30.3.2017

Volkswagen uskoo suomalaiseen jalkapalloon – Palloliitolle uusi pääyhteistyökumppani

Volkswagen ja Palloliitto

Volkswagen ja Palloliitto ovat solmineet yhteistyösopimuksen, joka nostaa saksalaismerkin osaksi suomalaista jalkapalloperhettä.

VV-Auto Group Oy/Volkswagen-henkilöautot kertoo solmineensa yhteistyösopimuksen Suomen Palloliiton ja Veikkausliigan kanssa.

Tuore kumppanuus on kattava. Sen piiriin kuuluvat miesten ja naisten A-maajoukkueet, futsal- ja nuorten maajoukkueet, Perhefutis-seurakehityshanke sekä Veikkausliiga.

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Sopimuksen myötä Palloliitto käynnistää alle kouluikäisille lapsille ja heidän vanhemmilleen suunnatun Perhefutis-toiminnan. Valtakunnallisen juniorijalkapallon seurakehityshankkeen tavoitteena on aktivoida ja vahvistaa matalan kynnyksen harrastustoimintaa.

https://youtube.com/watch?v=YpWL3hv5Jp4

– Sopimuksessa ei ole kyse vain yhteistyöstä vaan haluamme olla osa suomalaista jalkapalloperhettä. Yhteisenä tavoitteenamme on saada lapset ja perheet liikkumaan ja edistää suomalaisen jalkapallokulttuurin kehitystä, on sitten kyse ammattilaisista, maajoukkuetasosta tai pienistä harrastajista ja heidän vanhemmistaan, kertoo VV-Auto Groupin, Volkswagen-henkilöautot osaston johtaja Heikki Ahdekivi.

Kannustusta ja kuljetusta

Palloliitto ja Veikkausliiga saavat yhteistyön kautta taloudellista tukea monessa eri muodossa. Volkswagenille luvassa on muun muassa näkyvyyttä ja merkin kannalta erittäin kiinnostava kohderyhmä.

– Volkswagenilla on maan laajin perheautomallisto, jolla helpotetaan jalkapalloa harrastavien perheiden liikkumistarpeita – kannustamme ja kuljetamme, Ahdekivi jatkaa.

Palloliitto on vähintään yhtä tyytyväinen tuoreeseen sopimukseen.

– Palloliiton ja Volkswagenin nyt solmittu kumppanuus merkitsee meille todella paljon. Yhteistyö kattaa koko jalkapalloperheen pienistä futaajista aina maajoukkueisiin asti. Perhefutiksen avulla voimme tarjota lapsiperheille monipuolista liikuntaa, joka kehittää motorisia perustaitoja, opettaa sosiaalista yhdessäoloa ja tutustuttaa samalla perheet jalkapalloon, sanoo Palloliiton myynti- ja markkinointipäällikkö Kalle Seire.

Palloliiton lisäksi yhteistyö ulottuu kotimaisen jalkapallon korkeimmalle sarjatasolle.

– Veikkausliigassa Volkswagenilla on tärkeä rooli. On hienoa, että saimme näin merkittävän kumppanin mukaan. Yhteistyön avulla voimme kehittää suomalaista jalkapalloa entistä seuratummaksi, suositummaksi ja harrastetummaksi urheilulajiksi, kertoo Veikkausliigan markkinointijohtaja Risto Oksanen.

Perhefutis-toiminta valtakunnalliseksi

Perhefutis-seurakehityshanke aktivoi paikalliset jalkapalloseurat järjestämän toimintaa erityisesti alle kouluikäisille lapsille vanhempineen eri puolilla Suomea.

Konseptin myötä pieni lapsi saa ensimmäisen kosketuksensa jalkapalloon yhdessä vanhemman tai muun tutun aikuisen kanssa. Toiminnassa korostuu kiireetön, jokaisen lapsen omassa tahdissa etenevä toiminta, monimuotoinen yhdessä liikkuminen ja lapsen ja aikuisen vuorovaikutuksen vahvistaminen.

Lapset oppivat käyttämään kehoaan kokonaisvaltaisesti ja toiminnassa opetellaan motorisia taitoja, joiden avulla liikunnan lajitaitojen oppiminen mahdollistuu myöhemmässä vaiheessa.

Seurat voivat hakea mukaan tähän kehityshankkeeseen Palloliiton kautta toukokuussa.

Lähde ja kuvat: Volkswagen

Luetuimmat