Ajoneuvot | Uutinen | 27.9.2016

Paras kaveri radalle: Nissan GT-R Track Edition

Nissanilla uskotaan, että tie täydellisyyteen saavutetaan pienin askelin.

Jaa artikkeli

Uusi vuodenaika, uusi versio Nissanin superautoja haastavasta sporttiveteraani GT-R:stä, joskin tällä kertaa kyse on vanhan tutun Track Editionin paluusta. GT-R:n sisäisessä mallistohierarkiassa Track Edition sijoittuu perusmallien ja kuuman Nismon väliin. Varustetason tarkka sisältö riippuu kuitenkin markkina-alueesta.

Nissan GT-R Track Edition

Tällä kertaa Nissan on hakenut suorituskykyparannuksia kääntämällä katseensa Bilsteinin Damptronic -jousitusjärjestelmän pariin. Alustaratkaisu onkin kuulemma viritetty ratakäyttöön niin mutkia kuin suoria ajatellen, ja työn takaa löytyy Nissanin moottoriurheiluosasto Nismo. Samalla kallistuksenvakaaja on vaihdettu jäykempään ja kevyempään.

Nissan GT-R Track Edition

Etupuskuri on vaihtunut leveämpään ja Nismon 20-tuumaiset taotut alumiinivanteet ovat vakiovarusteiset Track Editionissa. Saksassa Recaron hiilikuituselkäiset istuimet ovat vakiovaruste, mutta hiilikuituinen takaspoileri on lisävaruste. Britanniassa ja Ranskassa puolestaan spoileri on vakiovaruste, istuinten ollessa lisävaruste. Myös takaluukun saa halutessa hiilikuituisena.

Nissan GT-R Track Edition

Teholukemat ovat säilyneet ennallaan, joten Nissanin Godzillaksikin nimitetty urheiluauto luottaa 570 hevosvoimaan ja 637 newtonmetriin vääntöä. Tehoeroa täysiveriseen Nismoon syntyy siis noin 30 hevosvoimaa.

Nissan GT-R esiteltiin vuonna 2007, joten nähtäväksi jää, mitä Nissan juonii suosikkimallinsa kymppisynttäreiden kunniaksi.

Lähde ja kuvat: Nissan

Katso myös:

Jaa artikkeli

Keskustelu

Valmistajalta: Nissan