26.9.2016 Ajoneuvot Taksilla mökille: Mercedes-Benz E-sarjan All Terrain nostaa helmat ylös Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Kilpailu parhaista mökkifarkuista käy niin kuumana, että olisiko tien tasoittaminen sittenkin helpompaa? Mercedes-Benzin suosittu E-sarja jatkaa malliston laajentamista ja nyt vuorossa on sivu Audin pelikirjasta: E-sarjan All Terrain lainaa naapurimerkin Allroad-filosofian itselleen. Farmarimalliseen E-sarjaan verrattuna uutuus ei ole kovin järisyttävä: 29 millimetriä lisää maavaraa kiitos puoliksi suuremman rengaskoon ja puoliksi uudelleensäädetyn ilmajousituksen. Rengaskoon kasvatuksella on haluttu myös suurentaa renkaan profiilia pehmeämmän kyydin ja maastokykyisemmän ulkonäön nimissä. Kyvykkyyttä on tuotu esiin myös visuaalisesti pohjapanssareiden ja suojakehysten avulla. Samalla keulan ilme on lainattu Mercedeksen katumaastureiden parista, joten ilme on hiukan klassisuuteen pyrkivää perus-E:tä modernimpi. Lisäksi sisustassa E-sarjan All Terrain on saanut kumisilla liukuesteillä varustetut teräspolkimet ja All Terrain -kirjailun jalkamattoihin. Myös takapenkki voidaan kaataa vakiovarusteisesti 40:20:40-palasissa. Ilmajousituksen korotusta voi säätää välillä 0–35 millimetriä ja E-sarjan AT lainaa myös GLE:stä tutun All Terrain -ajo-ohjelman. Ohjelman myötä autoa voi korottaa 20 millimetrillä vielä 35 km/t nopeuteen saakka, minkä lisäksi mittaristonäkymä kertoo ajoneuvon tilan poljinten asennosta jousituksen tilaan ja käytössä oleviin nousu- ja jättökulmiin. Samalla auton elektroniset ajonhallintajärjestelmät reagoivat tilanteeseen maastoajon edellyttämällä tavalla. – Yksikään E-sarjan auto ei koskaan ole ollut yhtä muunneltava kuin uusi All-Terrain. Tässä autossa yhdistyvät SUV-tyylinen erottuva ulkonäkö, farmarimallin älykäs tilankäyttö ja E-sarjan palkittu sisätilasuunnittelu, luonnehtii uutuutta Mercedes-Benzin myynti- ja markkinointijohtaja Ola Källenius. Mercedes-Benz E-sarjan All Terrain saapuu markkinoille aluksi E 220 d 4Matic -dieselversion voimin. Tehoa löytyy riittävät 194 hevosvoimaa (143 kW) ja 400 newtonmetrin huippuvääntö tarjotaan 1 600 – 2 800 minuuttikierroksen alueella. Myöhemmin mallisto täydentyy kuusisylinterisellä dieselvaihtoehdolla ja 9G-Tronic-automaattivaihteisto on aina vakiovaruste. Varsinaisen ensi-iltansa uutuus saa Pariisin autonäyttelyssä loppuviikosta. Lähde ja kuvat: Mercedes-Benz Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Katso myös: Maistiainen: tässä on Mercedes-Benz E-sarjan farmari Sitkeä etenijä – Audi A4 allroad Kartanosta huonommallekin mökkitielle – Volvo V90 Cross Country Lue lisää Kaikki artikkelit 19.4.2024 Ajoneuvot Suomen presidentin käyttöön ensimmäistä kertaa koskaan Audi – mutta onko 1,1 miljoonan euron A8 L Security suhteessa edes kallis? Meillä on keinoja selvittää 19.4.2024 Ajoneuvot 24 senttimetriä ja yksi kokonainen istuinrivi lisää: uuden C3 Aircrossin myötä Citroën C3:n käsite venyy ja paukkuu 17.4.2024 Liikenne Veroaikeet: Autoilulle keppiä ja porkkanaa 17.4.2024 Ajoneuvot Uudistunut Nissan Qashqai leikittelee muun muassa valoilla, väreillä ja isompien autojen herkuilla 16.4.2024 Ajoneuvot Tesla Model Y sai myös Suomessa houkuttelevan uuden version – Long Range RWD nostaa toimintamatkaa mutta laskee hintaa 16.4.2024 Uutinen Dacia Duster alkaen 24399 euroa – eikä muitakaan hintoja tarvitse muistaa kuin kaksi 15.4.2024 Ajoneuvot Melkoisen uskomaton käänne: Alfa Romeo joutuu vaihtamaan alle viikon vanhan uutuutensa nimen, koska se on tulkittu lain vastaiseksi – tervetuloa siis uusi Alfa Romeo Junior 14.4.2024 Ajoneuvot Mercedes-EQ EQS päivittyi – keulassa on nyt enemmän S-sarjaa 13.4.2024 Ajoneuvot Tässä on uudistunut Audi S3 – reseptissä mukana aiempaa enemmän ÄRRÄSSÄÄ Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 19.4.2024 Koeajo Maistiainen: Škoda Kodiaq – suosikki nyt lataushybridinä alkaen 48955 euroa 19.4.2024 Ajoneuvot Suomen presidentin käyttöön ensimmäistä kertaa koskaan Audi - mutta onko 1,1 miljoonan euron A8 L Security suhteessa edes kallis? Meillä on keinoja selvittää 19.4.2024 Ajoneuvot 24 senttimetriä ja yksi kokonainen istuinrivi lisää: uuden C3 Aircrossin myötä Citroën C3:n käsite venyy ja paukkuu 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 18.4.2024 Koeajo Maistiainen: Audi A3 Allstreet – kolme ratkaisevaa lisäsenttiä? 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 16.4.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: ”onko teillä edes oikeita työkaluja autoonne?” 16.4.2024 Koeajo Koeajo: Škoda Superb Combi – kuin hengähdystauko kaiken nykymaailman hektisyyden keskellä 17.4.2024 Ajoneuvot Uudistunut Nissan Qashqai leikittelee muun muassa valoilla, väreillä ja isompien autojen herkuilla 24.3.2024 Ajoneuvot Et ollutkaan ainoa, joka ei ymmärtänyt Audin numeropohjaista mallimerkintäpolitiikkaa - siksi se siirtyy historiaan 20.3.2024 Ajoneuvot Vanhassa, yli 170 000 kilometriä ajetussa Škodassa havaittiin suuri öljynkulutus pian kauppojen jälkeen – myyjän mielestä autossa ei ollut vikaa luovutushetkellä 1.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Toyota Yariksen avolavaversio ei ole ollenkaan hassumpi 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 9.4.2024 Autoilu Auton kilometrimittaria rukattu – mistä huijaus paljastuu?