29.4.2018

Pian myös Suomessa – Opel Insignia GSi sai hinnat

Opel Insignia GSi

Ennakkomyynti on käynnistynyt. Niin Grand Sport- kuin Sports Tourer -korimallina saatavan Insignia GSi:n hinnat alkavat 54 316 eurosta.

Nyt on Insignian vuoro jatkaa Opel GSi -mallien perinnettä, joka alkoi vuonna 1984 Manta GSi:stä ja Kadett GSi:stä.

Valmistajan mukaan Insignia GSi:n hauskuus piilee muun muassa sen älykkäällä voimanjaolla varustetussa nelivetojärjestelmässä, dynaamiseksi säädetyssä alustassa, Brembon optimoiduissa jarruissa ja Michelinin erikoisrenkaissa.

Uutta kahdeksanportaista automaattia voidaan käyttää kilpa-autojen tapaan ohjauspyörän siivekkeillä entistäkin aktiivisemman ajokokemuksen luomiseksi.

Valmistajansa mukaan Insignia GSi Grand Sport on tinkimätön urheilullinen perheauto ja sen sisar Sports Tourer nopea, käytännöllinen ja ennen kaikkea turvallinen ja tilava farmari.

Hinnat Suomessa

Opel Insignia GSi Grand Sport           2.0 Turbo Start/Stop A8 4x4                           54 316 €
Opel Insignia GSi Grand Sport           2.0 CDTI BiTurbo Start/Stop A8 4x4               56 570 €
Opel Insignia GSi Sports Tourer         2.0 Turbo Start/Stop A8 4x4                           56 145 €
Opel Insignia GSi Sports Tourer         2.0 CDTI BiTurbo Start/Stop A8 4x4               58 050 €

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Turboahdetut moottorivaihtoehdot

Opel on varustanut uuden Opel Insignia GSi:n 2.0 litran BiTurbo-dieselmoottorilla, joka tuottaa 154 kW/210 hv:n tehon 4 000 rpm käyntinopeudella ja 480 Nm vääntömomentin 1 500 rpm käyntinopeudella. GSi Grand Sport BiTurbo kiihtyy nollasta 100 kilometrin tuntinopeuteen vain 7,8 sekunnissa ja sen huippunopeus on 233 km/h. NEDC-polttoaineenkulutus yhdistettyssä ajossa on valmistajan mukaan 7,3 l/100 km, CO2-päästöjen ollessa 192 g/km.

Turboahdetun bensiinimoottorin haluava voi valita 191 kW/260 hv:n 2.0 litran moottorin. Sen suurin vääntömomentti on 400 Nm käyntinopeusalueella 2 500–4 000 rpm. Kiihdytys nollasta 100 kilometrin tuntinopeuteen taittuu 7,3 sekunnissa ja antaa 250 km/h huippunopeuden. NEDC-kulutukseksi valmistaja ilmoittaa yhdistetyssä ajossa 8,6–8,7 l/100 km, CO2-päästöjen asettuessa välille 197–199 g/km.

Opel Insignia GSi

FlexRide-alusta ja neliveto

Insignia GSi:n lyhyemmät jouset madaltavat autoa 10 millimetriä perusversioon verrattuna. Sähkösäätöinen, GSi:n vakiovarustukseen kuuluva FlexRide-alusta mukauttaa iskunvaimentimet ja ohjauksen sekunnin murto-osissa; ohjainlaite muuttaa myös kaasupolkimen vastetta ja kahdeksanportaisen automaattivaihteiston vaihtamispisteitä.

Valmistajan mukaan kuljettaja voi valita normaaliasetuksen sijaan Tour- tai Sport-ajotilan. Ohjauksen ja kaasupolkimen vaste muuttuu valitun ohjelman mukaan.

GSi:ssä on myös erityinen Competition-tila, joka aktivoidaan ESP:n painikkeella. Kaksoispainallus antaa kuljettajalle lisää vapautta ja kytkee luistoneston pois.

Voimansiirron Twinster-nelivetojärjestelmässä taka-akselin tasauspyörästö on korvattu kahdella monilevykytkimellä, joilla säädetään molempien takapyörien vääntömomenttia yksilöllisesti sekunnin murto-osissa. Ajotilanteesta riippuen pyörien kiihtyvyys on valmistajan mukaan yksilöllinen, olosuhteista ja tien pinnasta riippumatta.

Sporttia ja hierontaa tarjolla

Opelin kehittämässä, AGR-sertifioidussa urheiluistuimessa on kaikki Insignian istuimista tutut ominaisuudet. Kokonaisuuden viimeistelee korkea selkänoja integroidulla pääntuella. Valittavana on kaksi premium-nahkaverhoilua.

Istuimen pituutta, syvyyttä, istuintyynyä ja selkänojan kallistusta sekä neljään suuntaan säädettävän ristiselän tuen ilmatyynyjä säädetään sähköllä. Kaikki säädöt voidaan tallentaa muistiin – vain istuinosan pituus on säädettävä käsin.

Opel Insignia GSi

Tuuletus ja lämmitys on integroitu sekä istuinosaan että selkänojaan. Lisäksi kuljettaja voi nauttia selän hieronnasta.

Alareunastaan suora, nahkaverhoiltu urheiluohjauspyörä, alumiiniset polkimet ja musta kattoverhous korostavat valmistajan mukaan urheilullista tunnelmaa.

Lähde ja kuvat: Opel

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Luetuimmat