Ajoneuvot | Uutinen | 29.2.2016

Maakaasukäyttöinen Volkswagen Caddy TGI saa DSG-vaihteiston

DSG-kaksoiskytkinvaihteiston ja maakaasun yhdistelmä täyttää aukon Volkswagenin Caddy-mallistossa.

Jaa artikkeli

Geneven kansainvälisen autonäyttelyn hiljaisempiin uutuuksiin tulee kuulumaan Volkswagenin maakaasukäyttöinen pikkupaku Caddy TGI BlueMotion DSG-kaksoiskytkinvaihteistolla.

Autolle on samalla löydetty oma kategoria: maailman ensimmäinen pienemmän kokoluokan maakaasulla kulkeva pakettiauto, jossa on DSG-kaksoiskytkinvaihteisto. DSG-vaihteisto on saatavissa myös pidemmän akselivälin Caddy Maxiin.

Omassa kategoriassaan Vuoden ekoautoksi Suomessa valittu Caddy Maxi TGI ei juuri muutu uuden vaihteiston myötä. Merkittävin muutos uuden vaihteiston kohdalla on ekoarvojen lievä kärsiminen, sillä ajamisen helppous nostaa hiilidioksidipäästöjä 10 grammaa per kilometri molemmissa Caddy-versioissa (123 g/km ja 126 g/km). Vähemmän merkittävästi myös ainakin Caddy TGI:n huippunopeus putoaa 2 km/h 172 kilometriin tunnissa.

Uuden vaihteiston saa niin Caddyn ja Caddy Maxin henkilöauto- kuin pakettiautoversioihin.

Ensimmäiset DSG-kaksoiskytkinvaihteistolla varustetut Caddy TGI:t saapuvat Suomeen kesällä 2016.

Lähde ja kuva: Volkswagen

Jaa artikkeli

Keskustelu

automerkiltä: Volkswagen