Koeajo: entistä vaikuttavampi Audi A7
Kevyt hipaisu Audi A7:n kaasupolkimeen riittää. Hyvää: kevyt kaasuvaste, muhkea vääntö, hulppea tavaratila. Huonoa: gps-perusteinen nopeusrajoitusnäyttö ei seuraa muuttuvia rajoituksia.
Audi A7 on saanut uuden TFSI-bensiinimoottorin. Voimanlähteen 252 hv:n teho ja 370 Nm:n vääntö yhdistettynä ilmajousitukseen, kahdeksanportaiseen S-tronic -automaattivaihteistoon ja quattro-nelivetoon on vakuuttava kokonaisuus.
Kuljettajan mielihyvän viimeistelee kaasupoljin, joka kuuntelee kaasuvarpaan hipaisuja herkällä korvalla.
Tällä autolla ei jää kenenkään jalkoihin, mutta ajaminen on samalla arvokkaan vähäeleistä, kun kaikki hallintalaitteet toimivat erittäin helposti ja vaivattomasti.
Halvimmillaan Audi A7 maksaa 74 945 euroa. Kyseessä on tällöin A7 Sportback 3.0 TDI 140 kW Quattro S-tronic. Koeajettu A7 oli varusteltu runsaalla Land of quattro -lisävarustuksella.
Varusteiden kera yksilölle kertyy hintaa peräti 99 767 euroa. Tällä rahalla kauppaan kuuluu muun muassa mukautuva ilmajousitus, akustinen ja optinen pysäköintijärjestelmä eteen ja taakse, urheiluistuimet edessä, alcantara/nahkaverhoilu, valopaketti sisälle ja ulos sekä MMI Navigointi plus -järjestelmä kosketuspaneelilla.
Tilaa riittää
Sisätilat ovat avarat. Myös takaistuimella on kiitettävästi tilaa, vaikka korin muotoilu laskeekin kattoa voimakkaasti auton perää kohti.
Tavaratila onkin sitten oma lukunsa. Takaluukku on leveä ja avautuu kiitettävän reilusti. Virallisten mittojen mukaan tavaratilaa takaistuinten selkänojat taitettuna on enimmillään jopa 1 390 litraa.
Käytön kannalta tavaroiden kiinnitysvarusteet nousevat arvoonsa. Varsinkaan kurakelillä ei ole kiva kurkotella tavaratilan etureunaan luisuneita tavaroita, sillä tavaratila on todella syvä. Ongelma ratkeaa kuitenkin helposti tavaraverkoilla ja -koukuilla.