23.10.2014 Ajoneuvot Koeajo: Nissan Pulsar Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Tasavahva perusauto ilman tunnekuohuja. Hyvää: Takatilat, käytön helppous, alhainen sisämelu. Huonoa: Persoonattomuus, dieselissä ohut alavääntö. Suosittujen Sunnyn ja Almeran jälkeen Nissan on pitkään ollut ilman perinteistä viisiovista perheautoa. Pienen tila-auto Noten ja crossover-henkisen Qashqain väliin sijoittuva Nissan Pulsar otettaneen siksi ilolla vastaan. Pulsar osoittautuu konstailemattomaksi perusautoksi. Piirre, jolla Pulsar erottuu pääkilpailijoistaan, on valtavirrasta poikkeava takamatkustamo. Tilaa on selvästi enemmän kuin tavallisesti. Katon muotoilu takaa sen, että edes kookkaan matkustajan ei tarvitse kallistella päätään. Silti istuinkorkeus on järkevä ja takaistuin tarjoaa kohtuullisesti reisitukea. Myös jalkatilaa on mukavasti. Oviaukko on sekin riittävän iso joustavaan ja vaivattomaan kulkemiseen. Edes isokokoisimmat lastenistuimet tuskin tuottavat ongelmia. Tavaratilaa ei ole uhrattu matkustamon hyväksi, vaan kyytiin mahtuu matkatavaraa kohtuudella. Istuinten ollessa yläasennossa 385 litran konttiin mahtuu muutama matkalaukku vaivatta. Tilapäiseen tarpeeseen istuinten kaataminen (kahdessa osassa) tuo lisälitroja ja -pituutta. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Eurooppalainen Nissan Euroopassa kokonaan suunniteltu ja Barcelonassa valmistettava Pulsar tarjoaa ajokokemuksen, josta on vaikea saada suuria tunteenpurkauksia. Autoon on helppo istua ja jota on vaivaton ajaa. Ohjaus on napakka ja hallintalaitteet helppokäyttöisiä. Moottorivaihtoehtoja on tarjolla kaksi. Pääroolissa on 1,2-litrainen turboahdettu bensiinimoottori, mutta tutustumisen arvoinen on myös 1,5-litrainen ahdettu diesel. Bensiinin pariksi on saatavana automaattivaihteisto, jolloin moottorista otetaan vääntöä hieman vähemmän. Pienenä lisänyanssina automaatista on syytä huomioida perävaunumassan rajoittuminen 500 kiloon. Manuaalimallilla saa vetää 1 200 kilon jarrullista vaunua. Alhaisilla kierroksilla pihistellen Bensiinimallin vaihteistovälitys on pitkä. Niinpä auto kulkee moottoritienopeuksissakin taloudellisesti alhaisilla kierroksilla. Pieni moottori jaksaa ainakin kahden hengen kuormalla kohtuullisen hyvin. Pulsarista tulee tarjolle neljä varustevaihtoehtoa. Kattavimmin varustellut Business 360 ja Tekna sisältävät led-ajovalot, avaimettoman käynnistyksen, peruutuskameran ja kaistavahdin. Kamerajärjestelmä on kehittynyt tarjoten lukuisia ajoturvallisuutta parantavia toimintoja. Kaikissa varustevaihtoehdoissa on jo mukana viiden tuuman värillinen kosketusnäyttö. Lokakuussa Suomeen Pulsar tulee tarjolle Suomessa lokakuun 20. päivä. Halvin bensiinimoottorinen Visia ei vielä ensimmäisessä aallossa ehdi myyntiin. Alkuvaiheessa edullisin on nyt koeajettu Business 360 reilusti alle 25 000 euron hinnallaan. Teksti ja kuvat: Jari Kohonen Nissan Pulsar DIG-T 115 Hinta alkaen 20 990 € Koeajetun auton hinta varusteineen 24 390 € Ajoneuvovero 99 €/ v Moottori Bensiinimoottori, 4 sylinteriä, turboahdin, 6-v. manuaalivaihteisto, etuveto, iskutilavuus 1 197 cm³. Teho 85 kW (115 hv), 4500 r/min Vääntö 190 Nm (2000 r/min) Vääntö 190 Nm (2000 r/min) Kiihtyvyys 0–100 km/h 10,7 s Huippunopeus 190 km/h Kulutus l/ 100 km 5,0 (kaup.) / 4,3 (maant.) / NEDC-kulutus 6,3 (yhd.) (l/km) CO2-päästöt 117 g/km Mitat pituus 4387 mm, leveys 1768 mm, korkeus 1520 mm, akseliväli 2700 mm Tavaratila: 385 l Omamassa: 1304 kg Muu tieto Perävaunumassa jarruin 1 200 kg. Matkanjatkamispalvelu 3 vuotta / 100 000 km Takuu 3 vuotta / 100 000 km Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 24.4.2024 Ajoneuvot Mercedes-Benz G580 with EQ Technology – ei nimi vuoden odotetuinta sähkömonsteria pahenna 24.4.2024 Koeajo Koeajo: Mercedes-Benz V 300 d 4Matic – pröystäilemätöntä luksuskyytiä 23.4.2024 Koeajo Maistiainen: täyssähköinen Porsche Macan alle 85 000 eurolla 23.4.2024 Ajoneuvot 350 000 uutta kotia vuodessa – tätä kaikkea sopii odottaa bestseller BMW X3:n pian koittavalta uudistukselta 22.4.2024 Koeajo Koeajo: Audi A3 – lisää premiumia olkaa hyvä! 21.4.2024 Koeajo Koeajo: Renault Scenic – millainen perhesähköauto tämän Vuoden Auto todella on? 21.4.2024 Ajoneuvot Ford Mustang 60th Anniversary Package kunnioittaa alkuperäistä ja ainoaa muskeliautoa 20.4.2024 Moottoripyörät Koeajo: Triumph Daytona 660 – 2020-luvun Daytona 19.4.2024 Sähköpyörät Sähköpyörän käyttötesti: Canyon Grizl:On -sähköpyörä sopii erinomaisesti kovempaan menoon! Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 24.4.2024 Yleinen Uusi Tesla Model 3 Ludicrous on kolmessa sekunnissa nollasta sataan kiihtyvä perheauto, jonka saa alle 60 000 eurolla - naurettavaa 24.4.2024 Koeajo Koeajo: Mercedes-Benz V 300 d 4Matic - pröystäilemätöntä luksuskyytiä 23.4.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: Mercedes-Benz S124 tyylikkäämmäksi tummennuskalvojen poistolla 23.4.2024 Koeajo Maistiainen: täyssähköinen Porsche Macan alle 85 000 eurolla 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 22.4.2024 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Simca Chambord V8 - ”kaunis mutta voimaton” 19.4.2024 Ajoneuvot Suomen presidentin käyttöön ensimmäistä kertaa koskaan Audi - mutta onko 1,1 miljoonan euron A8 L Security suhteessa edes kallis? Meillä on keinoja selvittää 19.4.2024 Koeajo Maistiainen: Škoda Kodiaq – suosikki nyt lataushybridinä alkaen 48955 euroa 20.4.2024 Huutokauppahelmet Huutokauppahelmet – Opel Calibra Turbo ja aikamatka ysärille 1.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Toyota Yariksen avolavaversio ei ole ollenkaan hassumpi 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 9.4.2024 Autoilu Auton kilometrimittaria rukattu – mistä huijaus paljastuu? 2.4.2024 Ajoneuvot 7 vuotta vanha hybridi-Volkkari hajosi takuuaikana – korjaus kesti kuukausia, syntyi yli 14 000 euron lasku