13.4.2016 Ajoneuvot Toyotan vastaus pakukuumeeseen: uusi Proace Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Toyotan tavara-automallistossa kevät toi kevät toi roudarin. Toyotan isompi pakettiautomalli Proace päivittyy uuteen sukupolveen huhtikuun lopussa Birminghamin tavara-autonäyttelyssä. Neljä voimanlähdettä, kolme koripituutta ja kaksi akseliväliä yhdessä erilaisten ikkunavaihtoehtojen kanssa takaa sen, että Proacea ostava joutuu pähkäilemään miten paljon pakua tarvitsee. Malliston kantavuus on jopa 1 400 kilogrammaa ja vetomassa enimmillään 2 500 kilogrammaa. Proace-malliston pienin, 4,6 metriä pitkä Compact (kuvassa vaaleanharmaa), on aiempaa pienikokoisempi ja sen kääntöympyräksi luvataan 11,3 metriä lyhemmän 2,9 metrin akselivälin ansiosta. Tavaraa malliston junioriin mahtuu 4,6 kuutiometriä. Kaikki korimallit ovat 2,2 metriä leveitä, 1,9 metriä korkeita ja niihin mahtuu kuljettajan lisäksi kaksi matkustajaa hyväksi havaittua kolmen hengen iskuryhmää varten. Keskimmäinen korivaihtoehto on 4,9 metriä pitkä ja sen akseliväli on 3,2 metriä (kuvassa tummanharmaa). Vakiona kuormatilan pituus on 2,5 metriä, mutta Toyota lupailee matkustajan istuimen alaosaa hyödyntävän Smart Cargo -ominaisuuden mahduttavan mukaan jopa 3,7-metrisiä tavaroita. Normaalikäytössä keskikokoiseen Proaceen mahtuu 5,3 kuutiometriä tavaraa, Smart Cargoa käytettäessä peräti 5,8 kuutiometriä. Malliston kookkain versio on pituudeltaan 5,2-metrinen. Akseliväli on jälleen 3,2 metriä, joten suurempi koko on haettu tuttuun tapaan takaylitystä kasvattamalla. Kuormatilan mitat ovat normaalissa käytössä 2,8 metriä pituutta ja 6,1 kuutiometriä tavaraa. Smart Cargoa käytettäessä pituus on peräti 4 metriä ja kuormatilan vetoisuus laajenee 6,6 kuutiometriin. Moottoreina uudessa Proacessa ovat 1,6 ja 2,0 litran dieselmoottorit. Pienemmän moottorivaihtoehdon teholukema on 95 hevosvoimaa, yhdistetyn kulutuksen liikkuessa 5,5 ja 5,6 litran välillä sataa kilometriä kohti versiosta riippuen. Kaksilitraisen dieselin saa kolmena eri tehovaihtoehtona aina 122 hevosvoimasta 180 hevosvoimaan, väännön vaihdellessa aina 340:sta 400:aan newtonmetriin. Myös kulutuslukemat liikkuvat 5,3 ja 5,9 litran välillä sataa kilometriä kohti moottorista ja autoversiosta riippuen. Muut moottorivaihtoehdot luottavat manuaalivaihteistoon, mutta voimakkaimman kaksilitraisen saa halutessaan kuusivaihteisen automaatin kaverima. Suomen hinnat esitellään kuun lopussa Birminghamin tavara-autonäyttelyn aikoihin, ensimmäisten autojen saapuessa liikkeisiin kesäkuussa. Lähde ja kuvat: Toyota Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 25.4.2024 Ajoneuvot Nimi muutettu: Mazda 6 ei katoa, vaan muuttaa muotoaan – tällä kertaa kiinalaisena sähköautona 25.4.2024 Uutinen Polestar 4 kävi ensivisiitillä Suomessa – tältä näyttää auto ilman takalasia 25.4.2024 Ajoneuvot Lamborghini Urus SE kulkee 60 kilometriä sähköllä – ja pauhaa 800 hevosvoiman edestä 24.4.2024 Ajoneuvot Mercedes-Benz G580 with EQ Technology – ei nimi vuoden odotetuinta sähkömonsteria pahenna 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 23.4.2024 Uutinen Nuoret hirvieläimet etsivät nyt elinpaikkojaan – ja voivat poukkoilla liikenteessä 23.4.2024 Ajoneuvot 350 000 uutta kotia vuodessa – tätä kaikkea sopii odottaa bestseller BMW X3:n pian koittavalta uudistukselta 21.4.2024 Ajoneuvot Ford Mustang 60th Anniversary Package kunnioittaa alkuperäistä ja ainoaa muskeliautoa 19.4.2024 Ajoneuvot Suomen presidentin käyttöön ensimmäistä kertaa koskaan Audi – mutta onko 1,1 miljoonan euron A8 L Security suhteessa edes kallis? Meillä on keinoja selvittää Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 24.4.2024 Yleinen Uusi Tesla Model 3 Ludicrous on kolmessa sekunnissa nollasta sataan kiihtyvä perheauto, jonka saa alle 60 000 eurolla - naurettavaa 24.4.2024 Koeajo Koeajo: Mercedes-Benz V 300 d 4Matic - pröystäilemätöntä luksuskyytiä 23.4.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: Mercedes-Benz S124 tyylikkäämmäksi tummennuskalvojen poistolla 25.4.2024 Uutinen Polestar 4 kävi ensivisiitillä Suomessa – tältä näyttää auto ilman takalasia 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 22.4.2024 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Simca Chambord V8 - ”kaunis mutta voimaton” 19.4.2024 Ajoneuvot Suomen presidentin käyttöön ensimmäistä kertaa koskaan Audi - mutta onko 1,1 miljoonan euron A8 L Security suhteessa edes kallis? Meillä on keinoja selvittää 19.4.2024 Koeajo Maistiainen: Škoda Kodiaq – suosikki nyt lataushybridinä alkaen 48955 euroa 1.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Toyota Yariksen avolavaversio ei ole ollenkaan hassumpi 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 9.4.2024 Autoilu Auton kilometrimittaria rukattu – mistä huijaus paljastuu? 2.4.2024 Ajoneuvot 7 vuotta vanha hybridi-Volkkari hajosi takuuaikana – korjaus kesti kuukausia, syntyi yli 14 000 euron lasku