26.7.2016

Škoda valmiina ”metsien Formulaan” Jyväskylässä

Škoda WRC2 Jyväskylä

Škodan rallitiimi odottaa viikonloppuna ajettavaa Suomen MM-rallia kuumeisesti. Tiimin toiveet kohdistuvat erityisesti Esapekka Lappiin ja Janne Fermiin.

WRC2-sarjassa kilpaileva Škoda aloittaa vauhtikesän toisen puoliskon suotuisissa tuulissa. Suomalainen rallikaksikko Esapekka Lappi ja Janne Ferm ovat voittaneet viisi edellistä osakilpailua putkeen, minkä lisäksi miesten ansiolistalta löytyy viime vuoden Suomen MM-rallin luokkavoitto.

Tallitovereina suomalaisilla on ruotsalaiskaksikko Pontus Tidemand/Jonas Andersson, jotka kisaavat niin ikään Škoda Motorsportin Fabia R5:llä.

Škoda valmiina "metsien Formulaan" Jyväskylässä
Pontus Tidemandin ja Jonas Anderssonin taidonnäyte Suomen MM-rallista viime vuodelta.

– Haluaisin kiriä kiinni mestaruustilannetta täällä Suomessa, mutta se ei ole helppoa. Täällä ei ole varaa yhteenkään virheeseen, sillä on lähes mahdotonta kiriä aikatappioita näin nopeilla taipaleilla. Ja kilpakumppanit ovat jälleen vahvoja, Tidemand kommentoi Suomen sorarallia.

– Rallin ajaminen on täällä hauskempaa kuin missään muualla. Nyt haluamme hyökätä täysiä ja toistaa viime vuoden voittomme, kommentoi puolestaan 25-vuotias Lappi.

Škoda valmiina "metsien Formulaan" Jyväskylässä
Esapekka Lappi ja Janne Ferm ovat ennakkosuosikin asemassa WRC2-luokassa.

Škoda Motorsportin johtaja Michal Hrabánek analysoi suomalaisia rallikansana.

– Ralliin kohdistuu Suomessa intohimo jota ei monista maista löydy. Täällä ralli on kansallinen laji, mistä kertoo loppumaton nuorien WRC-sarjaan pyrkivien kuljettajien kaarti. Esapekka Lappi on meille eräs parhaista paikallisista sankareista ja Pontus Tidemandkin tuntee olonsa kotoisaksi Suomessa. Olemme myös todistaneet Fabia R5:n olevan luokkansa paras soralla. Olemme luottavaisia, että Škoda menestyy Suomen rallissa ja voimme osoittaa tietäväiselle suomalaisyleisölle Fabia R5:n parhaat puolet.

Neste Rally Finland kilpaillaan tuttuun tapaan Jyväskylän seudulla tulevana viikonloppuna.

Lähde ja kuvat: Škoda

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Luetuimmat