15.10.2016 Ajoneuvot Uusi Yamaha R6 on kuin kopio isoveljestään Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Yamaha uudistaa 600-kuutioisen YZF-R6:n sekä teknisesti että ulkonäöltään kaudelle 2017. Uuden R6:n muotoilu on saanut selvästi vaikutteita uusimman sukupolven 1000-kuutioisista YZF-R1-pyöristä. M1-tyyppinen ilmanotto ja kapeat kiilamaiset kaksoisajovalot ovat lähes identtiset R1-mallin kanssa. Ilmettä on korostettu kapeilla seisontavaloilla. Vakiovarusteisiin kuuluvat mm. vaihteiden vaihtamista nopeuttava Quick Shift System -vaihdeavustin sekä luistonestojärjestelmä, joka on tarvittaessa kytkettävissä pois käytöstä. Vuoden 2017 YZF-R6:n etukate ja tuulilasi ovat aerodynaamisilta ominaisuuksiltaan selvästi nykymallia virtaviivaisemmat. Ilmanvastusta vähentävä uusi etukatteen muotoilu on kehitetty YZF-R1:n ominaisuuksien pohjalta ja se parantaa pyörän aerodynamiikkaa jopa kahdeksan prosenttia. Niiden lisäksi myös pyörän LED-vilkkujen aerodynamiikka on parannettu integroimalla ne taustapeileihin, mikä vähentää ilmanvastusta ja turbulenssia. Kaasukahvalta ei enää lähde vaijeria, vaan Yamaha on ottanut käyttöön sähköisen ride-by-wire -kaasun. Luistonesto on kuusiasentoinen. Järjestelmän ohjelmisto varmistaa, että luistoneston puuttuminen peliin ei tee ajamisesta epäluonnollisen tuntuista. Lisäksi se kompensoi takarenkaan kulumista ja pyörä toimii entistä vakaammin. Etuteleskoopit on lainattu suoraan YZF-R1:stä, ne ovat halkaisijaltaan 43 milliä aiemman 41 millin sijaan. Tukevampi etuhaarukka parantaa ajettavuutta erityisesti jarrutuksissa sekä kaarreajossa. Etupyörän akselin halkaisija on samalla kasvatettu 25 milliin. Sekä etu- että takajousituksen valmistaja on KYB, ja molemmat jousitukset ovat täysin säädettäviä. Etujarruina on kaksi 320-millistä levyä yhdessä nelimäntäisten jarrusatuloiden kanssa. Uudistetun satulan ja takarungon ansiosta kuljettaja pystyy siirtämään nopeasti painopistettä puolelta toiselle. CF-valumagnesiumista valmistettu takarunko on edestä 20 milliä kapeampi, minkä ansiosta kuljettaja voi painautua tehokkaammin katteiden suojaan ja parantaa näin aerodynamiikkaa. Istuimen korkeus on säilytetty ennallaan, mutta sen takaosaa on kohotettu loivasti, mikä tukee kuljettajaa paremmin ja sallii vapaamman liikkumisen. Alumiinista valmistetussa polttoainesäiliössä on syvät polvikuopat, joiden avulla kuljettaja saa pyörästä tukevan otteen. Alumiininen polttoainesäiliö painaa 1,2 kiloa vähemmän kuin teräksinen. YZF-R1-mallien mittareihin perustuvaan mittaristoon kuuluu analogistyylinen kierroslukumittari ja digitaalinen nopeusmittari, jonka monitoiminäyttö kertoo luistoneston ja ABS-järjestelmän tilan. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Yamaha YZF-R6 Moottori: nelisylinterinen rivimoottori, nestejäähdytys Iskutilavuus: 599 kuutiosenttimetriä Poraus x isku: 67 x 42,5 mm Puristussuhde: 13,1:1Värit kaudella 2017: Race Blue ja Tech Black Yamaha R6 esittelyvideo: https://youtube.com/watch?v=3Pq6K_uaUzw Lähde: Konekesko Kuvat: Yamaha Lue lisää Kaikki artikkelit 25.4.2024 Ajoneuvot Nimi muutettu: Mazda 6 ei katoa, vaan muuttaa muotoaan – tällä kertaa kiinalaisena sähköautona 25.4.2024 Uutinen Polestar 4 kävi ensivisiitillä Suomessa – tältä näyttää auto ilman takalasia 25.4.2024 Ajoneuvot Lamborghini Urus SE kulkee 60 kilometriä sähköllä – ja pauhaa 800 hevosvoiman edestä 24.4.2024 Ajoneuvot Mercedes-Benz G580 with EQ Technology – ei nimi vuoden odotetuinta sähkömonsteria pahenna 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 23.4.2024 Uutinen Nuoret hirvieläimet etsivät nyt elinpaikkojaan – ja voivat poukkoilla liikenteessä 23.4.2024 Ajoneuvot 350 000 uutta kotia vuodessa – tätä kaikkea sopii odottaa bestseller BMW X3:n pian koittavalta uudistukselta 22.4.2024 Moottoripyörät Dakar-aavikkorallin harjoittelu vaatii sekä ajo- että suunnistustaitoa 22.4.2024 Moottoripyörät Tiesitkö, että amerikkalaiset Indian-moottoripyörät suunnitellaan Ruotsissa? Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 24.4.2024 Yleinen Uusi Tesla Model 3 Ludicrous on kolmessa sekunnissa nollasta sataan kiihtyvä perheauto, jonka saa alle 60 000 eurolla - naurettavaa 24.4.2024 Koeajo Koeajo: Mercedes-Benz V 300 d 4Matic - pröystäilemätöntä luksuskyytiä 23.4.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: Mercedes-Benz S124 tyylikkäämmäksi tummennuskalvojen poistolla 25.4.2024 Uutinen Polestar 4 kävi ensivisiitillä Suomessa – tältä näyttää auto ilman takalasia 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 22.4.2024 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Simca Chambord V8 - ”kaunis mutta voimaton” 19.4.2024 Ajoneuvot Suomen presidentin käyttöön ensimmäistä kertaa koskaan Audi - mutta onko 1,1 miljoonan euron A8 L Security suhteessa edes kallis? Meillä on keinoja selvittää 19.4.2024 Koeajo Maistiainen: Škoda Kodiaq – suosikki nyt lataushybridinä alkaen 48955 euroa 1.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Toyota Yariksen avolavaversio ei ole ollenkaan hassumpi 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 9.4.2024 Autoilu Auton kilometrimittaria rukattu – mistä huijaus paljastuu? 2.4.2024 Ajoneuvot 7 vuotta vanha hybridi-Volkkari hajosi takuuaikana – korjaus kesti kuukausia, syntyi yli 14 000 euron lasku