Ajoneuvot | Koeajo | 3.3.2014

Nissan Micra

DIG-S 5MT Acenta

Micran vahvuus on edelleen sen mainiot tilat hintaansa nähden. Ylellisyyttä saa nyt lisävarustelistalta aiempaa enemmän. Hyvää: tilat, perusmallien hinnat, moottori Huonoa: ajoasento, vaihteiston ja kytkinpolkimen yhteistoiminta, kumiseva äänimaailma

Jaa artikkeli

Nissan Micra on vuodesta toiseen säilynyt yhtenä suomalaisten suosikkina pikkuautoissa. Vuonna 1983 se oli ensimmäinen japanilainen auto, joka vei Euroopassa vuoden auto-tittelin. Nykyinen malliversio, K13, esiteltiin vuonna 2010 ja se sai juuri nuorennusleikkauksen. Keula on kokonaan uusiksi muotoiltu, ja muista Nissaneista tuttu V-grilli on nyt Micrankin keulalla.

Moottorivaihtoehdot säilyvät ennallaan. Samoin vaihteistoina on yhä joko viisivaihteinen manuaali tai CVT-vaihteisto. 12 840 euron hinnat alkaen -malli kulkee 1,2 litraisen vapaasti hengittävän bensiinimoottorin ja 80 hevosvoiman avulla. Koeajamamme, mekaanisesti ahdetun, 98 hevosvoimaisen ja niin ikään 1,2 litraisen bensiinimoottorin hinnat alkavat hieman alle 16 000 eurosta.

Personointi- ja älyvarusteita

Yksilöllinen auton personointi lienee muodissa, sillä Nissan Juken ja Noten tapaan Micraakin voi nyt personoida eri värisin koripaneelein, vanteiden väreillä tai sisätilojen pisteosilla.

Juttu jatkuu mainoksen jälkeen

Murtovarkaita lukuun ottamatta pikkuautoluokassa ei juuri ole nähty avaimetonta sisäänpääsyä, mutta Micraan se on saatavilla parhaimmalla Tekna-varustelutasolla. Samoin myös Nissan Connect-äänentoisto-, navigointi-, ja viestintäjärjestelmä. Googlen kanssa kehitettyyn järjestelmään voi bluetoothin avulla kytkeä matkapuhelimen.

Pienen auton pysäköiminen on tehty aiempaakin helpommaksi, sillä pysäköintitutkan lisäksi autoon on saatavilla myös pysäköintitilan mittaavat tutkat.

Teksti: Santeri Petrell Kuvat: Antti Hentinen ja Santeri Petrell

Jaa artikkeli

Keskustelu

Lisäkuvat

Valmistajalta: Nissan