1.5.2019

AMG-pomo Moers: ”Kun kysyn AMG GT:stä, asiakkaat haluavat nelivedon”

AMG nelivedot

Mercedes-AMG:tä luotsaava Tobias Moers vihjaa, että hybridien lisäksi AMG:n tulevaisuus sisältänee enemmän nelivetoja.

Mercedes-AMG:tä luotsaava Tobias Moers on kommentoinut brittilehti Autocarille saksalaisen tehobrändin tulevaisuudesta.

– Asiakkaat ovat antaneet meille vastauksen ja useimmat haluavat nelivedon, Moers kommentoi takavedoista tunnetun AMG-brändin tulevaisuutta.

Mercedes-AMG GT C Roadster Edition 50

– Kun kysyn asiakkailta [AMG] GT:stä, he kysyvät minulta nelivedosta. Se on AMG:n huono puoli käytettävyyden suhteen verrattuna kilpailijoihimme. Esimerkiksi Münchenissä asuvat kysyvät aina ja aina nelivedosta – luultavasti turvallisuuden ja vakauden takia.

Moers huomauttaa samalla, että kun mallistossa oli E-sarjan AMG takavetona ja nelivetona, yli 90% asiakkaista valitsi nelivedon. Tämän hetken E 63 tarjoaakin nelivedon ja takavedon samassa paketissa.

Slush y Mobilityssä puhunut AMG:n Moers: “Jatkossa myydään elämyksiä”
Tobias Moers Slush y Mobility -tapahtumassa vuonna 2017.

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Seuraavaksi hybridejä

Moers vahvisti, että AMG:n tuttu V8 jatkaa seuraavaksi elämäänsä hybridinä ja että 630 hevosvoiman suorituskykyä ei tulla ylittämään polttomoottorin avulla. V12 poistuu AMG:n mallistosta S65 Final Editionin myötä, mutta moottorityyppi on edelleen AMG:n vastuulla.
– Ehkä Maybach käyttää niitä seuraavan sukupolven S-sarjassa, mutta ei AMG, Moers kommentoi.

V8 saa parikseen lataushybriditekniikkaa ja yhdistelmä nähdään ensimmäiseksi neliovisen AMG GT:n kanssa ensi vuonna. Kyseessä on AMG:n vastaus Porsche Panameran rajuille Turbo S E-Hybrid -versiolle.

Kun Moersilta kysyttiin V8:n tulevaisuudesta pienemmissä automalleissa, vastaus oli ympäripyöreä.
– Siinä on tilaa spekulaatiolle.
Seuraavan sukupolven C 63 saattaisi esimerkiksi luottaa turboahdettuu kuusisylinteriseen moottoriin nykyisten 53 AMG -mallien tavoin.

Mercedes-Benz SLC 300 Final Edition

Tiukempi ei kuultiin puolestaan huhuille siitä, että nyt poistuva SLC-roadster herätettäisiin henkiin kilpailijaksi Porsche 718 Boxsterille.
– Tiedän yhtiöitä, jotka yrittävät saada lähestyttävän urheiluauton noin 40 000 euron segmenttiin. Se ei suju kovin hyvin. Se jää nähtäväksi.

Vihreää valoa näytettiin uudelle SL:lle, jota AMG-jaosto kehittelee uuden AMG GT:n pohjalevylle.
– Keskitymme SL:ään tulevaa varten. Täysin erilainen auto, se on urheiluauto. Yhtiö on puskenut hanketta täydellä kaasulla kaksi vuotta. Pohjarakenne jaetaan GT:n ja SL:n kesken, Moers kiteytti.

Lähde: Autocar Kuvat: Lauri Ahtiainen, Aake Kinnunen, Mercedes-Benz

Lue myös:

Luetuimmat