15.12.2014 Ajoneuvot Koeajo: korealaisen SsangYongin paluu Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Vuoden vaihtuessa Suomen automarkkinoille saapuu uusi merkki. SsangYong panostaa nelivetoihin kahdessa luokassa. Nelivetoinen tulokas on kiinnostava tapaus: uusi automerkki markkinoillemme. Tai ainakin lähes uusi. Suomen teillä on nimittäin yhä 152 SsangYongin Mussoa, joita tuotiin muutaman vuoden ajan maahan 1990-luvun puolivälissä ilman suurempaa menestystä. Nyt on edessä kokonaan uusi alku. Maahantuonti alkaa kahden mallin voimin. Korando on keskikokoinen nelivetoinen kaupunkimaasturi. Toinen tulokas on pykälää isompi, seitsemänpaikkainen ja alennusvaihteistolla varustettu nelivetomaasturi Rexton. Kolmas malli on luvassa pian. B-segmenttiin sijoittuvan kaupunkimaasturi Tivolin luvataan ehtivän Suomeen kesällä. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Koeajossa Korando Koeajolenkille päästään lanseeraustilaisuudessa Korandolla. Kaksilitraisen dieselin sitkeys on hyvää perustasoa, alavääntöä riittää arkitarpeisiin. Ohjaustuntuma kevyehköksi tehostettu. Sisällä vaikutelma on laadukas, mutta kojelaudan osalta osittain muovinen. Kytkimiä on korealaistyyliin varsin runsaasti. Moottoritiellä ajoäänet, etenkin rengashumina, kantavat sisälle, vaikka autotulokas taajamateillä varsin äänetön onkin. Etusituin on mukavuuspainotteinen, omaan makuun istuin saisi olla tanakammin sivutuettu. Tavaratila on muodoltaan selkeä. Myyntitavoite 1 500 autoa Vaikkei uusi merkki räjäyttäisi pankkia, on se osaltaan tiivistämässä kokoistensa katumaasturien kilpaa - kunhan myynti alkaa ja hinnat selviävät. Silloin ollaan helmikuun lopussa 2015. Korandon kilpailijoita ovat etenkin Hyundai iX35, Kia Sportage sekä Volkswagen Tiguan, Nissan Qashqai, Ford Kuga, Subaru XV ja Mitsubishi ASX. SsangYongin tavoitteena on myydä Suomeen ja Baltiaan yhteensä 1 500 autoa vuodessa. Teksti: Marko Jokela ja Antti Hentinen Kuvat: Marko Jokela Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 19.4.2024 Koeajo Maistiainen: Škoda Kodiaq – suosikki nyt lataushybridinä alkaen 48955 euroa 19.4.2024 Ajoneuvot Suomen presidentin käyttöön ensimmäistä kertaa koskaan Audi - mutta onko 1,1 miljoonan euron A8 L Security suhteessa edes kallis? Meillä on keinoja selvittää 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 18.4.2024 Koeajo Maistiainen: Audi A3 Allstreet – kolme ratkaisevaa lisäsenttiä? 19.4.2024 Ajoneuvot 24 senttimetriä ja yksi kokonainen istuinrivi lisää: uuden C3 Aircrossin myötä Citroën C3:n käsite venyy ja paukkuu 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 16.4.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: ”onko teillä edes oikeita työkaluja autoonne?” 16.4.2024 Koeajo Koeajo: Škoda Superb Combi – kuin hengähdystauko kaiken nykymaailman hektisyyden keskellä 17.4.2024 Ajoneuvot Uudistunut Nissan Qashqai leikittelee muun muassa valoilla, väreillä ja isompien autojen herkuilla 24.3.2024 Ajoneuvot Et ollutkaan ainoa, joka ei ymmärtänyt Audin numeropohjaista mallimerkintäpolitiikkaa - siksi se siirtyy historiaan 20.3.2024 Ajoneuvot Vanhassa, yli 170 000 kilometriä ajetussa Škodassa havaittiin suuri öljynkulutus pian kauppojen jälkeen – myyjän mielestä autossa ei ollut vikaa luovutushetkellä 1.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Toyota Yariksen avolavaversio ei ole ollenkaan hassumpi 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 9.4.2024 Autoilu Auton kilometrimittaria rukattu – mistä huijaus paljastuu?