Ajoneuvot | Esittely | 22.1.2018

Tässä on Suomen kallein matkailuauto – Concorde Liner 1060 Gmax

Helsingin Caravan-messujen matkailuautoannista yksi keräsi huomiota ylitse muiden, eikä se ole varsinaisesti edes ihme. Suomen kallein on sanapari, jonka herättää taatun kiinnostuksen.

Jaa artikkeli

Concorde Liner 1060 Gmax on ”matkailuauto, joka on nähtävä.” Viime viikonloppuna järjestetyn Helsinki Caravan -messutapahtuman kookkain matkailuauto on myös Suomen kallein.

Kuvien auton omakseen haluavan on valmistauduttava maksamaan 456 280 euroa. Ja siihen päälle vielä toimituskulut.

Concorde Liner 1060

Vaikka messuyksilö on Best Caravanin omaa varastoa, ei kyse ole pelkästä kuriositeetista. Suomessa kaupat on tehty jo ennen Helsingin messutapahtumaa kolmesta vastaavasta matkailuautosta ja yhdestä pienemmästä, eikä kiinnostus osoita hiipumisen merkkejä.

Concorde Liner 1060 Gmax

Kysyntää rajoittaa pikemminkin saatavuus. Monen muun matkailuautovalmistajan tapaan tehtaan tuotanto myydään loppuun varhaisessa vaiheessa vuotta ja sen jälkeen kiinnostus on suunnattava suosiolla seuraavan vuoden mallistoon.

Concorde Liner 1060

Mikä ihme Concordessa sitten maksaa? Vastaus riippuu vastaajasta, mutta luksusta ja laatua on tarjolla niin, että rahalle saa myös vastinetta.

Varustelistaa selailemalla paljastuu myös osa totuudesta. Lista on A4-sivun kokoinen ja präntti pientä, eli kokonaisuuteen kuuluu lähes kaikki, mitä toivoa voi.

Concorde Liner 1060

Saunaa ei toistaiseksi ole kukaan vakavissaan autoonsa halunnut, mutta täysin mahdotonta sekään ei kuulopuheen mukaan olisi.

Mercedes-Benz Atego -kuorma-auton alustalle rakennettu jättiläinen on yli kymmenen metriä pitkä. Luksusta riittää keulasta takapuskuriin.

Concorde Liner 1060

Takaosan tavaratila on tässä versiossa pyhitetty suurelta osin kakkosautolle. Mukaan mahtuu esimerkiksi Fiat 500 pääajoneuvoa näppärämmäksi kaupunkikulkupeliksi ja kauppakassiksi.

Auto on rekisteröity neljälle, mutta parhaimmillaan sen tarjoama mukavuus on todennäköisesti kahdestaan nautittuna.

Teksti ja kuvat: Antti Hentinen

Jaa artikkeli

Keskustelu