Ajoneuvot | Koeajo | 19.9.2017

Maistiainen: Mercedes-AMG GT C Roadster – hymy edessä, ukkonen takana

Mercedes-AMG GT C Roadster on klassisen muskelin ja herkän urheiluauton avokattoinen yhdistelmä.

Jaa artikkeli

Mercedes-AMG GT C Roadsteria ajaessa huomaa vilkuilevansa taustapeiliin. Kovin paljoa hyödyllistä sieltä ei näe, ainakaan mikäli keskimittaisen vartalon laskee urheiluistuinta säätämällä lähes lattiatasoon. Korin takaosan katteiden päälle jää pieni kaistale tietä, loppuosa peilistä näyttää taivaalle.

Juuri se taivas on tärkeää. Aina välillä taustapeilistä on hyvä varmistaa korviin kantautuvan jytinän ja paukkeen todellakin johtuvan omasta kaasujalasta. Tämä neljälitrainen tuplaturboahdettu V8 ei ole hiljaa voimavaroistaan.

Mercedes-AMG GT C Roadster

Jos jytinä kuitenkin johtuu sateesta, voi Roadsterin katon nostaa ylös auton liikkuessa alle 60 kilometriä tunnissa. Rättikatto taittuu nopeasti sähköllä korin rakenteisiin, eikä se syö tavaratilaa.

Roadster on toinen korimalli Mercedes-AMG:n GT-mallistoon. Mallinimen C-kirjain viittaa uuteen viritystasoon, joka asettuu mallistossa urheilullisen GT S:n ja kilpa-automaisen GT R:n välimaastoon.

Mercedes-AMG GT C Roadster

Koeajoauto tummanpuhuva mattaväri johtuu Edition 50 -erikoismallista. Autoyksilön numero oli 1/500.

GT C lainaa GT R:n leveän perän, mutta keula on GT S:stä tuttua kapeampaa mallia. Lopputulos on härskin leveä avoauto, jonka muodot uhkuvat perinteistä voimaa. Pitkän konepellin alta löytyvä V8 tarjoilee täyskaasulla 557 hevosvoiman selkäsaunat.

Ajoltaan auto on yhdistelmä klassista muskeliautoa ja mukavaa modernia urheiluautoa. Moottorin soundit ovat ehtaa V8:ia. Alusta taas suodattaa töyssyt yllättävän mukavasti ja päättäväisesti.

Mercedes-AMG GT R

Seuraavaksi AMG GT –ajokokemus syvenee, kun alle vaihtuu coupe-korinen GT R -tunnuksia kantava yksilö… Siihen palaamme pian.

Jaa artikkeli

Keskustelu

Valmistajalta: Mercedes-Benz