Ajoneuvot | Uutinen | 22.5.2016

Maistiainen: päivitetty Alfa Romeo Giulietta

Alfa Romeo Giuliettan facelift on osoitus siitä, että jos muotoilun työtunnit pistää sisään heti mallin saapuessa, ei faceliftissä tarvitse tehdä juuri mitään.

Jaa artikkeli

Uudistuneen Giuliettan ajovalot on päivitetty vastaamaan paremmin tulevan Giulian tyyliin ja keulamaski uskoo nyt mustan säleikön sijasta mustaan kanaverkkoon. Samalla Alfa Romeon ikoninen keulakolmio ei enää halkaise ilmanottoa kahteen erilliseen alueeseen, sillä alue on nyt yhtenäinen. Takana päivitykset ovat niin ikään pieniä, sillä siirtyneen mallimerkinnän lisäksi lähinnä takavalot ovat piristyneet.

Maistiainen: päivitetty Alfa Romeo Giulietta

Sisällä facelift näkyy ehkä vieläkin vähemmän, mutta se ei ole huono asia, sillä Alfa Romeo on luokassaan mainio paikka oleskella. Pack Veloce -varustepaketin sisältämä urheilullinen alusta tekee kyydistä napakkaa, mutta pysyttelee mukavan oikealla puolella. Makeasti Alfan keulaa heijasteleva ratti on muuten hyvä ohjausväline, mutta sen puolat ovat aavistuksen turhan paksut. Ohjaus itsessään on sopivan ripeä.

Maistiainen: päivitetty Alfa Romeo Giulietta

1,4-litrainen MultiAir 170hv yhdessä kuusivaihteisen kaksoiskytkinautomaatin kanssa tuovat menoon ripauksen Alfaan usein liitettyä sporttisuutta, joskin moottorin Start & Stop -järjestelmä on vaikutti poikkeuksellisen verkkaiselta.

Maistiainen: päivitetty Alfa Romeo Giulietta

Giulietta on luokassaan tervetullut vaihtoehto, jonka parhaisiin puoliin kuuluu ajatus siitä, että parkkipaikalta saa poistua Alfalla. Koeajettu yksilö oli tarkalta mallimerkinnältään Alfa Romeo Giulietta 1,4 MultiAir 170hv TCT Super ja sen kokonaishinta varusteineen oli 35 848,13 euroa.

Maistiainen: päivitetty Alfa Romeo Giulietta

Lisävarusteiset 17″-vanteet jatkavat Alfan tuttua tyyliä.

Teksti ja kuvat: Aake Kinnunen

Jaa artikkeli

Keskustelu

Valmistajalta: Alfa Romeo