Ajoneuvot | Uutinen | 4.2.2017

Tarhakyyti kilparadalla – Mercedes-AMG E 63 S nyt räyhäfarkkuna

Jos suorin reitti päivähoitoon vie kilparadan kautta, on Mercedeksellä ratkaisu ongelmaan.

Jaa artikkeli

Mercedes-AMG E 63 S 4Matic+ on eräs äärimmäisimmistä perheautoista tällä hetkellä. Tuplaturbo-V8:n 612 hevosvoimaa ja 850 newtonmetriä on valjastettu periaatteessa harmittoman E-sarjan Mercedeksen asuun, jota tosin on jouduttu hiukan muovaamaan kasvaneiden voimavarojen kuvastamiseksi. Lopputulos on hämmentävä yhdistelmä arkea ja juhlaa.

Mercedes-AMG E 63 S nyt räyhäfarkkuna

Nyt Mercedes-AMG:n humoristit ovat tuoneet mallivalikoimaan myös farmariversion. Mykistävä hevosvoimaluku kalpenee vain tavaratilan edessä: 640 litraa penkit ylhäällä. Tarvittaessa takaistuinten selkänojat voidaan nostaa pystympään asentoon 30 lisälitran vuoksi. Mikäli kiirekuormaa on enemmänkin, voidaan istuimet kääntää tietenkin alas 1 820 litran tavarakapasiteettia varten.

Mercedes-AMG E 63 S nyt räyhäfarkkuna

Nelivetoinen E 63 S 4Matic+ ampaisee 0–100 km/h riittävän ripeästi 3,5 sekunnissa, huippunopeuden ollessa AMG Driver’s Package -lisävarustelulla 290 km/h. Todellista huumoriarvoa varten E 63 S:stä löytyy myös voimanjaossa taka-akselia suosiva driftaustila, jotta radalla voi edetä täyslaidallista esitellen.

Mercedes-AMG E 63 S nyt räyhäfarkkuna

Hiukan maltillisempiin perhetarpeisiin löytyy myös sisarmalli E 63. Tuolloin suoritusarvot ovat edelleen sangen riittoisat 571 hevosvoimaa, 750 newtonmetriä ja 3,6 sekuntia, mutta driftaustila jää puuttumaan. Tavaratilan pitäisi onneksi säilyä entisellään.

Mercedes-AMG E 63 S nyt räyhäfarkkuna

Lue Mercedes-AMG E 63 S 4Matic+ sedanin koeajomme täältä.

Lähde ja kuvat: Mercedes-AMG

Jaa artikkeli

Keskustelu

automerkiltä: Mercedes-Benz