20.3.2016

Nissan selvitti: Seksiä? Eikun Lionel Messiä!

Nissan #Excitment index

Mestarien liigan autosponsorin tutkimuksesta voisi päätellä, että paras tapa oman vetovoiman kasvattamiseen on Messi-naamari.

Nissan lyöttäytyi hiljattain yhteen Loughboroughin yliopiston kanssa selvittääkseen mikä eurooppalaisia oikein kiehtoo, varsinkin jalkapallossa.

Yli 5 000 vastaajan kyselyssä haastateltiin vastaajia Isosta-Britanniasta, Italiasta, Ranskasta, Saksasta ja Espanjasta. Vastaajista peräti 55 prosenttia kertoi, että jalkapallon katsominen saa heidät syttymään viikoittain tai ainakin kuukausittain. Hiukan masentavasti  henkilökohtaiset harrastukset jäivät taakse 53 prosentilla. Jopa kaikkien alkuviettien irstailija, seksi, jäi jalkapallon taakse 52 prosentillaan.

Sama tilanne jatkui myös ajankäytössä. Suosikkijoukkue lohkaisi elämästä 3,2 tuntia viikossa, kun taas urheileminen vei vain 2,6 tuntia ja seksistäkin selvittiin 2,4 tunnissa viikoittain. Ei ehkä kovin yllättävästi miehet ovat naisia kiinnostuneempia niin jalkapallosta (64%/45%) kuin seksistä (60%/42%).

Joukkueista eniten sytyttävät FC Barcelona (64%), Real Madrid (60%) ja Bayern München (41%). Pelaajista kuuminta kamaa ovat FC Barcelonan hehkeän kilttisilmäinen virtuoosi Lionel Messi, joka sytyttää jopa 69% vastanneista. Luisevakasvoinen Cristiano Ronaldo on päivän sana 53 prosentille, loppujen suosiessa Messin joukkutoverina olevaa poikabändimäistä Neymar Junioria (31%).

Elämän innostavimmista asioista kysyttäessä lähes joka neljäs (24%) ilmoitti kannattamansa jalkapallojoukkueen, oman työn viihdyttäessä vain vajaata viidennestä (18%). 28 prosenttia vastaajista onkin jo tyhjentänyt kalenterinsa Mestarien liigan loppuottelupäiväksi, ja peräti 73 prosenttia vastaajista piti loppuottelua vuoden odotetuimpana urheilutapahtumana.

Nissan kertoi samalla aloittavansa Nissan Excitement Index -projektinsa osana brändin "Innovation and excitement for everyone" -mainoslausettaan. Mestarien liigan autosponsoria kiinnostaa tietysti myös se, miksi juuri jalkapallo on niin kiehtovaa, joten voimien yhdistäminen urheilutieteisiin erikoistuneen Loughboroughin yliopiston kanssa ei sinänsä ole yllätys.

Yhtiö onkin ilmoittanut tutkivansa asiaa enemmän, keskittyen seuraavaksi jalkapalloa katsovien parien fysiologisiin reaktioihin ainakin futismatsia katsellessa. Ehkä lähivuosina nähdään myös sinipunaraitainen Nissan Lionel, jolla on yllättävän sympaattiset piirteet.

Lähde ja kuva: Nissan

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Luetuimmat