25.4.2017 Ajoneuvot LMC Passion – edullinen mutta edustava matkailuauto Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Ilman puuta toteutettu korirakenne, pitkä tiiviysturva ja kattava varustelu ovat nyt saatavilla myös matkailuautojen edullisemmassa luokassa Saksalainen matkailuajoneuvovalmistaja LMC tuo kosteutta kestävän ja vakaan Long Life Technologie –korirakenteen nyt myös edullisempaan, alle 70 000 euron hintaluokkaan. Kevään uutuusmalli on nimeltään Passion, joka on valmistajansa mukaan varustelutasoltaan aito LMC. Uutuus on rakennettu Fiatin alustalle. Kokonaisuuteen kuuluu automaattinen ilmastointi, sähköisesti säädettävät ja lämmittettävät sivupeilit, korkeussäädettävät istuimet ja montitoimiratti. Ohjaamon vaalea ilme, kaihdinverhot, vakionopeudensäädin sekä takaseinän muotokappaleeseen integroitu peruutuskamera kaapelivalmiudella ovat LMC:n vakiovarusteita myös uudessa Passion-matkailuautossa. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Fiatin alusta Vakiovarustukseen kuuluu niin ikään Fiatin mallistosta tuttu 130 hv –moottori, 90 litran polttoainesäiliö ja kattavat turvallisuusominaisuudet, joihin kuuluu ESP Traction+ mäkilähtöavustimella, ASR sekä kuljettajan ja apukuljettajan turvatyynyt. Rengaskoko on 16 tuumaa. Harmaavesisäiliö on eristetty ja lämmitettu Truma Compi 6 E –sähköpatruunalla. LMC:n tyyliin ilmalämmitykseen on yhdistettävissä nestekiertoinen lattialämmitys, joka tosin nostaa ajoneuvon hintaa 1 220 eurolla. Asunto-osaa valaisevat ohjaamon kattoikkuna ja Midi Heki. Hyttysverkko-ovi ja radiovalmius neljällä kaiuttimella sekä DAB-peiliantenni ovat niin ikään vakiovarusteita. Ulkoisesti LMC Passion on kuten mikä tahansa vakiomalliston puoli-integroitu matkailuauto. Valittavana on kaksi puoli-integroitua erillisvuodemallia: LMC Passion T 683 ja T 673 G. Erona on jälkimmäisen iso takatalli, johon mahtuvat täysikokoiset polkupyörätkin. Molempien mallien hinta Suomessa on 68 700 euroa. Tähän hintaan maahantuoja lupaa myös takatallin (T 673 G) kiinnityskiskot ja kuljettajan puoleisen takatallin oven. Tiiviys taattu ja turvattu LMC on kerännyt kokemusta matkailuautojen puuvapaasta LLT-korirakenteesta jo viiden mallivuoden ajalta. Vaunupuolella samaa ratkaisua on käytetty pari vuotta. Valmistaja myöntää korilleen oman näkemyksensä mukaan markkinoiden pisimmän tiiviysturvan. Tiiviys on taattu 12 vuotta tai autojen kohdalla vaihtoehtoisesti 120 000 km. Pitkä tiiviysturva on LMC:n mukaan mahdollinen huolellisen valmistuksen ja materiaalien ansiosta. LLT-korirakenteessa käytettävä erikoisliima hylkii osaltaan kosteutta, puuosat on korvattu polyuretaanilla ja eristeenä käytetään kosteutta hylkivää XPS-foam-eristettä. Ajoneuvon alapohja ja katto ovat kivenhakkaamia ja rakeitakin kestävää lasikuitua. Lähde ja kuvat: LMC Teknisiä tietoja: Ajoneuvon pituus ja leveys 725 cm, 232 cm Matkustajapaikat 4 / 3.500 kg Vuodepaikat 2/3 Vuoteiden mitat 191x80 ja 201x80 (n. 196 x 208) cm Massa ajokuntoisena n. 3.020 kg Kantavuus n. 480 kg Lue lisää Kaikki artikkelit 27.3.2024 Ajoneuvot Koeajo: Mercedes-Benz EQB 300 4Matic – tämä tulee tarpeeseen 26.3.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: oliko käytetyllä Volvo V50 -ekodieselillä ajaminen oikeasti halpaa? 25.3.2024 Ajoneuvot Koeajo: Volvo XC90 T8 – vanhojentanssien kuningatar 25.3.2024 Ajoneuvot Asiakkaan ostama Volkswagen olikin savuttava öljynkuluttaja – myyjäliike alkoi etsiä syyllistä edellisestä omistajasta 25.3.2024 Ajoneuvot Supersuositun Fiat 500:n myynti loppuu Euroopassa – siksi täyssähköversiolle jouduttaneen tekemään oma polttomoottorivaihtoehtonsa 24.3.2024 Ajoneuvot Täysin uusi Infiniti QX80 lienee parasta, mitä Nissan Patrolista on koskaan tehty 24.3.2024 Ajoneuvot Et ollutkaan ainoa, joka ei ymmärtänyt Audin numeropohjaista mallimerkintäpolitiikkaa – siksi se siirtyy historiaan 23.3.2024 Yleinen Peugeot E-5008 – seitsenpaikkaista sähköcrossoveria voisi luonnehtia houkuttelevaksi 23.3.2024 Esittely Koeistuttu: Volkswagen ID. Buzz GTX – neliveto ja pitkä akseliväli kiinnostavat sporttia enemmän Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 28.3.2024 Päivän kuva Päivän kuva: Herra tasavallan presidentti, kuinka usein pesetätte autonne? 27.3.2024 Ajoneuvot Koeajo: Mercedes-Benz EQB 300 4Matic – tämä tulee tarpeeseen 27.3.2024 Matkailu Satavuotias Fordin matkailuauto – osattiin sitä ennenkin 26.3.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: oliko käytetyllä Volvo V50 -ekodieselillä ajaminen oikeasti halpaa? 26.3.2024 Autoilu Helsingin kaupunki harkitsee bensa- ja dieselautojen käytön kieltämistä 10 vuoden päästä – ”Miten ratkaisut vaikuttaisivat sinun arkeesi?” 24.3.2024 Ajoneuvot Et ollutkaan ainoa, joka ei ymmärtänyt Audin numeropohjaista mallimerkintäpolitiikkaa - siksi se siirtyy historiaan 25.3.2024 Ajoneuvot Asiakkaan ostama Volkswagen olikin savuttava öljynkuluttaja – myyjäliike alkoi etsiä syyllistä edellisestä omistajasta 25.3.2024 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: 2 x VW Golf - kaksipäisen Golfin varjossa 25.3.2024 Ajoneuvot Koeajo: Volvo XC90 T8 – vanhojentanssien kuningatar 26.3.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: oliko käytetyllä Volvo V50 -ekodieselillä ajaminen oikeasti halpaa? 24.3.2024 Ajoneuvot Et ollutkaan ainoa, joka ei ymmärtänyt Audin numeropohjaista mallimerkintäpolitiikkaa - siksi se siirtyy historiaan 20.3.2024 Ajoneuvot Vanhassa, yli 170 000 kilometriä ajetussa Škodassa havaittiin suuri öljynkulutus pian kauppojen jälkeen – myyjän mielestä autossa ei ollut vikaa luovutushetkellä 20.3.2024 Ajoneuvot Nimi muutettu: Kiinan poliisin peitellessä ökyostoksiaan, voi Mercedes-Benz ML muuttua yhtäkkiä Honda CR-V:ksi 20.3.2024 Uutinen Vakuutusyhtiö If myöntää taas vakuutuksia Porsche Taycan -sähköautoille ja sen sisarmalleille – kunhan tietty ehto täyttyy 25.3.2024 Ajoneuvot Asiakkaan ostama Volkswagen olikin savuttava öljynkuluttaja – myyjäliike alkoi etsiä syyllistä edellisestä omistajasta