19.11.2017 Ajoneuvot Maistiainen: Huolellisesti naamioitu uudistus – Subaru XV 2.0i Ridge Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Subaru XV on Imprezan kanssa yhteiselle tekniikalle tehty korotettu crossover. Subaru kehuu uudistaneensa XV -mallinsa perusteellisesti. Rumpua pitää lyödäkin, sillä muutoin uudistuksia ei huomaisi. Subaru XV:n kori on kokonaan uusi, vaikka ilme onkin säilynyt samanlaisena. Yksikään pintapelti ei ole ennallaan, mutta autoa on vaikea erottaa edeltäjästä. Ilmeisesti Subaru on ollut muotoiluunsa tyytyväinen. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lisää tilaa Kori on myös kasvanut joitakin senttejä, kuten akselivälikin. Varsinkin takapenkkiläisten tilat ovat kasvaneet. Pitkän kuskin taakse mahtuu toinen samanlainen istumaan. Tilojen puolesta ensimmäisenä tulee vastaan matalan tavaratilan riittävyys. Sisäpuoli on uudistettu perusteellisemmin. Istuimet ovat kookkaammat mitoitukseltaan ja muotoilultaan. Kojelaudan linjat ovat uudet, keskiosaa hallitsee iso monitoiminäyttö. Kojelaudan päällä oleva pienempi näyttöruutu ja mittariston keskellä oleva kolmas ruutu tuovat pieniä informaatioähkyn oireita, mutta hetken totuttelun jälkeen tarvittavat toiminnot osuvat kohdalleen. Eyesight-törmäyksenesto kuuluu nyt myös XV:n vakiovarustukseen. Mukavuutta uupuu Ajossa eroja vanhaan on vaikea erottaa. Kori on aiempaa jäykempi ja jousitus puolestaan pehmennetty, mutta mukavaksi sitä ei voi vieläkään kehua. Melutaso pysyy kurissa. Tulossa olevat säät huomioiden parasta Subarussa on jatkuva neliveto. Toinen tavaramerkki, bokserimoottorikin on aina nokalla. Ajettu isompi kaksilitrainen (156 hv) ei häikäise suorituskyvyllään, pienempi 1.6 (114 hv) kuulostaa jo alamittaiselta. Diesel jäänee pois valikoimasta. Tehonpuutetta säestää portaaton Lineartronic -automaattivaihteisto. Sinällään se osaa hakea aina oikean välityksen kulloiseenkin tilanteeseen, mutta edelleen kihdytyksissä se joutuu huudattamaan vapaastihengittäviä koneita riipaisevasti. Subaru XV 2.0i Ridge Hinta alk. 30 872 € Koeajoauton hinta 38 000 € Bensiinimoottori 1995 cm3, 4 sylinteriä, portaaton automaattivaihteisto, jatkuva neliveto 115 kW (156 hv) / 6 000 r/min 196 Nm / 4 000 r/min Suorituskyky 0-100 km/h 10,4 s huippunopeus 197 km/h EU-kulutus (yhd.) 6,9 l/100km CO2-päästöt 155 g/km Mitat (p/l/k) 4465/1800/1615 mm akseliväli 2665 mm Takuu 3 vuotta Hyvää: runsaat sisätilat, jatkuva neliveto Huonoa: vaatimaton suorituskyky, pintakova jousitus Teksti: Petri Munukka Kuvat: Aake Kinnunen Lue lisää Kaikki artikkelit 26.4.2024 Ajoneuvot Opel Grandland on nyt täysin uusi – luvassa lisää kokoa ja näköä sekä hurjia lupaava täyssähkömalli 25.4.2024 Ajoneuvot Nimi muutettu: Mazda 6 ei katoa, vaan muuttaa muotoaan – tällä kertaa kiinalaisena sähköautona 25.4.2024 Ajoneuvot Lamborghini Urus SE kulkee 60 kilometriä sähköllä – ja pauhaa 800 hevosvoiman edestä 24.4.2024 Ajoneuvot Mercedes-Benz G580 with EQ Technology – ei nimi vuoden odotetuinta sähkömonsteria pahenna 23.4.2024 Ajoneuvot 350 000 uutta kotia vuodessa – tätä kaikkea sopii odottaa bestseller BMW X3:n pian koittavalta uudistukselta 21.4.2024 Ajoneuvot Ford Mustang 60th Anniversary Package kunnioittaa alkuperäistä ja ainoaa muskeliautoa 19.4.2024 Ajoneuvot Suomen presidentin käyttöön ensimmäistä kertaa koskaan Audi – mutta onko 1,1 miljoonan euron A8 L Security suhteessa edes kallis? Meillä on keinoja selvittää 19.4.2024 Ajoneuvot 24 senttimetriä ja yksi kokonainen istuinrivi lisää: uuden C3 Aircrossin myötä Citroën C3:n käsite venyy ja paukkuu 17.4.2024 Ajoneuvot Uudistunut Nissan Qashqai leikittelee muun muassa valoilla, väreillä ja isompien autojen herkuilla Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 25.4.2024 Koeajo Koeajo: Suzuki Swift – tonnikeiju tarjoaa halvalla hauskaa 25.4.2024 Ajoneuvot Nimi muutettu: Mazda 6 ei katoa, vaan muuttaa muotoaan - tällä kertaa kiinalaisena sähköautona 24.4.2024 Yleinen Uusi Tesla Model 3 Ludicrous on kolmessa sekunnissa nollasta sataan kiihtyvä perheauto, jonka saa alle 60 000 eurolla - naurettavaa 25.4.2024 Uutinen Polestar 4 kävi ensivisiitillä Suomessa – tältä näyttää auto ilman takalasia 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 22.4.2024 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Simca Chambord V8 - ”kaunis mutta voimaton” 19.4.2024 Ajoneuvot Suomen presidentin käyttöön ensimmäistä kertaa koskaan Audi - mutta onko 1,1 miljoonan euron A8 L Security suhteessa edes kallis? Meillä on keinoja selvittää 19.4.2024 Koeajo Maistiainen: Škoda Kodiaq – suosikki nyt lataushybridinä alkaen 48955 euroa 23.4.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: Mercedes-Benz S124 tyylikkäämmäksi tummennuskalvojen poistolla 1.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Toyota Yariksen avolavaversio ei ole ollenkaan hassumpi 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 9.4.2024 Autoilu Auton kilometrimittaria rukattu – mistä huijaus paljastuu? 2.4.2024 Ajoneuvot 7 vuotta vanha hybridi-Volkkari hajosi takuuaikana – korjaus kesti kuukausia, syntyi yli 14 000 euron lasku