20.9.2014 Ajoneuvot Koeajo: Mercedes-Benz V250 Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Mercedes-Benzin edustusluokan tila-autoon uusia moottoreita ja neliveto. Hyvää: Tilojen muunneltavuus, ajettavuus, matkustusmukavuus. Huonoa: Lisävarustelistan avustinjärjestelmien hinnat. Mercedes-Benzin edustusluokan tila-auto eli V-sarja korvaa edeltäjänsä Vianon. Pelkästä seuraajasta on kiusallista puhua, sillä V-sarjalainen suuntaa selkeästi kilpailijoiden tila-autoja ja etenkin edeltäjäänsä ylellisempään sarjaan. Luksusta on lainattu merkin lippulaivasta eli ässäsarjalaisesta, varusteet ja ohjaamon tyyli mukaan lukien. Vakiovarusteita ovat muun muassa kuljettajan tilaa tarkkaileva vireystila-avustin ja sivutuuliavustin. Kuljettajalla on hyvät oltavat. Auto liikkuu koostaan huolimatta eleettömästi ja kuljettajaa avustavat elektroniset järjestelmät tekevät ajosta vieläkin vaivattomampaa. Aktiivinen vakionopeudensäädin sekä etäisyys- ja törmäysvaroitin ovat lisävarusteista hyödyllisimpiä. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Yksi iskutilavuus, kolme moottoria 2,1-litraisesta moottorista on saatavilla myös pienempitehoisemmat V200 (136 hv) ja V220 (163 hv) -versiot. Luvassa on myös neliveto nykyisen V250-moottorivaihtoehdon yhteyteen. Koeajon perusteella huippumallin 190 hevosvoiman teho on juuri luonteva suureen menijään, etenkin kuormattuna. Autoa on hankala mieltää ainoastaan tila-autoksi, sillä autoluokastaan poiketen se on nimenomaan jokaiselle matkustajalle suunniteltu auto. Kyse on enemmän luksusluokan pienestä linja-autosta. Melutaso on kiitettävän alhainen ja enimmillään kahdeksanpaikkaisen auton jokaisella istuimella viihtyy. Vakiona auto on kuusipaikkainen erillisistuimin, mutta lisävarustelistalta voi valikoida myös kahden- tai kolmenistuttavat istuimet, jolloin autosta saa kahdeksanpaikkaisen. Korimalleja on lyhyt keskipitkä ja pitkä versio. Suomessa saatavissa on tällä hetkellä ainoastaan keskipitkä malli. V-sarjalaisista valtaosa myydään yritysten käyttöön, kertoo autotoimitusten hoitaja Jussi Runoinen Vehon hyötyajoneuvoista. Perheiden käytössä V-sarja haastaa paitsi muiden merkkien tilafarmarit ja tila-autot, mutta myös merkin oman R-sarjan. Teksti ja kuvat: Santeri Petrell Mercedes-Benz V250 Hinta alkaen 66 265 € Koeajetun auton hinta varusteineen 109 424 € Ajoneuvovero 144 €/ v Käyttövoimavero 622 €/ v Moottori 2 143 cm³, dieselmoottori, ahdin, 7-v. automaattivaihteisto, takaveto. Teho 140 kW (190 hv), 3800 r/min Vääntö 440 Nm (1400–2400 r/min) Vääntö 440 Nm (1400–2400 r/min) Kiihtyvyys 0–100 km/h 9,1 s Huippunopeus 206 km/h Kulutus l/ 100 km 6,6 (kaup.) / 5,6 (maant.) / NEDC-kulutus 6,0 (yhd.) (l/km) CO2-päästöt 157 g/km Mitat pituus 5140 mm, leveys 1928 mm, korkeus 1880 mm, akseliväli 3200 mm Tavaratila: 1030–4630 l Omamassa: 2145 kg Muu tieto perävaunumassa jarruin 2 000 kg. Matkanjatkamispalvelu 30 vuotta / huollosta huoltoon Takuu 2 vuotta Lue lisää Kaikki artikkelit 19.4.2024 Sähköpyörät Sähköpyörän käyttötesti: Canyon Grizl:On -sähköpyörä sopii erinomaisesti kovempaan menoon! 19.4.2024 Ajoneuvot Suomen presidentin käyttöön ensimmäistä kertaa koskaan Audi – mutta onko 1,1 miljoonan euron A8 L Security suhteessa edes kallis? Meillä on keinoja selvittää 19.4.2024 Ajoneuvot 24 senttimetriä ja yksi kokonainen istuinrivi lisää: uuden C3 Aircrossin myötä Citroën C3:n käsite venyy ja paukkuu 19.4.2024 Koeajo Maistiainen: Škoda Kodiaq – suosikki nyt lataushybridinä alkaen 48955 euroa 18.4.2024 Koeajo Maistiainen: Audi A3 Allstreet – kolme ratkaisevaa lisäsenttiä? 17.4.2024 Ajoneuvot Uudistunut Nissan Qashqai leikittelee muun muassa valoilla, väreillä ja isompien autojen herkuilla 17.4.2024 Koeajo Koeajo: Mercedes-Benz CLE Coupé – kun osakesalkku pullistelee 16.4.2024 Ajoneuvot Tesla Model Y sai myös Suomessa houkuttelevan uuden version – Long Range RWD nostaa toimintamatkaa mutta laskee hintaa 16.4.2024 Koeajo Koeajo: Škoda Superb Combi – kuin hengähdystauko kaiken nykymaailman hektisyyden keskellä Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 19.4.2024 Koeajo Maistiainen: Škoda Kodiaq – suosikki nyt lataushybridinä alkaen 48955 euroa 19.4.2024 Ajoneuvot Suomen presidentin käyttöön ensimmäistä kertaa koskaan Audi - mutta onko 1,1 miljoonan euron A8 L Security suhteessa edes kallis? Meillä on keinoja selvittää 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 18.4.2024 Koeajo Maistiainen: Audi A3 Allstreet – kolme ratkaisevaa lisäsenttiä? 19.4.2024 Ajoneuvot 24 senttimetriä ja yksi kokonainen istuinrivi lisää: uuden C3 Aircrossin myötä Citroën C3:n käsite venyy ja paukkuu 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 16.4.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: ”onko teillä edes oikeita työkaluja autoonne?” 16.4.2024 Koeajo Koeajo: Škoda Superb Combi – kuin hengähdystauko kaiken nykymaailman hektisyyden keskellä 17.4.2024 Ajoneuvot Uudistunut Nissan Qashqai leikittelee muun muassa valoilla, väreillä ja isompien autojen herkuilla 24.3.2024 Ajoneuvot Et ollutkaan ainoa, joka ei ymmärtänyt Audin numeropohjaista mallimerkintäpolitiikkaa - siksi se siirtyy historiaan 20.3.2024 Ajoneuvot Vanhassa, yli 170 000 kilometriä ajetussa Škodassa havaittiin suuri öljynkulutus pian kauppojen jälkeen – myyjän mielestä autossa ei ollut vikaa luovutushetkellä 1.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Toyota Yariksen avolavaversio ei ole ollenkaan hassumpi 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 9.4.2024 Autoilu Auton kilometrimittaria rukattu – mistä huijaus paljastuu?