26.5.2017 Matkailu Kumpi lentoyhtiö tarjoaa paremmat jäsenedut – Finnair Plus vai SAS Eurobonus? Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Matkailijan kannattaa selvittää, mitä etuja kertyneillä lentopisteillä saa oikeasti. Monet keräävät lentoyhtiöiden palkintopisteitä vain ilmaisten palkintojen ja lentojen toivossa. Toisille pisteiden keräämisessä on kyse jäsenstatuksen saavuttamisessa. Lentoyhtiöiden kanta-asiakasohjelmien tasot avaavat jäsenelle rahanarvoisia ja ylellisiä etuja matkalle. Jäsentasoja kivutaan ylöspäin ansaitsemalla tasopisteitä, joita saa lentämällä kyseisen lentoyhtiön tai samaan lentoallianssiin kuuluvien lentoyhtiöiden lennoilla. Lentopisteluottokortteja vertaileva VertaaEnsin.fi on käynyt lävitse suomalaisille matkailijoille tuttujen Finnairin ja SAS:in kanta-asiakasohjelmien tasojäsenyyksiä ja niiden etuja. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Kahdenlaisia pisteitä Jäsentasoetuja hamuavan asiakkaan on syytä ymmärtää mitä eroa on eri pisteillä. Finnairin ja SAS:n lentopisteohjelmissa kerätään Finnair Plus -pisteitä ja SAS EuroBonus -pisteitä. Nämä pisteohjelmat jakaantuvat kumpikin kahdenlaisiin pisteisiin. Finnairilla Plus-palkintopisteet oikeuttavat erilaisiin palkintoihin, kun taas tasopisteillä saavutetaan jäsenetuja kuten nopeampi turvatarkastus ja loungevierailut. SAS:illa pisteet jaetaan Ekstra- ja Basic-pisteisiin, joista jälkimmäisiä käytetään jäsentasojen kiipeämiseen. Tasopisteiden kertymiseen lentämällä vaikuttaa lentolipun hinta, tyyppi ja luokka, sekä lennon pituus ja asiakkaan nykyinen jäsentaso. Jäsentason edut vaihtelevat tason mukaan ja monia niistä voi hyödyntää samaan allianssiin kuuluvien lentoyhtiöiden lennoilla. Finnair Plus ja SAS EuroBonus pähkinänkuoressa Finnair Plus perus-jäsentasot: basic, silver, gold ja platinum (lisäksi Finnair-junior ja lifetime). SAS: basic, silver, gold ja diamond. Basic taso oikeuttaa jo keräämään pisteitä ja saamaan erikoistarjouksia. Oneworldiin kuuluvan Finnairin jäsentasot vastaavat oneworldin oman kanta-asiakasohjelman jäsentasoja, joten Finnair Plus jäsen voi hyödyntää oneworld jäsenetuja 15 eri lentoyhtiön lennoilla. Onewordilla on yli 650 loungea ympäri maailmaa, yli tuhat lentokohdetta, yli 160 eri maassa. Scandinavian Airlines on osa Star Alliancea. Star Alliance muodostuu 28 lentoyhtiöjäsenestä: 1 356 lentokohdetta, 193 maassa. Monet SAS:n Eurobonus-edut ovat myös voimassa sen yhteistyökumppaneiden lennoilla. SAS:n jäsentasojen saavuttamiseen tarvitaan huomattavasti vähemmän pisteitä tai lentoja (kultataso poikkeuksena). Star Allianceen kuuluvalla SAS:lla lähes tuplasti enemmän yhteistyölentoyhtiöitä etujen käyttöön ja pisteiden keräämiseen. SAS:n kultajäsen voi jo lahjoittaa yhden hopea-jäsenyyden valitsemalleen henkilölle per seurantajakso. EuroBonus -pisteet ovat voimassa pidempään kuin Finnair Plus -pisteet (4–5 vuotta vs. 3 vuotta). Paljon lentävän on mahdollista saavuttaa korkeampi jäsentaso nopeammin EuroBonus-ohjelmassa. Jäsentasojen vertailu ei ole kuitenkaan täysin yksiselitteistä, sillä siihen vaikuttaa myös pisteiden ansaintajärjestelmä, joka ei ole suoraan verrannollinen. Myös halpalentoyhtiö Norwegianin lentopisteiden kerääminen nostaa suosiotaan. Norwegian Reward ohjelmassa CashPoint-pisteitä kerätään vain lentopalkintoihin. Finnair Plus -palkintopisteitä voi kerätä Finnair-Plus Visa, Visa Gold, MasterCard ja Diners Club luottokorteilla. SAS:n EuroBonus -pisteitä ansaitaan SAS Eurobonus Diners Club- ja SAS Eurobonus World MasterCardilla. Yleisesti yhdestä kulutetusta eurosta saa yhden lentoyhtiön palkintopisteen. Tasopisteiden kertyminen: FinnairSASPohjoismaat, yhdensuuntainen lento250–2 000 p.250–1 000 p.Euroopan sisäiset lennot, yhdensuuntainen lento500–4 000 p.500–2 000 p.USA & Aasia, yhdensuuntainen lento2 000–16 000 p.3 000–12 000 p. Paljon lentävän on mahdollista saavuttaa korkeampia jäsentasoja nopeammin EuroBonus-ohjelmassa. Jäsentasojen vertailu ei ole kuitenkaan täysin yksiselitteistä, sillä siihen vaikuttaa myös pisteiden ansaintajärjestelmä, joka ei ole suoraan verrannollinen. Se mille lentoyhtiölle pisteidenkeruun kannattaa keskittää, riippuu ennen kaikkea millaisia etuja arvostaa, ja mitä pisteiden keräämisen eteen on valmis tekemään. Muita suomalaisten suosimia kanta-asiakasohjelmia ovat mm. Oneworldiin kuuluvat British Airwaysin Executive Club ja American Airlinesin AAdvantage. Lähde: VertaaEnsin.fi Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 25.4.2024 Uutinen Polestar 4 kävi ensivisiitillä Suomessa – tältä näyttää auto ilman takalasia 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 23.4.2024 Uutinen Nuoret hirvieläimet etsivät nyt elinpaikkojaan – ja voivat poukkoilla liikenteessä 21.4.2024 Matkailu Atomium Brysselissä: hyppäys atomiajan unelmiin 17.4.2024 Liikenne Veroaikeet: Autoilulle keppiä ja porkkanaa 16.4.2024 Uutinen Dacia Duster alkaen 24399 euroa – eikä muitakaan hintoja tarvitse muistaa kuin kaksi 15.4.2024 Matkailu Finnairilta lisää viikkovuoroja Japaniin – uutuutena Norjan Kirkkoniemi 14.4.2024 Matkailu Erikoiset päiväunet: Château Champ de Bataille – kurkistus Aurinkokuninkaan aikoihin 12.4.2024 Sähköautot Porsche odottaa uuden Taycanin myötä uusia asiakkaita – automalli noussut Porschen myydyimmäksi malliksi Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 25.4.2024 Koeajo Koeajo: Suzuki Swift – tonnikeiju tarjoaa halvalla hauskaa 24.4.2024 Yleinen Uusi Tesla Model 3 Ludicrous on kolmessa sekunnissa nollasta sataan kiihtyvä perheauto, jonka saa alle 60 000 eurolla - naurettavaa 25.4.2024 Uutinen Polestar 4 kävi ensivisiitillä Suomessa – tältä näyttää auto ilman takalasia 25.4.2024 Ajoneuvot Nimi muutettu: Mazda 6 ei katoa, vaan muuttaa muotoaan - tällä kertaa kiinalaisena sähköautona 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 22.4.2024 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Simca Chambord V8 - ”kaunis mutta voimaton” 19.4.2024 Ajoneuvot Suomen presidentin käyttöön ensimmäistä kertaa koskaan Audi - mutta onko 1,1 miljoonan euron A8 L Security suhteessa edes kallis? Meillä on keinoja selvittää 19.4.2024 Koeajo Maistiainen: Škoda Kodiaq – suosikki nyt lataushybridinä alkaen 48955 euroa 23.4.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: Mercedes-Benz S124 tyylikkäämmäksi tummennuskalvojen poistolla 1.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Toyota Yariksen avolavaversio ei ole ollenkaan hassumpi 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 9.4.2024 Autoilu Auton kilometrimittaria rukattu – mistä huijaus paljastuu? 2.4.2024 Ajoneuvot 7 vuotta vanha hybridi-Volkkari hajosi takuuaikana – korjaus kesti kuukausia, syntyi yli 14 000 euron lasku