14.8.2017

Nissan yllättyi Micran personointiohjelman suosiosta

Nissan yllättyi Micran personointiohjelman suosiosta

Uusi Nissan Micra suunniteltiin personointia varten, mutta silti valmistaja on yllättynyt varusteiden suosiosta.

Pikkuautoissa muodikkaat personointioptiot ovat olleet trendin harjalla jo muutaman vuoden. Tänä vuonna uudistunut Nissan Micra on eräs joukon terävimmistä mitä tulee henkilökohtaisen tyylin ilmaisemiseen. Yli 100 ulkoasuvaihtoehdon joukosta valitseminen on kuitenkin osoittautunut suositummaksi, kuin mitä edes Nissan on osannut odottaa. Nyt valmistaja jakaa joitain havaintoja yleisimmistä valinnoista.

Uuden Micran ostajista yli 60% viehättyy auton raikkaasta ulkonäöstä, pitäen sitä Nissanin mukaan tärkeimpänä osa-alueena ostopäätöstä tehtäessä. Micraan päätyvistä asiakkaista puolestaan joka neljäs valitsee autoonsa ylimääräisiä personointivarusteita joko ulko- tai sisäpuolelle.

Nissan yllättyi Micran personointiohjelman suosiosta

Ulkopuolelta Micraansa muokkaa joka noin viides asiakas. Suosituimpia komponentteja personointiin ovat puskurit, helmalistat, katon ja konepellin teippaukset sekä sivupeilien kotelot. Suosituin ulkoväri on raikas Energy Orange, Enigma Blackin ja Vibrant Chromen seuratessa tilastoissa. Myös Power Blue on sangen suosittu.

Eniten Micran ulkopuolta muokkaavat saksalaiset, itävaltalaiset ja sveitsiläiset asiakkaat, maiden suosiessa Enigma Blackia. Vibrant Chrome tekee kauppansa Britanniassa ja Energy Orange on puolestaan halutuin Ranskassa ja Espanjassa.

Sisävarusteissa ylimääräistä haluaa yli joka neljäs asiakas. Keskimäärin asiakkaat käyttävät noin 400 euroa saadakseen juuri haluamansa varustelun.

Nissan yllättyi Micran personointiohjelman suosiosta

– Uuden Nissan Micran personointiohjelma sallii asiakkaidemme ilmaista yksilöllistä luonnettaan ja tyyliään autoa hankkiessaan, kommentoi Nissan Europen pikkuautojen tuotepäällikkö Helen Perry.

– Jälleenmyyjiltä saamamme palaute on korostanut, että valinnanvaran ja edullisuuden fantastinen sekoitus on tehnyt personoinnista suositumpaa kuin odotimme.

Nissan onkin varustautunut lisäämään uusia vaihtoehtoja pitkin Micran elinkaarta. Personointimenestyksen kunniaksi yhtiö myös julkaisi mainosvideon, jossa muistutetaan erityisesti lukuisten kosmeettisten varusteiden vaatimasta käsityöstä auton valmistuksessa.

Lähde ja kuvat: Nissan

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Luetuimmat