1.5.2016 Liikenne Hinausauto pelastaa autoilijan pulasta – turvallisesti Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Omatoiminen hinaus on työlästä ja altistaa vahingoille. Hinaushaasteet ovat moninaiset. Nytkähtelevä hinaus voi huomion herpaantuessa rypistää peltiä hinattavan auton töksähdettyä hinaajansa perään. Hinausköysi on pidettävä hidastettaessa suorana hinattavan auton jarruilla, ja kiihdyttäessä on ensin otettava varovasti köydestä löysät pois. Muuten nykäys saattaa katkaista köyden tai rikkoa auton rakenteita. Auton vetosilmukka on tarkoitettu suoraan vetoon, eikä se välttämättä kestä epäsuoraa vetoa esimerkiksi ojasta vedossa. Erityisen vaarallista hinaus on risteysalueilla, sillä muut tienkäyttäjät eivät välttämättä havaitse autojen välistä köyttä. Sekin on hyvä muistaa, että jarru- ja ohjaustehostimet eivät ole päällä kun auto ei ole käynnissä. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Hinausauto paikalle 24/7 Jos matka tyssää, ja auto jää tien poskeen, kannattaa pyytää ammattiapua paikalle. Hinausauto korjaa auton turvallisesti talteen ja vie auton korjaamolle. – Ei ole tavatonta, että kun aletaan hinailla, niin kohta meillä soi puhelin ja tarvitaan pikaisesti hinausapua kahdelle autolle, yrittäjä Mikko Sipilä Hinausautokeskuksesta kertoo. Pääkaupunkiseudulla vuosikymmeniä toiminut hinausammattilainen on nähnyt moneen kertaan omatoimisuuden seuraukset. – On ihan tavallista, että hinausongelmat aiheuttavat autoilijalle suuremmat korjauskustannukset, kuin olisi koitunut sen alkuperäisen ongelman korjauttamisesta, Sipilä huokaa. Useimmat vapaaehtoiset autovakuutukset eli kaskovakuutukset korvaavat vakuutetun ajoneuvon hinauksen lähimpään korjaamoon, jos matka keskeytyy ajoneuvon teknisen vian tai vaurioitumisen vuoksi. Huolellinen autoilija on jo ennakolta selvittänyt oman vakuutuksensa kattavuuden. Ja matka jatkuu… Autoliiton Plus-jäsen ei jää pulaan automatkan tyssätessä, siitä pitävät kattavat matkanjatkamispalvelut huolen. Palveluihin kuuluvat muun muassa tiepalvelu, tekninen neuvonta, polttoaineen tuominen, renkaanvaihto, hinaus ja apuvirta – kaikki 24/7. Palvelu on jäsenen käytössä aina, kun hän kuljettajana tai matkustajana Suomessa yksityiskäyttöön rekisteröidyssä henkilö-, paketti-, kevytkuorma-autossa, mopoautossa tai matkailuautossa (enintään 4 000 kg). Harrasteajoneuvoilla Suomessa liikkuvat kiittävät sitä, että palvelu koskee kaiken ikäisiä kulkuneuvoja. Matkanjatkamispalvelu on siis henkilökohtainen, ei ajoneuvoon sidottu palvelu, joka varmistaa perillepääsyn. Palvelu on Plus-jäsenen käytössä myös moottoripyörällä liikuttaessa ja ulkomaillakin: yli 40 Euroopan maassa, myös Venäjällä. Hinausautokeskus Autoliiton Plus-jäsenyys Teksti: Marko Jokela Kuvat: Jari Saarentaus Lue lisää Kaikki artikkelit 25.4.2024 Uutinen Polestar 4 kävi ensivisiitillä Suomessa – tältä näyttää auto ilman takalasia 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 23.4.2024 Uutinen Nuoret hirvieläimet etsivät nyt elinpaikkojaan – ja voivat poukkoilla liikenteessä 17.4.2024 Liikenne Veroaikeet: Autoilulle keppiä ja porkkanaa 16.4.2024 Uutinen Dacia Duster alkaen 24399 euroa – eikä muitakaan hintoja tarvitse muistaa kuin kaksi 12.4.2024 Sähköautot Porsche odottaa uuden Taycanin myötä uusia asiakkaita – automalli noussut Porschen myydyimmäksi malliksi 11.4.2024 Uutinen Volkkarin sähköfarkku nähtiin ensi kertaa Suomessa – tätä on luvassa kesällä lisää 10.4.2024 Uutinen Vertailu: sähkö- ja bensiiniauton kustannukset – bensabudjetista sähkönsäästöön 8.4.2024 Yleinen Taksin käyttö: kuluttajien karut kokemukset – myös kuskit kertovat Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 25.4.2024 Koeajo Koeajo: Suzuki Swift – tonnikeiju tarjoaa halvalla hauskaa 24.4.2024 Yleinen Uusi Tesla Model 3 Ludicrous on kolmessa sekunnissa nollasta sataan kiihtyvä perheauto, jonka saa alle 60 000 eurolla - naurettavaa 25.4.2024 Ajoneuvot Nimi muutettu: Mazda 6 ei katoa, vaan muuttaa muotoaan - tällä kertaa kiinalaisena sähköautona 25.4.2024 Uutinen Polestar 4 kävi ensivisiitillä Suomessa – tältä näyttää auto ilman takalasia 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 22.4.2024 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Simca Chambord V8 - ”kaunis mutta voimaton” 19.4.2024 Ajoneuvot Suomen presidentin käyttöön ensimmäistä kertaa koskaan Audi - mutta onko 1,1 miljoonan euron A8 L Security suhteessa edes kallis? Meillä on keinoja selvittää 19.4.2024 Koeajo Maistiainen: Škoda Kodiaq – suosikki nyt lataushybridinä alkaen 48955 euroa 23.4.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: Mercedes-Benz S124 tyylikkäämmäksi tummennuskalvojen poistolla 1.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Toyota Yariksen avolavaversio ei ole ollenkaan hassumpi 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 9.4.2024 Autoilu Auton kilometrimittaria rukattu – mistä huijaus paljastuu? 2.4.2024 Ajoneuvot 7 vuotta vanha hybridi-Volkkari hajosi takuuaikana – korjaus kesti kuukausia, syntyi yli 14 000 euron lasku