12.9.2016 Ajoneuvot Toyotan tuleva pikkumaasturi C-HR: alkaen 26 492 euroa Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Japanilaisvalmistajan Coupé High Rider tuo säpinää C-segmentin katumaasturileikkiin. C-segmentin crossovereihin rynnistävä Toyotan C-HR (Coupé High Rider) on saanut nyt suomalaisen hinnoittelun. Malliston hinnat alkaen on asetettu 26 492 euroon. Toyotan mukaan C-HR on suunnattu täysin uudenlaiselle asiakaskunnalle, joka elää täyttä elämää. Coupemainen muotoilu puolestaan erottaa mallin Toyotan malliston lisäksi myös muista katumaastureista, mutta ajotuntumaan on haettu ketteryyttä matalammista viisiovisista. C-HR:n pohjana toimii neljännen sukupolven Priuksesta tuttu TNGA-alustarakenne. C-HR tulee myyntiin Toyotan tyylin mukaisesti neljässä varustetasossa: Life, Active, Style ja Premium. Moottorivaihtoehdot ovat puolestaan 1,2-litrainen turbomoottori ja 1,8-litrainen hybridivoimanlähde. Molemmat ovat tuttuja Toyotan mallistosta entuudestaan. Turbomoottorin yhteyteen on saatavissa portaaton Multidrive S -automaattivaihteisto, jonka jatkoksi on tarjolla neliveto. Hybridimalli puolestaan jättää 122 hevosvoimasta huolimatta hiilidioksidipäästöt 86 grammaan kilometriltä, ainakin Active-varustetasossa. Malliston hinnat alkavat 26 492 eurosta 1,2-litraisen turbomoottorin kanssa ja hybridinä aloituskorkeus on 30 775 euroa. Automaattivaihteiston hinta 1.2 Turbon yhteydessä on noin 2 000 euroa ja nelivetomallit puolestaan alkavat 34 423,25 eurosta. Malliston huipulla on nelivetoinen 1.2 Turbo Multidrive S Premium, josta köyhtyy 36 996 euroa. Suomeen ensimmäiset Toyota C-HR:t saapuvat marraskuun lopulla. Automotive Newsin haastattelussa Toyotan Euroopan pääjohtaja Johan van Zyl avaa japanilaisvalmistajan katumaasturiuutuudelleen asettamiaan tavoitteita. Van Zyl linjaa, että C-HR:n odotetaan myyvän 50 000 – 100 000 autoa Euroopassa, joista noin 70 prosenttia on hybridimalleja. Hybridimallien prosenttiosuuden perusteluna van Zyl käyttää Aurista, jonka myynnistä länsi-Euroopassa noin 60 prosenttia on hybridejä. Myyntitavoitteen taustana puolestaan on hyvä ajettavuus ja rohkea muotoilu, jonka tarkoituksena onkin erottaa C-HR muista Toyotoista. C-HR on Toyotan ensimmäinen TNGA-rakenteeseen perustuva auto, jota valmistetaan Japanin ulkopuolella, mainittavimmin Turkissa. Samalla se on pääjohtajan mukaan osoitus rakenteen globaaliudesta: vaikka pohjarakenne on standardoitu, C-HR on muotoiltu ja suunniteltu eurooppalaiseen makuun, mutta sitä myydään sellaisenaan myös muualla. Mielenkiintoisesti van Zyl mainitsee haastattelussa myös, että Avensis pysyy tuotannossa "niin pitkään kuin mahdollista" ennen tilanteen uudelleenarviointia. D-segmentti on nimittäin siirtymässä voimakkaasti katumaastureihin, joten myös Toyotan painopiste tulee olemaan siihen suuntaan. Suomalaisten suosikkimallin tulevaisuus riippuukin perinteisten sedaneiden myynnin kasvusta. Lähde: Toyota, Automotive News Kuvat: Toyota Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 19.4.2024 Ajoneuvot Suomen presidentin käyttöön ensimmäistä kertaa koskaan Audi – mutta onko 1,1 miljoonan euron A8 L Security suhteessa edes kallis? Meillä on keinoja selvittää 19.4.2024 Ajoneuvot 24 senttimetriä ja yksi kokonainen istuinrivi lisää: uuden C3 Aircrossin myötä Citroën C3:n käsite venyy ja paukkuu 17.4.2024 Liikenne Veroaikeet: Autoilulle keppiä ja porkkanaa 17.4.2024 Ajoneuvot Uudistunut Nissan Qashqai leikittelee muun muassa valoilla, väreillä ja isompien autojen herkuilla 16.4.2024 Ajoneuvot Tesla Model Y sai myös Suomessa houkuttelevan uuden version – Long Range RWD nostaa toimintamatkaa mutta laskee hintaa 16.4.2024 Uutinen Dacia Duster alkaen 24399 euroa – eikä muitakaan hintoja tarvitse muistaa kuin kaksi 15.4.2024 Ajoneuvot Melkoisen uskomaton käänne: Alfa Romeo joutuu vaihtamaan alle viikon vanhan uutuutensa nimen, koska se on tulkittu lain vastaiseksi – tervetuloa siis uusi Alfa Romeo Junior 14.4.2024 Ajoneuvot Mercedes-EQ EQS päivittyi – keulassa on nyt enemmän S-sarjaa 13.4.2024 Ajoneuvot Tässä on uudistunut Audi S3 – reseptissä mukana aiempaa enemmän ÄRRÄSSÄÄ Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 19.4.2024 Koeajo Maistiainen: Škoda Kodiaq – suosikki nyt lataushybridinä alkaen 48955 euroa 19.4.2024 Ajoneuvot Suomen presidentin käyttöön ensimmäistä kertaa koskaan Audi - mutta onko 1,1 miljoonan euron A8 L Security suhteessa edes kallis? Meillä on keinoja selvittää 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 18.4.2024 Koeajo Maistiainen: Audi A3 Allstreet – kolme ratkaisevaa lisäsenttiä? 19.4.2024 Ajoneuvot 24 senttimetriä ja yksi kokonainen istuinrivi lisää: uuden C3 Aircrossin myötä Citroën C3:n käsite venyy ja paukkuu 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 16.4.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: ”onko teillä edes oikeita työkaluja autoonne?” 16.4.2024 Koeajo Koeajo: Škoda Superb Combi – kuin hengähdystauko kaiken nykymaailman hektisyyden keskellä 17.4.2024 Ajoneuvot Uudistunut Nissan Qashqai leikittelee muun muassa valoilla, väreillä ja isompien autojen herkuilla 24.3.2024 Ajoneuvot Et ollutkaan ainoa, joka ei ymmärtänyt Audin numeropohjaista mallimerkintäpolitiikkaa - siksi se siirtyy historiaan 20.3.2024 Ajoneuvot Vanhassa, yli 170 000 kilometriä ajetussa Škodassa havaittiin suuri öljynkulutus pian kauppojen jälkeen – myyjän mielestä autossa ei ollut vikaa luovutushetkellä 1.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Toyota Yariksen avolavaversio ei ole ollenkaan hassumpi 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 9.4.2024 Autoilu Auton kilometrimittaria rukattu – mistä huijaus paljastuu?