7.6.2018 Ajoneuvot Maistiainen: piste Hyundai i20:n päälle Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Suomen suosituin Hyundai sai päivitettyjen kuoriensa sisään kaksoiskytkinautomaatin. Muikeampi maskin muoto, miedosti päivitetty etupuskuri, vähän vahvemmin muokatut takapuskuri sekä takavalot ja etenkin uudenmuotoinen takaluukku ylös nostettuine rekisterikilpineen: siinä Hyundai i20 -kasvojenkohennus ulkoisesti nautittuna. Korealaisen nykytrendin mukaisesti tämä B-segmentin pikkuauto, joka Suomessa on myös Hyundai-malliston myydyin, näyttää päivitysten myötä raikkaammalta ja kepeämmältä. Takavalojen muotoilu tosin tuo elävästi mieleen ainakin uusimman Ford Fiestan. Maastomaisen i20 Active Cross -version osalta tyydyttiin tekemään vastaavat muutokset vain perään. Myös tuo Cross-lisäliite on faceliftin tuomaa uutta. Hyundai i20 Active Cross Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Vähemmän, mutta parempaa Teknisellä laidalla tärkein uudistus on kaksoiskytkinvaihteisto, joka tulee nyt ensimmäistä kertaa tarjolle i20:een. Seitsennopeuksinen laatikko on Hyundain omaa käsialaa, ja sen saa turboahdetun 1.0 T-GDI -moottorin molempiin tehoversioihin (100 ja 120 hv). Vaihtoehtona tarjotaan edelleen viisi- tai kuusinopeuksista manuaalilaatikkoa. Rinnalle jää myyntiin ahtamaton 1,2-litrainen (joko 75 tai 84 hv), joka on kaupan ainoastaan viisivaihteisena manuaalina, ja vain viisiovisena hatchbackina. Sen sijaan 1,4-litrainen bensakone jää tämän kasvojenkohennuksen myötä valikoimasta pois. Ajettavuuspuolellakin on tapahtunut. Ohjaustuntumaa, etenkin ohjauksen keskittämistä kerrotaan parannetun, samoin iskunvaimennusta, eikä näissä tuntunut Frankfurtin ympäristössä ajetulla lyhyellä koeajolenkillä olennaista moitittavaa. Tarkemmat tuntumat otamme myöhemmin kesällä Suomessa. Kesän lapsi mä oon Uusina turvavarusteina Hyundai i20:een on yhdistetty – versioista ja varustepaketeista riippuen –kaistavahti, kaistallapitoavustin, automaattinen hätäjarrutus jalankulkijatunnistuksella, kuljettajan vireystilan valvonta ja kaukovaloavustin. Sisällä autossa tärkeintä uutta edustaa seitsentuumainen kosketusnäyttö, myöskin versiosta riippuen. Myös liitettävyyksiä on parannettu. Tarkemmat tiedot näistä ja muista varusteista selviävät, kun i20-hinnasto julkistetaan kesäkuun puolivälissä. Teksti: Jussi Saarinen Kuvat: valmistaja Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 18.4.2024 Esittely Koeistuttu: Mazda CX-80 – kun iso katumaasturi haluaa olla 7-paikkainen tila-auto 18.4.2024 Moottoripyörät "Jotain suurta tulossa" - BMW:ltä vihaisempi versio R18-retromallista? 19.4.2024 Koeajo Maistiainen: Škoda Kodiaq – suosikki nyt lataushybridinä alkaen 48955 euroa 18.4.2024 Koeajo Maistiainen: Audi A3 Allstreet – kolme ratkaisevaa lisäsenttiä? 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 16.4.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: ”onko teillä edes oikeita työkaluja autoonne?” 16.4.2024 Koeajo Koeajo: Škoda Superb Combi – kuin hengähdystauko kaiken nykymaailman hektisyyden keskellä 17.4.2024 Ajoneuvot Uudistunut Nissan Qashqai leikittelee muun muassa valoilla, väreillä ja isompien autojen herkuilla 24.3.2024 Ajoneuvot Et ollutkaan ainoa, joka ei ymmärtänyt Audin numeropohjaista mallimerkintäpolitiikkaa - siksi se siirtyy historiaan 20.3.2024 Ajoneuvot Vanhassa, yli 170 000 kilometriä ajetussa Škodassa havaittiin suuri öljynkulutus pian kauppojen jälkeen – myyjän mielestä autossa ei ollut vikaa luovutushetkellä 1.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Toyota Yariksen avolavaversio ei ole ollenkaan hassumpi 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 9.4.2024 Autoilu Auton kilometrimittaria rukattu – mistä huijaus paljastuu?