25.8.2017

Harley-Davidson uudistaa Softail-malliston kaudelle 2018

Harley-Davidson uudistaa Softail-malliston kaudelle 2018

Harley-Davidson julkistaa 115-vuotisjuhlansa kunniaksi yhden suurimmista tuotekehitysprojekteistaan, jonka tuloksena vuoden 2018 mallisto täydentyy kahdeksalla uudella Softail-customilla.

Täysin uusissa Fat Boy, Heritage Classic, Low Rider, Softail Slim, Deluxe, Breakout, Fat Bob ja Street Bob -moottoripyörissä on aiempaa jäykempi ja kevyempi teräsrunko sekä uusittu etu- ja takajousitus. Moottoreiksi mallistoon vaihtuvat Milwaukee-Eight 107- ja 114 -moottorit.

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Uusi alusta ja huippuluokan jousitus

Edeltäjiinsä verrattuna uusi alusta mahdollistaa suuremmat kallistuskulmat useille Softail-malleille, terävämmät käännökset, nopeamman kiihdytyksen, ketterän ja kevyemmän ajon, sekä seisontatuen helpomman käytön.

Jäykkä hiiliteräksinen putkirunko on jopa 65 prosenttia jäykempi kuin aiemmissa Softail-malleissa, minkä ansiosta koko alustan jäykkyys on kasvanut 34 prosenttia. Uusi muotoilu on myös vähentänyt komponenttiosien määrän puoleen ja vähentänyt hitsaamisen tarvetta 22 prosenttia.

Saatavilla on kaksi yksilöllistä takahaarukkaa – yksi kapeammille ja toinen leveämmille renkaille. Leveä runko on 5,89 kiloa (15%) kevyempi, kun kapea runko on puolestaan keventynyt 8,16 kiloa (20%). 130 mm joustovara on optimoitu ajomukavuutta silmällä pitäen. Samaan tähtäävät uudelleen suunniteltu ohjausakselin kulma ja jättö.

Harley-Davidson uudistaa Softail-malliston kaudelle 2018
Kauden 2018 Harley-Davidson Softail Slim

Vuoden 2018 Softailit ovat jopa 17 kiloa aiempaa kevyempiä ja teho-painosuhteeltaan kehittyneempiä, minkä ansiosta ne kiihtyvät ja pysähtyvät nopeasti. Osassa malleista on erityisesti uutta runkoa varten suunnitellut renkaat. Uudet satulamallit ja -materiaalit tarjoavat istuvamman vaihtoehdon erilaisille kuljettajille.

Kaksi uutta moottorivaihtoehtoa

Kaikissa uusissa Softail-malleissa on vakiona Milwaukee-Eight 107 V-Twin -moottori. Lisähintaan tarjolla on isompi Milwaukee Eight 114-kuutiotuumaisena versiona. Uuden Softailin runko paketoi moottorin tiiviisti sisäänsä, vahvistaen samalla alustan jäykkyttä.

Milwaukee-Eight 107:

Vakiona kaikissa malleissa.
107 CID; 1745 cc
100 mm poraus ja 111,1 mm iskunpituus sekä 10.0:1 puristussuhde
0-100 km/h – 10 % nopeampi kiihdytys kuin High Output Twin Cam 103 -moottorissa.
100-130 km/h 5. vaihteella – 16 % nopeampi kiihdytys kuin High Output Twin Cam 103 -moottorissa.

Milwaukee-Eight 114:

Lisävarusteena.
Saatavilla neljään malliin: Fat Bob 114, Fat Boy 114, Breakout 114, Heritage Classic 114
114 CID; 1868 cc
102 mm poraus ja 114,3 mm iskunpituus sekä 10.5:1 -puristussuhde
Ventilator-ilmanpuhdistin 114-grafiikoin ja tunnuksin
0-100 km/h – 9 % nopeampi kiihdytys kuin Milwaukee-Eight 107 -moottorissa.
100-130 km/h 5. vaihteella –13 % nopeampi kiihdytys kuin Milwaukee-Eight 107 -moottorissa.

Lähde ja kuvat: Harley-Davidson

Luetuimmat