8.3.2018 Ajoneuvot Can-Am Renegade X XC 650 ABS – Vauhtia yli tarpeen Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä ABS-jarruilla varustetulla Renegadella saa ajaa 80 km/h. Tarvittaessa se kulkee vielä selvästi kovempaa. Can-Am Renegade X XC 650 on markkinoiden ensimmäisiä ABS-jarrullisia mönkijöitä. Lukkiutumaton jarrujärjestelmä nostaa sen sallitun ajonopeuden 80 kilometriin tunnissa. ABS-järjestelmän Can-Amiin toimittaa Bosch. Mönkijäkäytössä lukkiutumattoman jarrujärjestelmän vaatimukset ovat täysin erilaiset kuin esimerkiksi henkilöautokäytössä, joten Boschilla on takanaan yli 40 000 kilometrin testausurakka ennen kuin tuote päästettiin markkinoille. Kuljettaja voi valita vetotavaksi joko taka- tai nelivedon. Etujousituksen joustomatka on 229 milliä ja takana 236 milliä. Maavaraa on hieman Outlander-mallia vähemmän, 267 milliä. Korkean huippunopeuden takia alle on valittu kunnolliset Foxin 1.5 Podium RC2 -iskunvaimentimet. Ohjaustehostin tehostaa matalilla nopeuksilla enemmän ja vauhdin kasvaessa tehostus vähenee. Kuljettaja voi valita kolmesta ohjaustehostimen asetuksesta mieleisensä. Peräkärryn suurin paino jarruitta on 335 kiloa ja jarruin 660 kiloa. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Huippunopeus yli 100 kilometriä tunnissa Valmistaja ilmoittaa kaikille kolmelle moottorivaihtoehdolle - 570, 650 ja 1000 - huippunopeudeksi 105 kilometriä tunnissa. Nopeutta ei siis ole rajoitettu 80 kilometriin tunnissa, vaikka se onkin Renegaden suurin sallittu ajonopeus maantiellä. Pienimmälläkin moottorilla suurin sallittu nopeus saavutetaan paikaltaan lähtien yhdeksässä sekunnissa, isommilla ja tehokkaammilla moottoreilla tietysti vieläkin nopeammin. Tehokkuuden tunnetta lisää Renegaden pienet mitat: akseliväliä on vain 1295 milliä, kokonaisleveys jää 1168 milliin ja istuinkorkeutta taas on peräti 877 milliä. Todellista suorituskykyä parantaa alhainen 303 kilon omapaino. Jos suorituskyky ei 62-hevosvoimaisella 650-mallilla tunnu riittävältä, löytyy malliston huipulta 1000-kuutioinen 82-hevosvoimainen versio. Lue myös: Mönkijä - millä kortilla ja kuinka kovaa? Can-Am Renegade X XC 650 ABS Moottori: Rotax V2, 650 cc, nestejäähdytys Teho: 62 hv Vetotapa: CVT-veto, nopea/hidas, 2wd/4wd Akseliväli: 1295 mm Renkaat: edessä 25 x 8 x 12, takana 25 x 10 x 12 Maavara: 267 mm Kuivapaino: 303 kg Maksiminopeus: 105 km/h (maantiellä sallittu 80 km/h) Hinta: alkaen 12 690 € Takuu: 2 vuotta Teksti: Janne Huhtala Kuvat: BRP Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 19.4.2024 Koeajo Maistiainen: Škoda Kodiaq – suosikki nyt lataushybridinä alkaen 48955 euroa 19.4.2024 Ajoneuvot Suomen presidentin käyttöön ensimmäistä kertaa koskaan Audi - mutta onko 1,1 miljoonan euron A8 L Security suhteessa edes kallis? Meillä on keinoja selvittää 19.4.2024 Ajoneuvot 24 senttimetriä ja yksi kokonainen istuinrivi lisää: uuden C3 Aircrossin myötä Citroën C3:n käsite venyy ja paukkuu 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 18.4.2024 Koeajo Maistiainen: Audi A3 Allstreet – kolme ratkaisevaa lisäsenttiä? 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 16.4.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: ”onko teillä edes oikeita työkaluja autoonne?” 16.4.2024 Koeajo Koeajo: Škoda Superb Combi – kuin hengähdystauko kaiken nykymaailman hektisyyden keskellä 17.4.2024 Ajoneuvot Uudistunut Nissan Qashqai leikittelee muun muassa valoilla, väreillä ja isompien autojen herkuilla 24.3.2024 Ajoneuvot Et ollutkaan ainoa, joka ei ymmärtänyt Audin numeropohjaista mallimerkintäpolitiikkaa - siksi se siirtyy historiaan 20.3.2024 Ajoneuvot Vanhassa, yli 170 000 kilometriä ajetussa Škodassa havaittiin suuri öljynkulutus pian kauppojen jälkeen – myyjän mielestä autossa ei ollut vikaa luovutushetkellä 1.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Toyota Yariksen avolavaversio ei ole ollenkaan hassumpi 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 9.4.2024 Autoilu Auton kilometrimittaria rukattu – mistä huijaus paljastuu?