikaa luovutushetkellä 20.3.2024 Ajoneuvot Nimi muutettu: Kiinan poliisin peitellessä ökyostoksiaan, voi Mercedes-Benz ML muuttua yhtäkkiä Honda CR-V:ksi 20.3.2024 Uutinen Vakuutusyhtiö If myöntää taas vakuutuksia Porsche Taycan -sähköautoille ja sen sisarmalleille – kunhan tietty ehto täyttyy 25.3.2024 Ajoneuvot Asiakkaan ostama Volkswagen olikin savuttava öljynkuluttaja – myyjäliike alkoi etsiä syyllistä edellisestä omistajasta