
Ajoneuvot | Autonäyttely | Geneve 2018 | Uutinen | 6.3.2018
Peugeot 508 haastaa Arteonin, ei Avensista
Geneven autonäyttelyssä uusi Peugeot 508 nähtiin ensikertaa omin silmin. Luonnossa auton muodot toimivat kuviakin paremmin.
Peugeotin uusi lippulaiva 508 julkaistiin jo hetki ennen Geneven autonäyttelyä, mutta nyt auton istuimelle pääsi laskeutumaan ensimmäistä kertaa. Luonnossa 508 on kenties kuviakin paremman näköinen, josta kuuluu kiitos ensikuvia kiilamaisemmalle keulailmeelle.
Ohjauspyörän takaa 508 tuntuu tutulta, jos on istunut Peugeot 3008:n tai 5008:n kaltaisissa nykymalleissa. Tavaramerkiksi muodostunut ohjauspyörän päälle nostettu mittaristo on yhä läsnä, ja katumaasturiserkuista tuttuun tapaan suuren kosketusnäytön alla on rivi pianokytkimiä ja ennakkoluulotonta materiaalien käyttöä. Ilme jakanee mielipiteitä, mutta jos tyylisuunnasta pitää, tarjoaa 508 miellyttävän persoonallisen vaihtoehdon autoluokkaan, jossa se haastaa enemmänkin Volkswagen Arteonin ja Audi A5 Sportbackin kuin Toyota Avensiksen.
Linjakas auto, linjakas pääntila
Urheilullisen tunnelman takaamiseksi Peugeotin istuin voisi tippua hieman enemmänkin alaspäin, mutta muuten kaikki ovat kylmien tyyppien perusteella kunnossa. Tunnelman viimeistelevät karmittomat lasit.
Takaistuimella laskeva kattolinja on vahvasti läsnä, eli jo keskimittaisen pää uhkaa hipoa kattoon. Ratkaisuksi saapunee myöhemmin farmarimalli, jonka senkin kerrotaan olevan varsin virtaviivaista linjaa. Viisiovisen perusmallinkin tavaratila on varsin asiallisen 487 litran kokoinen, vaikka toki varsin matala.
Tarjolla pimeänäkökamera
Näyttelyhuminassa pääsi tutustumaan uutuuden pimeänäkökameraan. Koska Peugeotin mittaristo sijaitsee jo varsin ylhäällä, löytyy 12,3-tuuman digitaaliruudusta luonnollinen paikka myös kameran kuvalle. Järjestelmä korostaa ihmishahmot toimintaleffojen ohjus lukittu -tyyppisellä neliöinnillä, joten esimerkiksi vailla heijastinta liikuskelevan jalankulkijan erottanee pimeänäkökameran avulla huomattavasti pelkkiä ajovaloja paremmin.
Uuden Peugeot 508:n moottorit ovat 1,6-litraisen bensiiniturbon 180- ja 225 -hevosvoimaiset painokset 8-portaiseen automaattivaihteistoon yhdistettynä. Dieselpuolella on tarjolla 130-hevosvoimainen manuaali. Saman moottorin saa myös 8-portaisella automaatilla, joka kuuluu kauppaan 160- ja 180-hevosvoimaisten mallien kanssa.
Valmistajalta: Peugeot
-
Koeajo: toisenlainen tilaihme – Peugeot Rifter Koeajo
-
Koeajo: farkkumuodin huipulla – Peugeot 508 SW Koeajo
-
Koeajo: Citroën Jumpy 4×4 ja Peugeot Expert 4×4 – vihdoinkin nelivetoa Suomeen Koeajo
-
Maistiainen: Peugeot 508 SW – farkussa vara parempi Koeajo
-
Koeajo: Peugeot 308 GTi by Peugeot Sport – ei mikään värisuora Koeajo
-
Maistiainen: Nelivetoa Peugeot Expertiin ja Citroën Jumpyyn Koeajo
-
PSA-pakut iskussa: Vuoden pakettiautoksi Berlingo, Combo ja Partner Uutinen
-
Peugeot e-Legend Concept: sähköä tulevaisuudesta, muodot menneisyydestä – ja huima lopputulos! Autonäyttely
-
Koeajo: korkealta, muttei liian kovaa – Peugeot 3008 GT Koeajo
-
Koeajo: sulava semisportti – Peugeot 308 SW GT Blue HDi 180 Koeajo
-
Koeajo: vaihtoehto kansanautolle – Peugeot 508 PureTech 225 Koeajo
-
Koeajo: Tilaa elämälle – Peugeot Rifter BlueHDi 130 EAT8 Koeajo
-
Seuraava Peugeot 208 ja Opel Corsa: mukana myös sähkö Uutinen
-
Maistiainen: Peugeot 508 – vastaako ajettavuus ulkonäköä? Koeajo
-
Maistiainen: Peugeot Rifter – kun elämän pitää mahtua kyytiin Koeajo
-
Farkkumuotia Pariisista: pidemmäksi leikattu Peugeot 508 SW Uutinen
-
Edelleen myyntihitti: Peugeot 405 käy kaupaksi Iranissa Uutinen
-
Koeajo: Kaikkea muuta kuin peruspaku – Peugeot Traveller Koeajo
-
ACS: Onko tämä Ari Vatasen Peugeot Turbo 16, Jyskälän voittoauto 1984? Autonäyttely
-
Loikka yli kadonneen vuosikymmenen: Peugeot 508 jatkaa siitä, mihin ysärillä jäätiin Uutinen
-
Peugeot esittelee Genevessä… jättimäisen leijonapatsaan?! Geneve 2018
-
Koeajo: Pullakuskin unelma – Peugeot Expert XL BlueHDI 180A Koeajo
-
-
Koeajo: ehostetusti ennallaan – Peugeot 308 Allure PureTech 130 A Koeajo
-
PSA tuo lataushybridejä ja täyssähköä vuonna 2019 Uutinen
-
Maistiainen: Peugeot 308 – uudella ilmeellä nyt myös Suomessa Esittely
-
PSA tarkentaa autonomiasuunnitelmiaan: taso 3 vuonna 2020 Uutinen
-
Afrikassa avolavalla: Peugeot Pick Up Uutinen
-
Syyskuussa Suomeen – Peugeot 5008 venyttää 3008:n reseptiä Uutinen
-
Ranskan vaalitulos positiivinen myös autovalmistajien kannalta Uutinen
-
Suosikin toinen tuleminen: Peugeot 308 saa uuden ilmeen Uutinen
-
Koeajo: ranskalaisella tyylillä – Peugeot 3008 Koeajo
-
Peugeot Instinct – autonomian alla piilee tuleva 508 Autonäyttely
-
Koeajo: Syksy tuo tilaihmeen – Peugeot 5008 Koeajo
-
Maistiainen: Muuntuva tilaihme – Peugeot 5008 Esittely
-
Koeajo: Peugeot 3008 PureTech 130 Active haastaa Qashqain ja Atecan Koeajo
-
Koeajossa Peugeot 3008 – Unohda kaikki, mitä muistat edeltäjästä Koeajo
-
Peugeot 3008 – ohjaamolla onneen? Koeajo
-
Peugeot 3008 – uusia suomalaiskujeita C-segmentin crossovereihin Uutinen
-
Ranska hyökkää huipulle: Peugeot 208 GTi by Peugeot Sport Koeajo
-
Pirteä tapaus – Peugeot 2008 PureTech 110 Autom. Allure Koeajo
-
Peugeot, Citroën ja DS julkaisivat mallien todellisempia kulutuksia Uutinen
-
Uusi Peugeot 3008 – kilpailu katumaastureista kiristyy Uutinen
-
Satelis 400 RS – Peugeot-skootterimalliston lippulaiva Esittely
-
Peugeot 308 GTi:n myynti alkaa Suomessa Uutinen
-
Leijona laatujahdissa – vierailu Peugeotin varjellussa testikeskuksessa Uutinen
-
Trafin tilastoista kaivettua – Peugeot vähäpäästöisin kärkimerkki Uutinen
-
Menestyksekäs Sébastien Loeb ottaa mittaa Dakar-aavikkorallista Uutinen
-
Koeajossa: ratavalmis Peugeot 308 GTi Koeajo
-
Maistiainen: räyhäkkä leijona – Peugeot 308 GTi Esittely
-
Tulossa: Citroënin ja Peugeotin uudet muodot Uutinen
-
Tulossa: Kompakti ranskalainen GTi Uutinen
-
Koeajossa: Peugeot 308 SW GT Koeajo
-
308 GTi tuo lisävoimaa Peugeot-mallistoon Uutinen
-
Koeajossa räväkkä Peugeot 308 GT Koeajo
-
Peugeot 108 Koeajo
-
Peugeot 308 SW Koeajo
-
Peugeot 508 Koeajo
-
Peugeot RCZ R Koeajo
-
Peugeot 308 Koeajo
-
Vuoden Auto Peugeot 308 Esittely
-
Peugeot 3008 Koeajo
-
Peugeot 308 Koeajo
Kaikki koeajot
- Adria
- Alfa Romeo
- Aprilia
- Audi
- Bentley
- BMW
- Can-Am
- Caterham
- Chevrolet
- Citroën
- Cupra
- Dacia
- DS
- Ducati
- ERA
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Harley-Davidson
- Honda
- Husqvarna
- Hymer
- Hyundai
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kawasaki
- Kia
- Koenigsegg
- KTM
- Lamborghini
- Land Rover
- Lexus
- Lotus
- MAN
- Maserati
- Mazda
- Mercedes-Benz
- Mini
- Mitsubishi
- Moto Guzzi
- MV Agusta
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Polaris
- Porsche
- Renault
- Rolls-Royce
- Seat
- Škoda
- Smart
- Solifer
- SsangYong
- Subaru
- Sunlight
- Suzuki
- Tesla
- Toyota
- Triumph
- TruckMasters
- Victory
- Volkswagen
- Volvo
- Yamaha
- Zero
Keskustelu