Ajoneuvot | Moottoripyörät | 16.3.2019

Harley-Davidson Electra Glide Standard – varusteita ja hintaa pois

Harley-Davidson täydentää Electra Glide -touringmallistoaan perusvarustellulla Standard-versiolla.

Jaa artikkeli

Harrikan Electra Glide -matkamallit tunnetaan täydellisyyttähipovasta varustetasostaan. Nyt amerikkalaisvalmistaja kosiskelee hieman pelkistetymmällä varustetasolla ja edullisemmalla hinnalla uusia asiakkaita touring-mallistonsa pariin.

Standard-lisänimeäkantava versio on helposti tunnistettavissa ulkoisesti Electra Glide -perheeseen kuuluvaksi.

Harley-Davidson

Elämys vain yhdelle

Matkustajan satula loistaa poissaolollaan, samoin tietysti matkustajan astinlaudat ja kahvat. Etukate ja sivulaukut ovat tuttua Electra Glidea, mutta takalaukku on jätetty pois.

Suurin yksittäinen muutos on kosketusnäytöllisen tietoviihdejärjestelmän puuttuminen. Milwaukeelaistehtaan tiedotteessa tämäkin käännetään voitoksi niin, että se jättää kuljettajalle enemmän aikaa keskittyä itse ajamiseen.

Vakionopeussäädin ja säädettävätakajousitus kuuluvat Standard-version vakiovarusteisiin. Joissakin maissa jopa ABS-jarrut on jätetty perusvarustelusta pois, mutta Euroopassa ne ovat pakolliset ja kuuluvat siten Suomeen tuotavaan versioon.

Tuttu Milwaukee Eight V2 -moottori

Moottorina on 45-asteinen Milwaukee Eight V2-moottori. 107-kuutiotuumainen eli 1746-kuutioinen moottori on ilma-öljyjäähdytteinen. Sille ilmoitetaan vääntölukemaksi 151 newtonmetriäalhaisella 3250 kierroksella. Moottorin jatkeena on kuusivaihteinen vaihteisto ja hihnaveto.

Harley-Davidson

Harley-Davidson on aina tunnettu runsaasta lisävarustevalikoimastaan, jolloin asiakas voi customoida pyöränsäyksilölliseksi.

Electra Glide Standard on tavallaan paluu tähän järjestelmään, sillänyt asiakkaalle ei myydäpyörän mukana kaikkia mahdollisia varusteita vaan asiakas voi rastittaa tehdaslisävarusteiden listalta vain haluamansa varusteet.

Electra Glide Standardin hinnaksi Suomessa ilmoitetaan 33 730 euroa, mikäon peräti 6 630 euroa vähemmän kuin malliston huipulla oleva Ultra Limited.

Teksti: Janne Huhtala Kuvat: Harley-Davidson

Jaa artikkeli

Keskustelu