20.9.2014 Ajoneuvot Koeajo: Mercedes-Benz V250 Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Mercedes-Benzin edustusluokan tila-autoon uusia moottoreita ja neliveto. Hyvää: Tilojen muunneltavuus, ajettavuus, matkustusmukavuus. Huonoa: Lisävarustelistan avustinjärjestelmien hinnat. Mercedes-Benzin edustusluokan tila-auto eli V-sarja korvaa edeltäjänsä Vianon. Pelkästä seuraajasta on kiusallista puhua, sillä V-sarjalainen suuntaa selkeästi kilpailijoiden tila-autoja ja etenkin edeltäjäänsä ylellisempään sarjaan. Luksusta on lainattu merkin lippulaivasta eli ässäsarjalaisesta, varusteet ja ohjaamon tyyli mukaan lukien. Vakiovarusteita ovat muun muassa kuljettajan tilaa tarkkaileva vireystila-avustin ja sivutuuliavustin. Kuljettajalla on hyvät oltavat. Auto liikkuu koostaan huolimatta eleettömästi ja kuljettajaa avustavat elektroniset järjestelmät tekevät ajosta vieläkin vaivattomampaa. Aktiivinen vakionopeudensäädin sekä etäisyys- ja törmäysvaroitin ovat lisävarusteista hyödyllisimpiä. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Yksi iskutilavuus, kolme moottoria 2,1-litraisesta moottorista on saatavilla myös pienempitehoisemmat V200 (136 hv) ja V220 (163 hv) -versiot. Luvassa on myös neliveto nykyisen V250-moottorivaihtoehdon yhteyteen. Koeajon perusteella huippumallin 190 hevosvoiman teho on juuri luonteva suureen menijään, etenkin kuormattuna. Autoa on hankala mieltää ainoastaan tila-autoksi, sillä autoluokastaan poiketen se on nimenomaan jokaiselle matkustajalle suunniteltu auto. Kyse on enemmän luksusluokan pienestä linja-autosta. Melutaso on kiitettävän alhainen ja enimmillään kahdeksanpaikkaisen auton jokaisella istuimella viihtyy. Vakiona auto on kuusipaikkainen erillisistuimin, mutta lisävarustelistalta voi valikoida myös kahden- tai kolmenistuttavat istuimet, jolloin autosta saa kahdeksanpaikkaisen. Korimalleja on lyhyt keskipitkä ja pitkä versio. Suomessa saatavissa on tällä hetkellä ainoastaan keskipitkä malli. V-sarjalaisista valtaosa myydään yritysten käyttöön, kertoo autotoimitusten hoitaja Jussi Runoinen Vehon hyötyajoneuvoista. Perheiden käytössä V-sarja haastaa paitsi muiden merkkien tilafarmarit ja tila-autot, mutta myös merkin oman R-sarjan. Teksti ja kuvat: Santeri Petrell Mercedes-Benz V250 Hinta alkaen 66 265 € Koeajetun auton hinta varusteineen 109 424 € Ajoneuvovero 144 €/ v Käyttövoimavero 622 €/ v Moottori 2 143 cm³, dieselmoottori, ahdin, 7-v. automaattivaihteisto, takaveto. Teho 140 kW (190 hv), 3800 r/min Vääntö 440 Nm (1400–2400 r/min) Vääntö 440 Nm (1400–2400 r/min) Kiihtyvyys 0–100 km/h 9,1 s Huippunopeus 206 km/h Kulutus l/ 100 km 6,6 (kaup.) / 5,6 (maant.) / NEDC-kulutus 6,0 (yhd.) (l/km) CO2-päästöt 157 g/km Mitat pituus 5140 mm, leveys 1928 mm, korkeus 1880 mm, akseliväli 3200 mm Tavaratila: 1030–4630 l Omamassa: 2145 kg Muu tieto perävaunumassa jarruin 2 000 kg. Matkanjatkamispalvelu 30 vuotta / huollosta huoltoon Takuu 2 vuotta Lue lisää Kaikki artikkelit 25.4.2024 Ajoneuvot Nimi muutettu: Mazda 6 ei katoa, vaan muuttaa muotoaan – tällä kertaa kiinalaisena sähköautona 25.4.2024 Koeajo Koeajo: Suzuki Swift – tonnikeiju tarjoaa halvalla hauskaa 25.4.2024 Ajoneuvot Lamborghini Urus SE kulkee 60 kilometriä sähköllä – ja pauhaa 800 hevosvoiman edestä 24.4.2024 Ajoneuvot Mercedes-Benz G580 with EQ Technology – ei nimi vuoden odotetuinta sähkömonsteria pahenna 24.4.2024 Koeajo Koeajo: Mercedes-Benz V 300 d 4Matic – pröystäilemätöntä luksuskyytiä 23.4.2024 Koeajo Maistiainen: täyssähköinen Porsche Macan alle 85 000 eurolla 23.4.2024 Ajoneuvot 350 000 uutta kotia vuodessa – tätä kaikkea sopii odottaa bestseller BMW X3:n pian koittavalta uudistukselta 22.4.2024 Koeajo Koeajo: Audi A3 – lisää premiumia olkaa hyvä! 21.4.2024 Koeajo Koeajo: Renault Scenic – millainen perhesähköauto tämän Vuoden Auto todella on? Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 24.4.2024 Yleinen Uusi Tesla Model 3 Ludicrous on kolmessa sekunnissa nollasta sataan kiihtyvä perheauto, jonka saa alle 60 000 eurolla - naurettavaa 24.4.2024 Koeajo Koeajo: Mercedes-Benz V 300 d 4Matic - pröystäilemätöntä luksuskyytiä 23.4.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: Mercedes-Benz S124 tyylikkäämmäksi tummennuskalvojen poistolla 25.4.2024 Uutinen Polestar 4 kävi ensivisiitillä Suomessa – tältä näyttää auto ilman takalasia 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 22.4.2024 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Simca Chambord V8 - ”kaunis mutta voimaton” 19.4.2024 Ajoneuvot Suomen presidentin käyttöön ensimmäistä kertaa koskaan Audi - mutta onko 1,1 miljoonan euron A8 L Security suhteessa edes kallis? Meillä on keinoja selvittää 19.4.2024 Koeajo Maistiainen: Škoda Kodiaq – suosikki nyt lataushybridinä alkaen 48955 euroa 1.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Toyota Yariksen avolavaversio ei ole ollenkaan hassumpi 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 9.4.2024 Autoilu Auton kilometrimittaria rukattu – mistä huijaus paljastuu? 2.4.2024 Ajoneuvot 7 vuotta vanha hybridi-Volkkari hajosi takuuaikana – korjaus kesti kuukausia, syntyi yli 14 000 euron lasku