Peugeot 3008 – uusia suomalaiskujeita C-segmentin crossovereihin

Peugeotin uusiutuneet 3008 ja 5008 tuovat C-segmenttiin tilaa, mukavuutta ja suomalaista osaamista.

Ajoneuvot | Uutinen | 30.9.2016

Täysin uusi Peugeot 3008 kehittää teemaa reilusti eteenpäin 2009 esitellystä alkuperäisestä sukupolvesta. Leijonamerkkinen katumaasturi on samalla saanut huomattavasti terävämmät linjat ja sitä myötä itsevarmemman olemuksen. Kasvaneista sisätiloista huolimatta auto on kuitenkin noin 100 kilogrammaa edeltäjäänsä kevyempi.

Peugeot 3008

Peugeot 3008

Sisällä odottaa suomalaiskuljettajien kannalta iloinen yllätys. Leijonavoimaa löytyy myös Peugeotin uudesta i-Cockpit-mittaristokonseptista, sillä se pyörii näyttävine animaatioineen suomalaisen Rightwaren ohjelmistolla. Lopputuloksena onkin upea uuden ajan mittaristo, jossa vain animaatioiden pituus ja näyttävyys hämmästyttävät: katse olisi ehkä kuitenkin syytä pitää mielummin tiessä. Silti, hyvin toimiva mittaristo on kuljettajan etu ja korea ulkoasu arkipäivien piristys.

Peugeot 3008

Etupenkeillä on miellyttävän lokeroitu olo. Ranskalainen autotoimittaja ei kuulu vakiovarusteisiin.

Sisällä 3008 tarjoilee miellyttävät oltavat. Etupenkeillä vallitsee lokeroimainen tunnelma kiitos korkean keskitunnelin ja takapenkillä tilaa löytyy yllättävän hyvin. Enemmän tilaa kaipaavien kannattaa muistaa myös uusiutunut sisarmalli 5008, joka tuo pidemmän akselivälin ansiosta enemmän takatilaa – venyen jopa seitsenpaikkaiseksi.

Peugeot 3008

3008:n takatilat ovat pikakokeilulla asialliset.

Peugeot 3008 ja 5008 valmistetaan Sochaux’n tehtaalla Ranskassa. Suomeen 3008 saapuu jo syksyn aikana, 5008:n kurvaillessa kulmillemme ensi vuoden alkupuolella.

Peugeot 5008

Alkuvuodesta saapuva 5008 tuo mallistoon pidemmän version enemmän tilaa janoaville.

Teksti: Aake Kinnunen Kuvat: Aake Kinnunen, Lauri Ahtiainen

Keskustelu

automerkiltä: Peugeot