8.9.2018

15. kerta peräkkäin – Toyota Suomen luotetuin automerkki

Toyota valittiin Reader's Digest -lehden vuotuisessa Luotetuin Merkki -tutkimuksessa Suomen luotetuimmaksi automerkiksi

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Valittujen Palojen Suomen Luotetuin Merkki -tutkimuksen Auto-kategoriassa Toyotan nimesi luotetuimmaksi merkiksi 18,2 % vastaajista.

Kärkipaikka heltisi kirkkaasti ennen seuraavaksi tullutta Volvoa (14,3 %) ja Mercedes-Benziä (7,1 %).

Kysely on toteutettu nettipohjaisena tutkimuksena vuoden 2017 loppupuolella.

Vuodesta 2001 asti järjestetyn kyselyn tarkoituksena on selvittää, mihin merkkeihin kuluttajat luottavat eri tuoteryhmissä. Kysely selvittää myös muun muassa luottamusta eri instituutioihin sekä eri ammattien edustajiin.

Valintaa ei pohjustettu vaihtoehdoilla

Tuoteryhmiä, joista Auto-kategoria on siis yhtenä, on yhteensä 45 kappaletta. Tutkimukseen vastanneet ovat nimenneet merkin vastaten avoimeen kysymykseen, eli toisin sanoen vastaajilla ei ole ollut valmista listaa joista merkit tulisi valita.

Arvioitavia ominaisuuksia on tutkimuksessa viisi: laatu, hintansa arvoinen, vahva tuoteimago, kuluttajien tarpeisiin vastaaminen sekä eettisesti vastuullinen.

Tutkimuksessa kysytään lisäksi, onko vastaaja nimeämänsä merkin asiakas ja voisiko hän suositella sitä muille.

Tutkimukseen vastanneet on poimittu Valittujen Palojen tilaajarekisteristä ja tulos on painotettu iän (yli 20-vuotiaat) sekä sukupuolen mukaan väestöä vastaavaksi. Vastaajia oli kaikkiaan yli 2 000 kpl.

– Pidämme tätä kunnianosoitusta suuressa arvossa. Se kertoo meille, että pitkäjänteinen työmme kantaa hedelmää ja haluamme olla jatkossakin luottamuksen arvoisia. Toyotan tarjoamassa mielenrauhassa laadukas auto on vain osa kokonaisvaltaista asiakaskokemusta, mitä vaalitaan verkostossamme ympäri Suomea huippuammattilaisten voimin, toteaa voitosta tyytyväinen Toyota Auto Finland Oy:n markkinointijohtaja Mikko Kekäläinen.

Valitut Palat_Toyota

Palkinnon vastaanottivat Toyota Auto Finland Oy:n markkinointiviestinnän suunnitteluspesialisti Laura Pihkala ja tiedotuspäällikkö Pekka Karvinen.

Lähde ja kuva: Toyota Auto Finland Avauskuva: Moottorin arkisto/Aake Kinnunen

Luetuimmat