2.6.2015 Ajoneuvot Koeajo: Muhkea Mercedes-AMG GT S Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Äkäinen urheiluauto on muotovalio, joka soveltuu myös arkiajoon. Hyvää: ajettavuus, moottori, viimeistely, äänet. Huonoa: hinta, näkyvyys taakse, tavaratila. Muhkeat käyntiäänet seuraavat liikennevaloista pinkaisua. Putkiston läpät avautuvat napista, jolloin pakoäänet karkaavat ilmoille entistäkin karheampina. Äänet paljastavat Mercedes-AMG GT S:n luonteen, ja se on ärsytettynä äkäinen. Ja silti, urheiluauto soveltuu myös kaupunkiajoon. Päiden kääntyily ei yllätä, sillä sutjakka ja pitkäkeulainen auto on todellinen muotovalio. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Luonteva ohjaustuntuma Voimakkaasti muotoillut etuistuimet pitävät tanakasti otteessaan. Sivuttaistuki on hyvä ja tarpeen. Ajoasennon saa mieleiseksi istuimen ja ratin liikkumavarojen yhteistyönä. Ohjaustuntuma on vakaa ja tarkka. Ajamista ei vaivaa rata-automainen kulmikkuus vaan voimat (510 hv) on kahlittu vaihteistoasetusten – ja kuljettajan itsesuojeluvaiston – taakse. Muun liikenteen seassa ei ole tarvetta valita automaattivaihteistolle räväkintä S+-asetusta, joka kytkee vaihdetta silmään korkeammilla kierroksilla, mutta lyhentää kytkeytymisaikaa. Rivakkaa kiihtyvyyttä Kiihtyvyys tulee koetelluksi vapaan moottoritien auetessa. Takapään lukko jakaa voimaa molemmille pyörille, joten sutimista ei ilmene. Kiihtyvyys on rivakkaa pidon salliessa kuivalla asvaltilla ja renkaat lämmenneinä. Moottoritiellä esiintyy lievää taipumusta vetelyyn. Syitä liene useita: voimat, leveät renkaat ja teiden urat, mutta myös olka-alueiltaan kuluneet renkaat, jotka ovat ilmeisesti saaneet kyytiä. Matala auto on erittäin suuntavakaa. Keltainen ohjus pysyy vaivatta valitulla ajolinjalla myös kaarteissa. Viimeistely vakuuttaa Moottorin kyvyt ja vaihteiston kyvyt, muotoilu sekä sisätilojen viimeistely vakuuttavat. Lisävarusteilla kuorrutettuna auton hinta kipuaa 289 042 euroon. Jos hinta ei ylitä budjettia, saa rahalla tuhdisti autoa ja varsinkin huomioarvoa! Teksti: Marko Jokela Kuvat: Lauri Ahtiainen Mercedes-AMG GT S Hinta alkaen 289 042 € Moottori Moottori 3 983 cm³, 8-sylinteriä, 7-v. automaattivaihteisto, takaveto. Teho 375 kW (510 hv), 6250 r/min Vääntö 650 Nm (1750–4750 r/min) Vääntö 650 Nm (1750–4750 r/min) Kiihtyvyys 0–100 km/h 3,8 s Kulutus l/ 100 km NEDC-kulutus 9,4 (yhd.) (l/km) CO2-päästöt 219 g/km Takuu 2 vuotta Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 26.4.2024 Koeajo Koeajo: Mazda MX-30 R-EV on erikoinen sekoitus sähköä ja wankelia 26.4.2024 Ajoneuvot Opel Grandland on nyt täysin uusi – luvassa lisää kokoa ja näköä sekä hurjia lupaava täyssähkömalli 25.4.2024 Ajoneuvot Nimi muutettu: Mazda 6 ei katoa, vaan muuttaa muotoaan – tällä kertaa kiinalaisena sähköautona 25.4.2024 Koeajo Koeajo: Suzuki Swift – tonnikeiju tarjoaa halvalla hauskaa 25.4.2024 Ajoneuvot Lamborghini Urus SE kulkee 60 kilometriä sähköllä – ja pauhaa 800 hevosvoiman edestä 24.4.2024 Ajoneuvot Mercedes-Benz G580 with EQ Technology – ei nimi vuoden odotetuinta sähkömonsteria pahenna 24.4.2024 Koeajo Koeajo: Mercedes-Benz V 300 d 4Matic – pröystäilemätöntä luksuskyytiä 23.4.2024 Koeajo Maistiainen: täyssähköinen Porsche Macan alle 85 000 eurolla 23.4.2024 Ajoneuvot 350 000 uutta kotia vuodessa – tätä kaikkea sopii odottaa bestseller BMW X3:n pian koittavalta uudistukselta Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 25.4.2024 Koeajo Koeajo: Suzuki Swift – tonnikeiju tarjoaa halvalla hauskaa 25.4.2024 Ajoneuvot Nimi muutettu: Mazda 6 ei katoa, vaan muuttaa muotoaan - tällä kertaa kiinalaisena sähköautona 24.4.2024 Yleinen Uusi Tesla Model 3 Ludicrous on kolmessa sekunnissa nollasta sataan kiihtyvä perheauto, jonka saa alle 60 000 eurolla - naurettavaa 25.4.2024 Uutinen Polestar 4 kävi ensivisiitillä Suomessa – tältä näyttää auto ilman takalasia 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 22.4.2024 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Simca Chambord V8 - ”kaunis mutta voimaton” 19.4.2024 Ajoneuvot Suomen presidentin käyttöön ensimmäistä kertaa koskaan Audi - mutta onko 1,1 miljoonan euron A8 L Security suhteessa edes kallis? Meillä on keinoja selvittää 19.4.2024 Koeajo Maistiainen: Škoda Kodiaq – suosikki nyt lataushybridinä alkaen 48955 euroa 23.4.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: Mercedes-Benz S124 tyylikkäämmäksi tummennuskalvojen poistolla 1.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Toyota Yariksen avolavaversio ei ole ollenkaan hassumpi 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 9.4.2024 Autoilu Auton kilometrimittaria rukattu – mistä huijaus paljastuu? 2.4.2024 Ajoneuvot 7 vuotta vanha hybridi-Volkkari hajosi takuuaikana – korjaus kesti kuukausia, syntyi yli 14 000 euron lasku