2.3.2017

Seat Leon Cupracer EVO 17 – tehokkain Seat saa seuraa

SEAT Leon CUPRACER Evo 17

Espanjalaismerkin ylpeys on malliston nopein ja tehokkain katuauto Seat Leon Cupra. Nyt se saa seurakseen pirteämmän sisaren, kilparadoille tarkoitetun Seat Leon Cupraracer Evo 17 -mallin.

Espanjalainen autovalmistaja ei peitele tyytyväisyyttään esitellessään Seat Leon Cupraa. Konepellin alta löytyy 300 hevosvoiman moottori 380 Nm vääntömomentilla ja kiihtyvyys nollasta sataan hoituu 4,9 sekunnissa. Farmarimalli on varustettu myös 4Drive-nelivetojärjestelmällä ja DSG-automaattivaihteistolla.

Valmistaja kertoo, että tehon, väännön ja voimansiirron parannukset tuovat tuntuvan kohennuksen auton suorituskykyyn.

Tämän lisäksi Leon Cupran kohdalla on panostettu turvallisuuteen, liitettävyyspalveluihin ja multimediaan.

Niiden painoarvoa puntaroitaessa korostuvat asiakkaan mieltymykset. Kaikki eivät välttämättä osaa kaivata multimediapanostusta suorituskykyiseen autoonsa.

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Uusin perheenjäsen

Leon on viimeisin ja tehokkain Cupra-perheen jäsen. Valmistajan mukaan asiakkaille on luvassa elämyksellisiä ajokilometrejä kolmen eri version voimin. Valittavana on käytännöllinen viisiovinen malli, urheilullinen kolmeovinen SC-malli sekä monipuoliseksi kehuttu ST-farmarimalli.

Geneven autonäyttelyn lähestyessä Seat kertoo esittelevänsä vielä yhden version lisää. 300 hevosvoiman Leon Cupran rinnalle nousee katukäytön sijaan puhtaasti kilparadoille tarkoitettu sisarmalli.

Mattaharmaa sisar

Tuoreimman lisäyksen nimi on Seat Leon Cupraracer Evo 17 ja kyseessä on TCR International -sarjaan suuniteltu kilpa-auto.

Malli on saatavana joko sekventaali- tai DSG-automaattivaihteistolla varustettuna. Moottori on sama kuin sarjatuotantomallissa, mutta pirteämpi. Kilparadalla tehoa on tarjolla 350 hevosvoimaa ja vääntöä 420 Nm. Vuoden 2016 versioon verrattuna hevosvoimia on 20 enemmän.

SEAT Leon CUPRACER Evo 17

Seatin mukaan uutta versiota on paranneltu myös esimerkiksi jarrujen ABS:n ja ESC:n osalta. Kehitystyön myötä luvassa on muun muassa aiempaa parempi jarrutus- ja käsittelytuntuma.

Seat Leon Cupraracer Evo 17 on etuvetoinen ja siinä on itselukittuva sähköhydraulinen VAQ-tasauspyörästön lukitus. Etujarrulevyt ovat 378 milliset ja varustettu kuusimäntäisillä jarrusatuloilla. Takana levyt ovat 272 milliset.

Jarrutuksen tasapainoa ja kallistuksenvakaajia voidaan säätää. Säätömahdollisuus koskee myös etujousituksen kulmia sekä monivarsituetun takajousituksen korkeutta ja pystykulmaa.

Lähde: Seat Kuvat: Seat ja Lauri Ahtiainen

Luetuimmat