Range Rover Evoque

Ajoneuvot 21.3.2019

Maistiainen: Sliipattu – Range Rover Evoque S P250 R-dynamic

Malliston pienokainen on aikuistumassa oikeaksi Range Roveriksi

Range Rover Evoque on tehtaan mukaan kokonaan uusiutunut. Sitä on vaikea uskoa, niin samankaltaisena olemus on säilynyt. Tarkemmin katsottuna mikään korin osa ei ole ennallaan. Pinnat ja yksityiskohdat on sliipattu menevämmiksi. Kasvanut akseliväli kavaltaa perusrakenteenkin menneen uusiksi, alustaratkaisut ovat kuitenkin aiemman kaltaiset.

Range Rover Evoque

Auton sisällä uudistuminen käy ilmi selvemmin. Kojelaudan vaakalinjat korostuvat ja näkymää hallitsevat isot lasiruudut. Ruutujen grafiikka ja kontrasti on ottanut valtavan harppauksen nykyaikaan. Tilaa on aiempaa enemmän takana. Ensi-istumalta istuimet tuntuvat erinomaisilta, vai antaako tehtaan esittelyautojen nahantuoksu hämätä aisteja?

Ajoon osoitetaan S-varustetason auto R-dynamic-paketilla. Moottorimerkintä on P250, joka paljastaa sen käyvän pensiinillä ja tehoa on 250 hevosvoimaa. Kaikki Suomeen tuotavat versiot ovat 48-voltin kevythybriditekniikalla, nelivedolla ja automaatilla varustettuja. Hinnat alkavat 52 000 eurosta.

Range Rover Evoque

Jo ensimetreiltä on ilmiselvää, että Evoque on aiempaa hienostuneempi sekä jousitukseltaan että äänimaailmaltaan. Suorituskyky ei aivan tunnu vastaavan teholukemaa. Koeajoreittiä on luvassa lisää yli 500 kilometriä, josko mieli muuttuisi erilaisilla pinnoilla ja nopeuksilla. Luvassa on myös maastopätkiä, kuten Range Roverilta sopii odottaakin.

Teksti ja kuva: Petri Munukka

Jaa artikkeli

Kaikki koeajot

Uusimmat