11.8.2018

231-hevosvoimainen Kawasaki H2 vm. 2019 – markkinoiden tehokkain

Kawasaki H2 Ninja

Tämän vuoden tehokkain katupyörä Ducati Panigale V4 on menettämässä ykköspaikkansa Kawasakin päivitetylle H2-mallille, joka tulee markkinoille kaudelle 2019.

Markkinoiden ainoa kompressoriahdettu Hypersport-luokan moottoripyörä Kawasaki H2 kokee ensimmäisen teknisen päivityksensä, jossa suurin muutos tulee olemaan 31 hevosvoimalla kasvanut huipputeho. Vuonna 2015 markkinoille tulleen H2:n 1000-kuutioinen nelisylinterinen rivimoottori on tähän asti tuottanut 200 hevosvoiman huipputehon, mutta kompressoriahdetusta moottorista voidaan helposti puristaa lisää ruutia ulos.

Kawasaki H2 Ninja

Sen rinnakkaismallina markkinoilla oleva H2R on 300-hevosvoimainen, mutta sitä ei pysty rekisteröimään katukäyttöön. Nyt Kawasaki julkisti ensi vuoden mallistaan vasta huipputehon, ei sen tarkemmin millä kierrosluvulla se saavutetaan tai mikä on uusi vääntölukema.

Kawasaki H2 Ninja

Tehonlisäys ei ole ainoa muutos ensi vuodeksi, vaan sekä tekniikkaa että ulkonäköä päivitetään laajemmin. Etujarruiksi on vaihdettu Brembon viimeisimmät ”Stylema”-jarrusatulat, joiden luvataan parantuneen jarrutustehon lisäksi jäädyttävän tehokkaammin jarrupaloja. Myös jarrunesteen luvataan pysyvän viileämpänä. Ensiasennusrenkaaksi on vaihdettu Bridgestonen huippumalli RS11.

Kawasaki H2 Ninja

Uusi mittaristo on täksi vuodeksi esitellystä kompressoriahdetusta sporttouring-malli H2 SX SE:stä tuttu väri-TFT-näyttö, jota on ryyditetty vielä bluetooth-yhteydellä. Mittaristo näyttää kuljettajalle sekä numeroina että palkkina kompressoriahtimen antaman ”buustin”. Yhtenä uuden H2:n erikoisuutena on maalipinta, jonka luvataan itse korjaavan pienet naarmut vähitellen.

Vuosimallin 2019 Kawasaki H2:n tarkemmat tekniset tiedot ja hinta julkistetaan myöhemmin. Alla nykymallin tekniset tiedot, joihin siis on luvassa muutoksia lähinnä huipputehon ja mahdollisesti hinnan osalta.

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Kawasaki H2 vm. 2018

Kawasaki H2 Ninja

Moottori: kompressoriahdettu 998-kuutioinen nelisylinterinen rivimoottori
Teho: 200 hv / 11 000 r/min
Vääntö: 133,5 Nm / 10 000 r/min
Voimansiirto: 6 vaihdetta, ketjuveto

Akseliväli: 1455 mm
Istuinkorkeus: 825 mm
Paino: 238 kg
Tankin tilavuus: 17 litraa
Hinta: 38 499 €

Teksti: Janne Huhtala Kuvat: Kawasaki

Luetuimmat