7.10.2016 Ajoneuvot Suzuki GSX-S1000 saa 750-kuutioisen pikkuveljen Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Suzukin uusi GSX-S750 on ulkoisesti lähes identtinen pari vuotta sitten esitellyn GSX-S1000:n kanssa. Suzukin mallisto selkiytyy koko ajan enemmän yhdenmukaisiksi mallisarjoiksi. Uudet V-Stromit ovat hyvin samannäköisiä riippumatta siitä, onko pyörässä 650- vai 1000-kuutioinen moottori. GSX-R -mallit ovat aina olleet samannäköisiä, niin 600-, 750- kuin 1000-kuutioisena versiona. Nyt sama linja jatkuu nakupyörissä, kun pari vuotta sitten esitelty GSX-S1000 saa rinnalleen 750-kuutioisen version. Uusi GSX-S750 korvaa mallistosta GSR750-mallin. Ulkonäkö on selvästi nykyaikaisempi. Myös teknisesti on menty iso harppaus eteenpäin. Kuten 1000-kuutioisen GSX-S:n kohdalla, myös seiskapuolikkaan tekniikka on lainattu täysverisestä sporttipyörästä, GSX-R750:stä. Yhteistä on myös se, että moottori ei ole viimeisimmän ”gikserin” moottori, vaan malli on haettu kymmenen vuoden takaa. Syynä tähän on se, että tuolloin sporttipyörien moottorit olivat vielä pitkäiskuisempia. Nakupyörään se sopii selvästi paremmin kuin äärimmäisen lyhytiskuinen ja korkealle kiertävä moottori. Suzuki ilmoittaa tehon kasvaneen GSR:ään verrattuna kuusi kilowattia, eli uutuuden teholukema on 114 hevosvoimaa. Maksimiteho saadaan nyt 500 kierrosta korkeammalla kierrosluvulla. PItkäiskuisemman moottorin ansiosta vääntölukema on saatu 750-kuutioiselle rivinelikolle mukavaksi, yli 80 newtonmetriä. Voiman tunnetta lisää lyhyt toisiovälitys. Vanteet ovat uudentyyppiset kymmenpuolaiset mallit ja niillä pyörii Bridgestonen Battlax Hypersport S21 -renkaat. Jarrut tulevat Nissiniltä ja jousitus on Kayaban valmistama. Nakupyörälle sopivasti varustelu on riittävä mutta kuitenkin samalla askeettinen. Turvallisuutta tuo kolmiasentoinen luistonesto, jonka voi lisäksi kytkeä pois toiminnasta. Mittaristona on lcd-näyttö, joka on painoltaan vain 275 grammaa. Siihen on saatu mahdutettua perusnäyttöjen lisäksi myös monipuolinen ajotietokone. Suzukin erikoisuus on tyhjäkäyntiä tarkkaileva järjestelmä, joka estää paikaltaan lähdettäessä kierroslukua laskemasta alas ja helpottaa näin liikkeellelähtöä. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Suzuki GSX-S750 Moottori: nelisylinterinen rivimoottori, nestejäähdytys Iskutilavuus: 749 kuutiosenttimetriä Teho: 84 kW (114 hv) / 10500 r/min Vääntö: 81 Nm / 9000 r/min Istuinkorkeus: 820 mm Paino tankattuna: 213 kg Teksti: Janne Huhtala Kuvat: Suzuki Lue lisää Kaikki artikkelit 26.4.2024 Moottoripyörät Bimota palaa ratamoottoripyöräilyn MM-sarjaan 26.4.2024 Tapahtumat Hymyilevän Motoristin Kevätpäivä 2024 järjestetään Lahdessa 26.4.2024 Ajoneuvot Opel Grandland on nyt täysin uusi – luvassa lisää kokoa ja näköä sekä hurjia lupaava täyssähkömalli 25.4.2024 Ajoneuvot Nimi muutettu: Mazda 6 ei katoa, vaan muuttaa muotoaan – tällä kertaa kiinalaisena sähköautona 25.4.2024 Uutinen Polestar 4 kävi ensivisiitillä Suomessa – tältä näyttää auto ilman takalasia 25.4.2024 Ajoneuvot Lamborghini Urus SE kulkee 60 kilometriä sähköllä – ja pauhaa 800 hevosvoiman edestä 24.4.2024 Ajoneuvot Mercedes-Benz G580 with EQ Technology – ei nimi vuoden odotetuinta sähkömonsteria pahenna 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 23.4.2024 Uutinen Nuoret hirvieläimet etsivät nyt elinpaikkojaan – ja voivat poukkoilla liikenteessä Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 25.4.2024 Koeajo Koeajo: Suzuki Swift – tonnikeiju tarjoaa halvalla hauskaa 25.4.2024 Ajoneuvot Nimi muutettu: Mazda 6 ei katoa, vaan muuttaa muotoaan - tällä kertaa kiinalaisena sähköautona 24.4.2024 Yleinen Uusi Tesla Model 3 Ludicrous on kolmessa sekunnissa nollasta sataan kiihtyvä perheauto, jonka saa alle 60 000 eurolla - naurettavaa 25.4.2024 Uutinen Polestar 4 kävi ensivisiitillä Suomessa – tältä näyttää auto ilman takalasia 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 22.4.2024 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Simca Chambord V8 - ”kaunis mutta voimaton” 19.4.2024 Ajoneuvot Suomen presidentin käyttöön ensimmäistä kertaa koskaan Audi - mutta onko 1,1 miljoonan euron A8 L Security suhteessa edes kallis? Meillä on keinoja selvittää 19.4.2024 Koeajo Maistiainen: Škoda Kodiaq – suosikki nyt lataushybridinä alkaen 48955 euroa 23.4.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: Mercedes-Benz S124 tyylikkäämmäksi tummennuskalvojen poistolla 1.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Toyota Yariksen avolavaversio ei ole ollenkaan hassumpi 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 9.4.2024 Autoilu Auton kilometrimittaria rukattu – mistä huijaus paljastuu? 2.4.2024 Ajoneuvot 7 vuotta vanha hybridi-Volkkari hajosi takuuaikana – korjaus kesti kuukausia, syntyi yli 14 000 euron lasku