12.11.2018

Autoilun superviikonloppu – kolme neljästä harkitsi uuden auton ostoa

Auto 2018 -tapahtuman yhteydessä viime viikonvaihteessa ajettiin yli 2 700 uusien autojen koeajoa.

Helsingin Messukeskuksessa järjestetyn tapahtuman kävijöistä kolme neljästä kertoi harkitsevansa uuden auton ostoa seuraavan kolmen vuoden aikana.

Kävijöiden mukaan tapahtumassa vierailu vaikuttaa automerkin ja mallin valintaan.

Auto 2018 -tapahtumassa vieraili kolmen päivän aikana 27 000 kävijää.

– Auto 2018 -tapahtumassa nähtiin enemmän automerkkejä kuin Pariisin autonäyttelyssä muutama viikko sitten. Missään muussa tapahtumassa maailmallakaan ei ole näin laajaa koeajomahdollisuutta, toimitusjohtaja Tero Kallio Autotuojat ja -teollisuus ry:stä kertoo.

Auto 2018_Tero Kallio

Kallion mukana tapahtuma on onnistunut niin näytteilleasettajien kuin autoista kiinnostuneiden kuluttajienkin kannalta.

TNS Gallupin kävijätutkimuksen mukaan Auto 2018 -tapahtuman kävijöistä 79 prosenttia harkitsee uuden auton ostoa kolmen vuoden sisällä. Jopa 78 prosenttia ilmoitti tapahtuman vaikuttavan automerkin ja -mallin valintaan.

Kävijätutkimukseen vastanneista 200 kävijästä 93 prosenttia oli tyytyväisiä ja 83 prosenttia sanoi tulevansa varmasti tai todennäköisesti tapahtumaan myös seuraavalla kerralla.

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Koeajossa lähes 200 autoa

Auto 2018 -tapahtumassa oli koeajettavana lähes 200 autoa 29 eri merkiltä.

Tapahtumaan osallistuivat muun muassa Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroën, Cupra, Dacia, DS, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Isuzu, Jaguar, Jeep, Kia, Land Rover, Lexus, Lotus, Mazda, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Porsche, Renault, Seat, Suzuki, Škoda, SsangYong, Toyota ja Volkswagen.

Lisäksi esillä oli joukko muidenkin merkkien urheilu- ja erikoisautoja.

Auto 2018 -tapahtuman yhteydessä julkaistiin Auto- ja liikennetoimittajat ry:n valitsema Vuoden Auto Suomessa 2019 ja se on Ford Focus. Messukeskus järjesti Auto 2018 -tapahtuman yhteistyössä Autotuojat ja -teollisuus ry:n kanssa.

Tapahtuman pääyhteistyökumppaneita ovat Grano Diesel, Lähitapiola ja Santander Consumer Finance.

Lähde: Messukeskus Kuvat: Antti Hentinen

Luetuimmat