Ajoneuvot | Uutinen | 22.7.2018

Se ratkaiseva ero: Renault Mégane R.S. Trophy nostaa riman 300 hevosvoimaan

Odotettu Renault Mégane R.S. Trophy kiertää ranskasportin höökäruuvia vielä kierroksen tiukemmalle.

Jaa artikkeli

Renault ei ole pitänyt Mégane R.S.:n Trophy-versiota salaisuutena, kerrottiinhan jatkosuunnitelmista avoimesti jo tavallisen R.S.:n koeajojen yhteydessä. Samalla kyse oli perinteiden jatkumisesta, sillä palkintopokaalimalli on nähty aina ensimmäisestä R.S.-mallipolvesta alkaen.

Renault Mégane R.S. Trophy

Trophyssä ratkaisevin muutos on 300 hevosvoimaan ja 420 newtonmetriin viritetty versio 1,8-litraisesta turbomoottorista, ovathan kilpakumppanit Honda Civic Type R ja Seat Leon Cupra R siirtäneet riman yli 300 hevosvoiman. Aseina Renault Sportilla ovat olleet uusi säädettävämökäinen pakoputkisto sekä F1-puolen teknologiaan perustuva keraamisilla kuulalaakereilla varustettu turboahdin, jonka pitäisi vähentää ahtimen viiveitä. Vaihteistoksi Renaultissa saa edelleen valita manuaalivaihteiston tai EDC-kaksoiskytkinautomaatin.

Renault Mégane R.S. Trophy

Trophy-malli säilyttää tavallisen R.S.-version 4Control-nelipyöräohjauksen ja valinnainen jämäkämpi Cup-alusta on Trophyssä vakiovaruste. Samalla varustelistalta on ruksittu valmiiksi jo Torsen-tyyppinen etutasauspyörästön lukko, kelluvat jarrulevyt ja Bridgestonen Potenza S007 -renkaat. Trophyllä on oma versio Cup-vanteesta ja lisäksi saatavissa on oma, entistä kevyempi vannemalli. Etuistuimet ovat nekin uudet, joten R.S.-kirjainten lisäksi niissä lukee nyt myös Recaro, ja jakkarat ovat saatavissa Alcantara-verhoilulla.

Renault Mégane R.S. Trophy

– Olen ollut mukana Mégane R.S.:n kehitysprosessissa viime vuodesta saakka ja olen iloinen nähdessäni entistäkin sporttisemman version saapuvan malliperheeseen, hihkuu Renault Sportin F1-toiminnasta paremmin tunnettu Nico Hülkenberg.

Renault Mégane R.S. Trophy

Nico Hülkenberg ja uusi Mégane R.S. Trophy.

Myös Renault Mégane R.S. Trophyn pitäisi saapua Suomeen maahantuojan aikomusten mukaan.

Lähde ja kuvat: Renault

Jaa artikkeli

Keskustelu