28.1.2016 Ajoneuvot Tehoa ja asennetta – Harley Davidson Low Rider S Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Harley Davidsonin tuorein mallistolisäys on tumma ja tehokas cruiser, joka on toteutettu tyylistä tinkimättä. Alkuperäinen Harley-Davidson Low Rider-malli venytti valmistajansa mukaan tehdaskustomoidun moottoripyörän rajat äärimmilleen. Nyt esittelyvuorossa on seuraavan sukupolven tumma ja tehokas cruiser-pyörä Low Rider S -malli. Screamin’ Eagle Twin Cam 110 -moottorilla varustettu Low Rider S liittyy hiljattain julkistettujen Fat Boy S- ja Softail Slim S -pyörien joukkoon kolmantena Harley-Davidsonin S-sarjan cruiser-malliston edustajana. Valmistajan mukaan pyörän ominaisuuksia täydentävät custom-kulttuurista vaikutteita saanut muotoilu sekä jousitukseen ja jarruihin tehdyt parannukset. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Perinteitä ja uutta otetta – Low Rider S -mallissa näkyy sekä nykyinen isojen, kustomoitujen moottoripyörien trendi että oma perinteinen tyylimme, mutta samalla siinä pyritään määrittelemään Harley-Davidson-konsepti uudella tavalla seuraavan sukupolven kuljettajille, kuvailee Brad Richards, Harley-Davidsonin Director of Styling. Uuden pyörän ytimessä on valmistajan mukaan moottori. Screamin’ Eagle Twin Cam 110 V-Twin on suurimman iskutilavuuden tarjoava moottori, jonka Harley-Davidson asentaa suoraan tehtaalla pyöriin. Screamin’ Eagle Heavy Breather -imukanavalla ja Fat Bob -tyylisellä 2-1-2-pakoputkella varustetun moottorin vääntömomentti on 115 Nm (3500 kierrosta minuutissa). Valmistajan kertoman mukaan luvassa on myös 13 prosenttia enemmän tehoa kuin tavallisessa Low Rider -mallissa. Moottorin teho välittyy kytkimen kautta 6-nopeuksiselle Cruise Drive -vaihteistolle. Elektronisen kaasukahvan mahdollistama vakionopeudensäädin on pyörän vakiovaruste. Koko moottori ja pakoputkisto on viimeistelty sekä kiiltomustalla että ryppymustalla jauhemaalilla. – Halusimme luoda kuljettajan ja tien välille luontevan yhteyden suunnittelemalla pyörän, joka kiihtyy nopeasti, liikkuu ketterästi ja josta on karsittu kaikki tarpeeton. Helppo käsiteltävä Low Rider S on valmistajansa kertoman mukaan paitsi tehokas myös helppo ajettava. Premium Ride -emulsiotäytteiset iskunvaimentimet ja Premium Ride -etuhaarukan patruunarakenne tekevät osansa ajomukavuuden ja käsiteltävyyden eteen. Etu- ja takajousitus reagoi nopeasti pieniin töyssyihin pitäen renkaat tukevasti tien pinnassa. Pyörä pysyy hallinnassa ja jarrutus on tehokasta, jolloin kuljettaja voi keskittyä ajamiseen. Kelluvilla eturoottoreilla varustetuissa kolmilevyisissä jarruissa on vakiona lukkiutumaton ABS-järjestelmä. Uusi soolosatula, matala 5,5 tuuman korkuisiin risereihin asennettu drag bar -ohjaustanko ja keskiasennetut hallintalaitteet varmistavat aggressiivisen ajoasennon, jossa kädet ovat tukevasti ylhäällä ohjaustangon tapeissa. Istuinkorkeus on matala, noin 26,6 tuumaa. Selkeän nopeusnäytön ansiosta kuljettajan katse pysyy tiessä, mikä edesauttaa osaltaan ajoturvallisuutta. – Kun ajaa kovaa vauhtia näinkin pystyssä asennossa, kaipaa suojaa tuulelta, toteaa Dais Nagao, Harley-Davidsonin Senior Stylist. Tyylistä tinkimättä Tyyliä on haettu myös upottamalla etuvalo syvälle visiiriin. Ratkaisulla haetaan Low Rider S:lle aggressiivista ja persoonallista ilmettä. Sooloistuin ja typistetty takalokasuoja pitävät pyörän takapään siistinä. Pyörän uhmakkaaseen tyyliin sopii parhaiten tumma väritys, joten Low Rider S on saatavana vain Vivid Black -värisenä. Muissa osissa noudatetaan samaa tummaa teemaa, aina etuhaarukasta ja mittaristosta takalokasuojan vinotukeen. Luvassa on kuitenkin yksi poikkeus: uudet kevyet Magnum Gold -valualumiinivanteet, jotka syntyivät valmistajan kertoman mukaan 1960-luvun kilpa-autojen kullansävyisten magnesiumpyörien innoittamana. Kullanvärinen logo tankissa on puolestaan kunnianosoitus vuoden 1977 XLCR Café Racer -mallille. Lähde ja kuva: Harley-Davidson Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 25.4.2024 Ajoneuvot Lamborghini Urus SE kulkee 60 kilometriä sähköllä – ja pauhaa 800 hevosvoiman edestä 24.4.2024 Ajoneuvot Mercedes-Benz G580 with EQ Technology – ei nimi vuoden odotetuinta sähkömonsteria pahenna 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 23.4.2024 Uutinen Nuoret hirvieläimet etsivät nyt elinpaikkojaan – ja voivat poukkoilla liikenteessä 23.4.2024 Ajoneuvot 350 000 uutta kotia vuodessa – tätä kaikkea sopii odottaa bestseller BMW X3:n pian koittavalta uudistukselta 21.4.2024 Ajoneuvot Ford Mustang 60th Anniversary Package kunnioittaa alkuperäistä ja ainoaa muskeliautoa 19.4.2024 Ajoneuvot Suomen presidentin käyttöön ensimmäistä kertaa koskaan Audi – mutta onko 1,1 miljoonan euron A8 L Security suhteessa edes kallis? Meillä on keinoja selvittää 19.4.2024 Ajoneuvot 24 senttimetriä ja yksi kokonainen istuinrivi lisää: uuden C3 Aircrossin myötä Citroën C3:n käsite venyy ja paukkuu 17.4.2024 Liikenne Veroaikeet: Autoilulle keppiä ja porkkanaa Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 24.4.2024 Yleinen Uusi Tesla Model 3 Ludicrous on kolmessa sekunnissa nollasta sataan kiihtyvä perheauto, jonka saa alle 60 000 eurolla - naurettavaa 24.4.2024 Koeajo Koeajo: Mercedes-Benz V 300 d 4Matic - pröystäilemätöntä luksuskyytiä 23.4.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: Mercedes-Benz S124 tyylikkäämmäksi tummennuskalvojen poistolla 23.4.2024 Koeajo Maistiainen: täyssähköinen Porsche Macan alle 85 000 eurolla 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 22.4.2024 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Simca Chambord V8 - ”kaunis mutta voimaton” 19.4.2024 Ajoneuvot Suomen presidentin käyttöön ensimmäistä kertaa koskaan Audi - mutta onko 1,1 miljoonan euron A8 L Security suhteessa edes kallis? Meillä on keinoja selvittää 19.4.2024 Koeajo Maistiainen: Škoda Kodiaq – suosikki nyt lataushybridinä alkaen 48955 euroa 20.4.2024 Huutokauppahelmet Huutokauppahelmet – Opel Calibra Turbo ja aikamatka ysärille 1.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Toyota Yariksen avolavaversio ei ole ollenkaan hassumpi 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 9.4.2024 Autoilu Auton kilometrimittaria rukattu – mistä huijaus paljastuu? 2.4.2024 Ajoneuvot 7 vuotta vanha hybridi-Volkkari hajosi takuuaikana – korjaus kesti kuukausia, syntyi yli 14 000 euron lasku