Ajoneuvot | 8.10.2018

Mercedes-Benzistä maailman arvokkain autobrändi

Mercedes-Benz kertoo asemansa vahvistuneen tuntuvasti kuluneen vuoden aikana. Väitettä tukevat kahden bränditutkimuksen tuoreet tulokset.

Jaa artikkeli

Brittiläisen Brand Finance -tutkimus- ja konsulttiyrityksen mukaan Mercedes-Benz on nyt maailman arvokkain autobrändi. Mercedes-Benz nousi vuodessa kolmannelta sijalta ykköseksi ohi Toyotan ja BMW:n.

Tähtimerkin arvoksi on nyt laskettu lähes 44 miljardia dollaria eli noin 37,2 miljardia euroa. Kasvua edellisvuodesta kertyi 8,5 mrd. dollaria (7,2 mrd. euroa).

Mercedes-Benz kunnostautui jokseenkin samaan tapaan myös yhdysvaltalaisen Interbrandin Best Global Brands 2018 -tutkimuksessa, jossa se noteerattiin maailman 8. arvokkaimmaksi tuotemerkiksi. Mercedes-Benz on edelleen ainoa eurooppalainen tuotemerkki Interbrandin TOP10-listalla. Interbrand summasi tähtimerkin arvoksi 48,6 mrd dollaria (41,1 mrd. euroa).

Lähde: Mercedes-Benz Kuvitus: Moottorin arkisto/Lauri Ahtiainen

Jaa artikkeli

Keskustelu