29.4.2018 Ajoneuvot Pian myös Suomessa – Opel Insignia GSi sai hinnat Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Ennakkomyynti on käynnistynyt. Niin Grand Sport- kuin Sports Tourer -korimallina saatavan Insignia GSi:n hinnat alkavat 54 316 eurosta. Nyt on Insignian vuoro jatkaa Opel GSi -mallien perinnettä, joka alkoi vuonna 1984 Manta GSi:stä ja Kadett GSi:stä. Valmistajan mukaan Insignia GSi:n hauskuus piilee muun muassa sen älykkäällä voimanjaolla varustetussa nelivetojärjestelmässä, dynaamiseksi säädetyssä alustassa, Brembon optimoiduissa jarruissa ja Michelinin erikoisrenkaissa. Uutta kahdeksanportaista automaattia voidaan käyttää kilpa-autojen tapaan ohjauspyörän siivekkeillä entistäkin aktiivisemman ajokokemuksen luomiseksi. Valmistajansa mukaan Insignia GSi Grand Sport on tinkimätön urheilullinen perheauto ja sen sisar Sports Tourer nopea, käytännöllinen ja ennen kaikkea turvallinen ja tilava farmari. Hinnat Suomessa Opel Insignia GSi Grand Sport 2.0 Turbo Start/Stop A8 4x4 54 316 € Opel Insignia GSi Grand Sport 2.0 CDTI BiTurbo Start/Stop A8 4x4 56 570 € Opel Insignia GSi Sports Tourer 2.0 Turbo Start/Stop A8 4x4 56 145 € Opel Insignia GSi Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo Start/Stop A8 4x4 58 050 € Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Turboahdetut moottorivaihtoehdot Opel on varustanut uuden Opel Insignia GSi:n 2.0 litran BiTurbo-dieselmoottorilla, joka tuottaa 154 kW/210 hv:n tehon 4 000 rpm käyntinopeudella ja 480 Nm vääntömomentin 1 500 rpm käyntinopeudella. GSi Grand Sport BiTurbo kiihtyy nollasta 100 kilometrin tuntinopeuteen vain 7,8 sekunnissa ja sen huippunopeus on 233 km/h. NEDC-polttoaineenkulutus yhdistettyssä ajossa on valmistajan mukaan 7,3 l/100 km, CO2-päästöjen ollessa 192 g/km. Turboahdetun bensiinimoottorin haluava voi valita 191 kW/260 hv:n 2.0 litran moottorin. Sen suurin vääntömomentti on 400 Nm käyntinopeusalueella 2 500–4 000 rpm. Kiihdytys nollasta 100 kilometrin tuntinopeuteen taittuu 7,3 sekunnissa ja antaa 250 km/h huippunopeuden. NEDC-kulutukseksi valmistaja ilmoittaa yhdistetyssä ajossa 8,6–8,7 l/100 km, CO2-päästöjen asettuessa välille 197–199 g/km. FlexRide-alusta ja neliveto Insignia GSi:n lyhyemmät jouset madaltavat autoa 10 millimetriä perusversioon verrattuna. Sähkösäätöinen, GSi:n vakiovarustukseen kuuluva FlexRide-alusta mukauttaa iskunvaimentimet ja ohjauksen sekunnin murto-osissa; ohjainlaite muuttaa myös kaasupolkimen vastetta ja kahdeksanportaisen automaattivaihteiston vaihtamispisteitä. Valmistajan mukaan kuljettaja voi valita normaaliasetuksen sijaan Tour- tai Sport-ajotilan. Ohjauksen ja kaasupolkimen vaste muuttuu valitun ohjelman mukaan. GSi:ssä on myös erityinen Competition-tila, joka aktivoidaan ESP:n painikkeella. Kaksoispainallus antaa kuljettajalle lisää vapautta ja kytkee luistoneston pois. Voimansiirron Twinster-nelivetojärjestelmässä taka-akselin tasauspyörästö on korvattu kahdella monilevykytkimellä, joilla säädetään molempien takapyörien vääntömomenttia yksilöllisesti sekunnin murto-osissa. Ajotilanteesta riippuen pyörien kiihtyvyys on valmistajan mukaan yksilöllinen, olosuhteista ja tien pinnasta riippumatta. Sporttia ja hierontaa tarjolla Opelin kehittämässä, AGR-sertifioidussa urheiluistuimessa on kaikki Insignian istuimista tutut ominaisuudet. Kokonaisuuden viimeistelee korkea selkänoja integroidulla pääntuella. Valittavana on kaksi premium-nahkaverhoilua. Istuimen pituutta, syvyyttä, istuintyynyä ja selkänojan kallistusta sekä neljään suuntaan säädettävän ristiselän tuen ilmatyynyjä säädetään sähköllä. Kaikki säädöt voidaan tallentaa muistiin – vain istuinosan pituus on säädettävä käsin. Tuuletus ja lämmitys on integroitu sekä istuinosaan että selkänojaan. Lisäksi kuljettaja voi nauttia selän hieronnasta. Alareunastaan suora, nahkaverhoiltu urheiluohjauspyörä, alumiiniset polkimet ja musta kattoverhous korostavat valmistajan mukaan urheilullista tunnelmaa. Lähde ja kuvat: Opel Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 29.3.2024 Ajoneuvot Se oli sitten siinä – tämä XC90 on kaikkien aikojen viimeinen diesel-Volvo 27.3.2024 Ajoneuvot Koeajo: Mercedes-Benz EQB 300 4Matic – tämä tulee tarpeeseen 26.3.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: oliko käytetyllä Volvo V50 -ekodieselillä ajaminen oikeasti halpaa? 25.3.2024 Ajoneuvot Koeajo: Volvo XC90 T8 – vanhojentanssien kuningatar 25.3.2024 Ajoneuvot Asiakkaan ostama Volkswagen olikin savuttava öljynkuluttaja – myyjäliike alkoi etsiä syyllistä edellisestä omistajasta 25.3.2024 Ajoneuvot Supersuositun Fiat 500:n myynti loppuu Euroopassa – siksi täyssähköversiolle jouduttaneen tekemään oma polttomoottorivaihtoehtonsa 24.3.2024 Ajoneuvot Täysin uusi Infiniti QX80 lienee parasta, mitä Nissan Patrolista on koskaan tehty 24.3.2024 Ajoneuvot Et ollutkaan ainoa, joka ei ymmärtänyt Audin numeropohjaista mallimerkintäpolitiikkaa – siksi se siirtyy historiaan 23.3.2024 Yleinen Peugeot E-5008 – seitsenpaikkaista sähköcrossoveria voisi luonnehtia houkuttelevaksi Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 27.3.2024 Ajoneuvot Koeajo: Mercedes-Benz EQB 300 4Matic – tämä tulee tarpeeseen 28.3.2024 Päivän kuva Päivän kuva: Herra tasavallan presidentti, kuinka usein pesetätte autonne? 27.3.2024 Matkailu Satavuotias Fordin matkailuauto – osattiin sitä ennenkin 26.3.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: oliko käytetyllä Volvo V50 -ekodieselillä ajaminen oikeasti halpaa? 28.3.2024 Moottoriurheilu Nimi muistiin! - 19-vuotias Pedro Acosta paalutti nimensä MotoGP-historiaan 24.3.2024 Ajoneuvot Et ollutkaan ainoa, joka ei ymmärtänyt Audin numeropohjaista mallimerkintäpolitiikkaa - siksi se siirtyy historiaan 25.3.2024 Ajoneuvot Asiakkaan ostama Volkswagen olikin savuttava öljynkuluttaja – myyjäliike alkoi etsiä syyllistä edellisestä omistajasta 25.3.2024 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: 2 x VW Golf - kaksipäisen Golfin varjossa 25.3.2024 Ajoneuvot Koeajo: Volvo XC90 T8 – vanhojentanssien kuningatar 26.3.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: oliko käytetyllä Volvo V50 -ekodieselillä ajaminen oikeasti halpaa? 24.3.2024 Ajoneuvot Et ollutkaan ainoa, joka ei ymmärtänyt Audin numeropohjaista mallimerkintäpolitiikkaa - siksi se siirtyy historiaan 20.3.2024 Ajoneuvot Vanhassa, yli 170 000 kilometriä ajetussa Škodassa havaittiin suuri öljynkulutus pian kauppojen jälkeen – myyjän mielestä autossa ei ollut vikaa luovutushetkellä 20.3.2024 Ajoneuvot Nimi muutettu: Kiinan poliisin peitellessä ökyostoksiaan, voi Mercedes-Benz ML muuttua yhtäkkiä Honda CR-V:ksi 20.3.2024 Uutinen Vakuutusyhtiö If myöntää taas vakuutuksia Porsche Taycan -sähköautoille ja sen sisarmalleille – kunhan tietty ehto täyttyy 25.3.2024 Ajoneuvot Asiakkaan ostama Volkswagen olikin savuttava öljynkuluttaja – myyjäliike alkoi etsiä syyllistä edellisestä omistajasta